Ter overname wegens ziekte: treintickets, skipas en hotel Ski Amadé 30 jan - 3 feb

Dit onderwerp gaat over de bestemming Haus im Ennstal

Ik heb koorts en verwacht niet dat ik mij voor vanavond beter voel. Daarom heb ik het volgende ter overname:

  • treinticket 30 januari 21h49 Arnhem centraal - 1 februari 10h39 Haus im Ennstall
  • treinticket 3 februari 6h36 Haus im Ennstall - 3 februari 18h13 Arnhem centraal (totaal €152,60, eerste klas reizen)
  • eenpersoonskamer incl ontbijt, Rosspointnerhof, 2km van het station (€210, nog te betalen in het hotel)
  • 2,5 dag skipas Ski Amadé (€187,50)

Je kunt je vervoer natuurlijk ook zelf regelen, of langer of korter blijven als je wilt.
Doe een leuk bod en dan komen we in contact.
De treintickets zijn niet op naam overdraagbaar, maar ik heb zelf nog nooit een paspoortcontrole gehad in de ICE. Misschien moet je dan wel een beetje overeenkomen met de tickethouder (man, '91).

Graag ophalen in Zwolle.

Groet, Robbert

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 30 jan 2024 12:54

Waar gaat het eigenlijk over:

Even een vraagje
Ben je 91 of kom je uit 91 van de vorige eeuw.

Hotel is nog niet betaald.
Hotel kan je afzeggen.

Treintickets
Geld kan je geld terug vragen.

Skilift
Geld krijg je terug wegens ziekte.

  • treinticket 30 januari 21h49 Arnhem centraal - 1 februari 10h39 Haus im Ennstall
Swood op 30 jan 2024 09:59

Die trein gaat er lang over doen, ongeveer 36 uur.
Ik vermoed dat vertrek niet vanavond, maar morgenavond is (31 januari).

Dan nog ben ik bang dat je weinig animo zal krijgen en uiteindelijk een beroep op restitutie moet doen.
Beterschap!

1 februari zal 31 januari moeten zijn, anders is het maar 1,5 dag skiën, en de skipas is voor 2,5 dag.

1 februari zal 31 januari moeten zijn, anders is het maar 1,5 dag skiën, en de skipas is voor 2,5 dag.

DrPhil op 30 jan 2024 15:56

Klopt, aankomst is morgen 31 januari. Dank Jay.

Ik zou zeggen; sla nog snel wat paracetamol / antigrieppine enz in.
Koop nog een net mandarijnen voor onderweg en hopen dat je opknapt en gewoon gaan!
De kans dat iemand op zo’n korte termijn een leuk bod kan doen is niet groot!

Je annuleringsverzekering dekt toch zo iets bij ziekte

Allen dank voor het meedenken.

Ik ben eigenlijk nooit ziek en had nog nooit te maken met het afmelden van een vakantie ivm ziekte. Sinds de komst van een baby en diens gang naar de opvang, ben ik toch vaker ziek dan gewenst… Ik moet even wennen aan de verandering. Ik had geboekt zonder uitgebreide annuleringsvoorwaarden, dus dacht dat alles voor mijn rekening zou zijn.

  • de skipas kon geannuleerd, dank @Hooykaas
  • de treintickets kunnen niet geannuleerd, maar ik dien de kosten in bij mijn reisverzekering.

Fijne wintersport voor wie nog op pad gaat,

Groet, Robbert

Het topic mag worden gesloten.

Beterschap.
En volgend jaar er vol tegenaan ondanks de baby.
Doen hoor 👍

@robbert,
Wil je laten weten of je reisverzekering je claim heeft geaccepteerd en waarom wel/niet.
En welke verzekeringsmij dat is.

Groet.
Matteo

*bericht bewerkt door Matteo op 30 jan 2024 21:19

Je annuleringsverzekering dekt toch zo iets bij ziekte

Pieter230976 op 30 jan 2024 18:10

Niet bij een griepje. Alleen als je fysiek niet in staat bent te gaan.

Je annuleringsverzekering dekt toch zo iets bij ziekte

Pieter230976 op 30 jan 2024 18:10

Niet bij een griepje. Alleen als je fysiek niet in staat bent te gaan.

patrickbateman op 30 jan 2024 21:31

Met griep ben je toch fysiek niet in staat om te gaan skiën? Zeker als je maar 3 dagen zou gaan.

Als je nog kunt staan dekt zo’n verzekering meestal niets. Verder eisen ze een doktersverklaring en die geven Nederlandse artsen niet aan hun eigen patiënten, dus moet je naar een duur betaalde keuringsarts. Kortom heel goed geregeld voor verzekeraars, heel slecht geregeld voor hun klanten.

De meeste mensen hier hebben duidelijk nooit voorwaarden van een annuleringsverzekering gelezen. Moet je maar eens doen. Je moet echt half dood zijn willen ze een keer wat uitkeren. Voor ieder wissewasje een papiertje nodig van een dokter. Alsof de dokter niks beters te doen heeft.

Op zich wel terecht, anders kun je wel heel makkelijk van je vakantie af; gewoon zeggen(liegen) dat je een griepje hebt. Wordt de polis voor ons allemaal niet goedkoper op.

De meeste mensen hier hebben duidelijk nooit voorwaarden van een annuleringsverzekering gelezen. Moet je maar eens doen. Je moet echt half dood zijn willen ze een keer wat uitkeren. Voor ieder wissewasje een papiertje nodig van een dokter. Alsof de dokter niks beters te doen heeft.

toetersenbellen op 31 jan 2024 10:14

Dat ligt aan je verzekering, maar onze ervaring is dat ze niet heel moeijlijk deden. We hebben twee keer een vakantie eerder afgebroken omdat onze kinderen ziek werden, en hebben alles vergoed gekregen.
Dit jaar helaas moeten annuleren omdat een van onze kinderen een been gebroken heeft, en ook nu geen enkel probleem of discussie.

Maar even kijken, wie betaalt het hotel nu?

Als je nog kunt staan dekt zo’n verzekering meestal niets. Verder eisen ze een doktersverklaring en die geven Nederlandse artsen niet aan hun eigen patiënten, dus moet je naar een duur betaalde keuringsarts. Kortom heel goed geregeld voor verzekeraars, heel slecht geregeld voor hun klanten.

Willem7 op 31 jan 2024 10:06

Ik heb een keer moeten annuleren vanwege een dikke griep. Huisarts gaf inderdaad geen bericht maar met dat gemeld hebbende, keerde de verzekering toch uit. Dus het kan wel.

Hier ook goede ervaringen met de verzekeraar, in dit geval de FBTO. Helaas al tweemaal een reis wegens ziekte vooraf moeten annuleren. Volledige reiskosten of omboekingskosten werden vergoed zonder gezeur.

@patrickbateman
Liegen nee hoor
Er gewoon geen actieve herinnering meer aan hebben.
De Premier komt er ook mee weg.

Als je nog kunt staan dekt zo’n verzekering meestal niets. Verder eisen ze een doktersverklaring en die geven Nederlandse artsen niet aan hun eigen patiënten, dus moet je naar een duur betaalde keuringsarts. Kortom heel goed geregeld voor verzekeraars, heel slecht geregeld voor hun klanten.

Willem7 op 31 jan 2024 10:06

Ik heb helaas wel eens een reis moeten annuleren door ziekte maar heb echt nog nooit een dokter briefje hoeven laten zien.

Daarnaast verdienen verzekeraars geen geld door niet te keren. Dat is een hardnekkig misverstand, terwijl je met een beetje nadenken snel snapt dat dat volstrekt onlogisch zou zijn (geld verdienen door niet uit te keren).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Maar wie betaalt het hotel nu 🤔

Maar wie betaalt het hotel nu 🤔

DrPhil op 31 jan 2024 15:46

Het hotel was nog niet betaald. Ik heb mij afgemeld, nog geen verdere reactie gehad.

Ja, dat begrijp ik. Maar kon je dan tot gister gratis annuleren?

Misschien moet ik eens een rechtspraktijk opzetten voor hoteliers voor klanten die niet komen opdagen en ook niet betalen 😉.

Plaats een reactie