Waar in Ehrwald?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ehrwald

Goedemorgen allemaal,
We zijn alweer aan het kijken voor volgend jaar. Nu heb ik mijn oog laten vallen op Ehrwald. Ik begrijp van de pistekaart dat er 2 skigebieden zijn die niet met elkaar verbonden zijn. Wat is meest gunstigste plek om een accomodatie te zoeken? En ik bedoel daarmee: op loopafstand van de liften en van een dalafdaling. (Voor de niet skiër zodat die kan kijken). Helaas zijn we gebonden aan de krokusvakantie, is het een heel druk gebied? Ook hou ik mij aanbevelen voor tips van een fijne accomodatie. Alvast bedankt

Ben er 1x geweest; vond het allemaal klein en niet veel voorstellen. Maar als je toch wat wilt doen in Ehrwald zou ik voor de Ehrwalder Alm gaan.

Gebied zelf is niet heel rustig in die week kan ik me herinneren.

Appartement vinden was een verzoeking herinner ik me. Ik had al 100x een ander gebied gekozen toentertijd, maar dat was voor sommigen geen optie.

Wij gaan al meer dan twintig jaar en zijn net weer terug. In de krokusvakantie is het altijd druk, daar ontkom je niet aan (maar dat is het in veel skigebieden).

Je hebt twee skigebieden, de Ehrwalder alm (het hoofdskigebied met de meeste kilometers piste) en de Wetterstein bahn, met een aantal afdalingen en een groot kinderland.

Als je echt wilt skiën zou ik kiezen voor de Ehrwalder Almbahn, er zijn echter geen appartementen recht aan dit gebied, wel kun je boven op de berg leuk kijken naar de skiërs in het restaurant Tirolerhaus (van alle gemakken voorzien) of beneden bij het restaurant Brentalm (aan de dalafdaling). Je hebt wel appartementen die aan de Wetterstein bahn grenzen maar dit kun je geen skigebied noemen, hier ben je in een ochtendje wel uitgekeken.

Ik zou adviseren om een appartement/huis bij de Wettersteinbahn te zoeken, vanaf daar ben je binnen 3 minuten (met de auto) bij de Ehrwalder Alm. Het is allemaal heel compact want de Wettersteinbahn ligt midden in het dorp.

Als je nog vragen hebt dan stel ze gerust!

*bericht bewerkt door maartjedd op 22 jan 2023 11:42

Goedemorgen allemaal,
We zijn alweer aan het kijken voor volgend jaar. Nu heb ik mijn oog laten vallen op Ehrwald. Ik begrijp van de pistekaart dat er 2 skigebieden zijn die niet met elkaar verbonden zijn. Wat is meest gunstigste plek om een accomodatie te zoeken? En ik bedoel daarmee: op loopafstand van de liften en van een dalafdaling. (Voor de niet skiër zodat die kan kijken). Helaas zijn we gebonden aan de krokusvakantie, is het een heel druk gebied? Ook hou ik mij aanbevelen voor tips van een fijne accomodatie. Alvast bedankt

Mieke68 op 22 jan 2023 11:00

Met de door jou aangegeven eisen is Ehrwald eigenlijk geen logische keuze Mieke (zie post hierboven met verschil Ehrwalder alm en Wetterstein). Dan zou ik eerder kijken naar of Berwang of Lermoos. Bij beide gebieden zitten veel accomodaties echt bij de pistes zelf. In het geval van Berwang is het ook leuker voor niet skiërs omdat je veelal in besneeuwd dorp zit tussen alle pistes in.

Misschien ook wel relevant om te weten hoe je groep er uit ziet? Ik vond zelf vooral de skiles echt een verzoeking in Ehrwald. Er zit 2 uur wachttijd tussen de middag en dan zit je met 100.000 anderen in die vreetschuur midden op de berg. Dat vond ik echt hopeloos. Heb je geen lesgangers dan is het al weer anders.

Als je met een groep bent zonder skiles kun je allerlei deelgebieden een dagje bezoeken. Dan voorkom je denk ik ook wat meer de verveling e.d… Want uiteindelijk is de Alm toch maar een beperkt gebied als je er een week gaat zitten.

Onze groep bestaat uit 5 volwassenen waarvan 1 persoon niet gaat skieen en 2 kinderen die allebei voor het eerst op les gaan. Geen van ons allen zijn echte kilometervreters. 1 persoon is nog niet echt heel erg ervaren (2 x eerder op wintersport geweest). Dus het hoeft allemaal niet zo groot en uitdagend te zijn. Lermoos zijn we vorig jaar geweest. Vonden wij niet echt sfeervol om eerlijk te zijn.

Tsjah, dan zou het absoluut niet mijn keuze zijn. Het enige wat ik gunstig vond was dat een skiles 2 begeleiders had (1 leraar + 1 wat meer onervaren persoon), dat was voor starters heel handig. Zo hadden ze vaak een extra handje om te helpen, zat er vrijwel altijd minimaal 1 Nederlands sprekende persoon bij enz. enz… Maar verder was ik er niet van onder de indruk.

Maar goed, dat is persoonlijk. Om je vraag letterlijk te beantwoorden; de Alm is hét skigebied waar je moet zijn. Daar zou je een accomodatie in de buurt kunnen zoeken, maar je term ‘loopafstand’ moet enigszins rekbaar zijn. Verwacht geen stapels appartementen heel dicht bij.

Onze groep bestaat uit 5 volwassenen waarvan 1 persoon niet gaat skieen en 2 kinderen die allebei voor het eerst op les gaan. Geen van ons allen zijn echte kilometervreters. 1 persoon is nog niet echt heel erg ervaren (2 x eerder op wintersport geweest). Dus het hoeft allemaal niet zo groot en uitdagend te zijn. Lermoos zijn we vorig jaar geweest. Vonden wij niet echt sfeervol om eerlijk te zijn.

Mieke68 op 23 jan 2023 08:48

Voor onervaren skieers is de Ehrwalder Alm prima. Ik ben er zelf nu 2x geweest (3 weken ski ervaring) Ik vond Ehrwald best een gezellig dorp maar verwacht geen uitgebreide apres ski.
Diegene die niet mee gaat skiën kan het beste mee naar boven naar het Tiroler haus om ‘te kijken’. Dat ligt midden op een kruispunt van pistes en vlak bij het trefpunt van de ski school. Appartementen liggen niet direct bij de lift of dalafdaling. Deze is een paar km buiten het dorp. Je moet dus altijd met de bus of auto (vond ik geen probleem). Andere optie is inderdaad Berwang zoals iemand hierboven al zei. Wellicht beter als er een niet-skieer mee gaat.

Goedemorgen allemaal,
We zijn alweer aan het kijken voor volgend jaar. Nu heb ik mijn oog laten vallen op Ehrwald. Ik begrijp van de pistekaart dat er 2 skigebieden zijn die niet met elkaar verbonden zijn. Wat is meest gunstigste plek om een accomodatie te zoeken? En ik bedoel daarmee: op loopafstand van de liften en van een dalafdaling. (Voor de niet skiër zodat die kan kijken). Helaas zijn we gebonden aan de krokusvakantie, is het een heel druk gebied? Ook hou ik mij aanbevelen voor tips van een fijne accomodatie. Alvast bedankt

Mieke68 op 22 jan 2023 11:00

Zoals gezegd geen accomodaties direct aan de piste, wel prima bus verbindingen. Alpen Residence prima hotel lekker zwembadje erbij, halte voor het hotel en je staat met 5min onderaan de piste. Als je geen km vreter ben kan je je hier goed vermaken. Mocht je een dag ergens anders heen willen, ben je er ook met 10min rijden, Lermoos, Biberwier. Succes!

Lift ligt buiten het dorp. Dus je moet met auto of bus. Locatie maakt dus niet veel uit

Plaats een reactie