Vaccinatievraagstukken die niet in de regels te vinden zijn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Ik heb de volgende dilemma’s, misschien dat iemand me hiermee kan helpen:

  1. kind van 15 heeft herstelbewijs dat geldig is tot 10 dagen vóórdat ik naar Oostenrijk ga. In Nederland is er maar 1 vaccinatie nodig om een groen vinkje te krijgen, deze heeft ie vorige week gehaald. Wordt dit gezien als goede vaccinatie?

  2. kind van 15 heeft 2 vaccinaties gehad, de laatste verloopt op de dag van aankomt. Kan dan gelijk de skipas kopen, maar moet er dan toch de hele week getest worden of geldt dag van aankoop?

Danke schön!

Het juiste antwoord kan ik je helaas niet geven. Maar ik heb inmiddels wel door dat de regeltjes blijven veranderen.
Wat nu geld geld maandag niet meer, wat komende maandag geld is die week daarop misschien wel verouderd.
Oftewel wij hebben hebben een appartement en we zien de week voor 19 februari wel hoe we gaan en welke regels er dan gelden, en ja dit kan je naïef noemen. Oja geloof me ik ben echt van de voorbereidingen en wil alles goed geregeld hebben en niet voor verassingen komen te staan. Helaas laat dit virus zich niet voorspellen en kunnen we niet alles voorbereiden.

Optie 1 staat toch online vermeld
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/oostenrijk/reizen/…

U bent hersteld van corona en u heeft 1 vaccinatie gehad. Als herstelbewijs (ook in de DCC) moet u een positieve PCR-test laten zien die minstens 21 dagen vóór uw 1e vaccinatie is afgenomen. De enige dosis van de vaccinatie heeft u niet langer dan 9 maanden (270 dagen) geleden gekregen, of;
U heeft een herstelbewijs waaruit blijkt dat u binnen een periode van 6 maanden (180 dagen) vóór aankomst in Oostenrijk met corona besmet bent geweest. Uw herstel is pas geldig 14 dagen na de 1e verschijnselen van de besmetting. U kunt het herstelbewijs ook in de DCC laten zien.

Dank voor de feedback. Het herstelbewijs is 190 dagen oud. Dus de recente vaccinatie is niet leidend begrijp ik?

Jawel.

Als je alleen herstelt bent dan is dat 180 dagen geldig, dus 190 is voor alleen besmetting niet geldig.
Maar de vaccinatie na besmetting telt dan wel (en dan heb je 270 dagen geldigheid). (en tussen besmetting en vaccinatie moet dan meer dan 21 dagen zitten)

*bericht bewerkt door Powermage op 20 jan 2022 23:34

M.b.t. je 2de vraag: de skipas wordt geactiveerd voor de geldigheidsduur van het vaccinatiebewijs. Als het vaccinatiebewijs afloopt wordt de skipas geblokkeerd. Tijdens de vakantie zal er moeten worden getest. Om de testresultaten te registreren kan je gebruik maken van de Holiday Ninja Pass. Deze moet dan - samen met het meest recente negatieve testresultaat - dagelijks aan de kassa worden getoond om de skipas voor de betreffende dag opnieuw te activeren. Indien tijdens 5 dagen minimaal 3x wordt getest (met negatief resultaat) is de Holiday Ninja Pass ook in het weekend geldig om de skipas te activeren.

Plaats een reactie