Beste route

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

Goedemiddag,
Wij gaan komende zaterdag naar skigebied La Joue du Loup. Nu zien en horen wij verschillende routes. Tot Grenoble alles duidelijk. Daarna kunnen we óf de A51 volgen en vanaf Monestier binnendoor (D34 en D66) óf de N85 (route Napoleon) tot Corps en dan via de D537 aansluiten op het laatste stukje route als hiervoor. Hellingspercentages zijn geen probleem, maar wij willen graag de veiligste, meest sneeuwvrije route rijden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Route Napoleon.
En onderweg genieten van het uitzicht. Staat in de top-30 mooiste wegen van Europa.
Het begin (omhoog naar Lacs de Laffrey) is enorm steil. Daarna is het puur genieten. Het middelste vlakke stuk kun je nog aardig doorrijden ook (100, ook al is het 2-baans). Het laatste stukje weer wat haarspelden, maar niets bijzonders.
Sneeuwkettingen zijn echt uitzonderlijk.

The older I get, the better I was

Beste Onnem,
Dank voor je reactie. Daar kan ik wel wat mee. Ik heb de route Napoleon 's zomers een paar keer gereden tot aan de Côte d’Azur. Leuk om eens in de winter gereden te hebben. Ik had wel even de bevestiging nodig, maar dat gaan we doen.

Plaats een reactie