Van Gerlosplatte terug naar Königsleiten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Königsleiten

Hoi! Mijn vriendin en ik gaan binnenkort met een groep vrienden op wintersport en verblijven in Königsleiten. Ik ben eerder in dit gebied geweest en ga vaker op wintersport, maar voor mijn vriendin wordt het de tweede keer. Vooral de Gerlosplatte is geschikt voor haar omdat de pistes bij Königsleiten iets uitdagender zijn. Het lastige is alleen dat er geen lift teruggaat van de Gerlosplatte naar Königsleiten. Heeft iemand toevallig ervaring in dit gebied en nog tips over hoe je aan het einde van je skidag op de Gerlosplatte het makkelijkst weer terug in Königsleiten komt?

Ze gaat overigens ook privéles nemen dus dan wordt ze vast ook teruggebracht, maar ben toch benieuwd of hier iemand goeie ideeën heeft!

Je kan naar beneden skiën naar de blauwe bakjes (wij noemen ze de olifanten bakjes), dan aan het eind station kan je via een blauwe piste (let op recht vooruit is een steile rode, maar je kan achterom via blauw) naar het midden station van de dorfbahn en dan naar beneden. Zitten misschien paar steilere stukjes in waar ze zijwaarts of in pizza punt moet, maar zou verder te doen moeten zijn voor een beginner

Met de gondel naar beneden dus, die dalafdaling zou ik niet doen met een beginner

Overigens kan je in konigsleiten ook de piste naar de gipfelbahn (oranje bakjes) doen met haar en dan vanaf boven evt met de dorfbahn naar beneden

Overigens kan je in konigsleiten ook de piste naar de gipfelbahn (oranje bakjes) doen met haar en dan vanaf boven evt met de dorfbahn naar beneden

RvRR op 28 dec 2023 17:01

Dank voor je reacties! Die rode 70 op Gerlosplatte is in ieder scenario onvermijdelijk denk ik hè? In mijn herinnering is die wel goed te doen, maar ik weet dat dat als beginner heel anders kan voelen. Alternatief is misschien een bus of ander makkelijk vervoer vanaf Gerlosplatte naar Königsleiten

Die rode 70 is inderdaad goed te doen. Overzichtelijk en niet bijzonder steil. Ideale piste om carven grundstufe te oefenen.

Als je met de rode 70 beneden komt, kun je bij de paraplu bar de ski bus nemen naar de Dorfbahn in KL……
Maar met de blauwe bakjes omhoog en dan via het blauwe pad naar beneden, tot het mittelstation en daar de gondel naar beneden pakken…… kom je ook bij de Dorfbahn beneden uit en dan heb je wel het gevoel dat je zo goed als skiënd naar beneden bent gekomen (ook belangrijk….!)

Plaats een reactie