Tips gevraagd locatie hotel Lech

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lech

Beste wintersport liefhebbers

Van 16 tm 20 december plan ik een tripje naar Lech, samen met mijn zakelijk compagnon. Inmiddels een mooie jaarlijkse traditie! We hebben altijd al eens in Ski Arlberg willen skiën en gezien de sneeuwcondities dit jaar zal dat wel goed komen. 2 jaar geleden naar Zermatt geweest, dat was ook erg gaaf. Vorig jaar wilde we al graag naar Lech maar de condities waren toen matig. We zijn toen naar Selva gegaan.

Wie heeft relevante ervaringen en tips tav verblijf (Hotel)? Welke bergbahn gebruik je idealiter het meeste? Ik boek graag een hotel op steenworp van de bahn. We zijn sportief en fanatiek ingesteld en drinken een bescheiden drankje na een ski dag. Wellness is belangrijk. Kosten zijn, los van extremen, niet zo relevant.

Anyone?

Alvast bedankt voor jullie input!
Mvg. Luuk.

Sportieve groet, Luuk

@Liezen heeft vast wel goede tips voor je.

Don`t eat yellow snow

@Luuk3
In Lech zijn aardig wat hotels dicht dicht bij de lift, en ook heel wat ski-in/out
Zoek je hotel met ontbijt, of hotel met halfpension? In welke hotels zat je in Selva en Zermatt, dan kan ik wel een beetje gaan vergelijken.
De prijzen lopen in Lech nogal uiteen ;-)

*bericht bewerkt door Liezen op 05 dec 2023 10:55

@liezen
In Selva zaten we in Hotel Genziana
Halfpension heeft niet perse de voorkeur, vind het juist leuk om te variëren. Ontbijt wel :-)

Ski in/out is een pré. Omdat ik het gebied nog niet ken vroeg ik me af welke bergbaan voor gevorderde skiërs het beste uitgangspunt biedt.

Qua stijl vinden we een wat traditionelere sfeer leuker dan een hip en strakgetrokken hotel.

Alvast dank voor je reply!!

Sportieve groet, Luuk

Zur Post?

Lekker aansluiten bij het ontbijtbuffet met maxima :-)

Totales Vollidiot

Die zitten in het chalet er naast.
In die periode Februari zitten al jaren de zelfde geselecteerde gasten.
Zeker niet aan het ontbijt in het hotel.
Laten zich wel s’avonds zien met de hotel gasten die daar geboekt hebben.

Kom je waarschijnlijk niet tussen.

Je kan wel Hotel Krone of Hotel Tannbergerhof
Proberen.
Beide dicht bij de lift.

Nee, de (Nederlandse) koninklijke familie zit al jaren niet meer in Post, en ook niet in het chalet ernaast. Ze zitten iets buiten het dorp in een privé-chalet.

Hotel Gasthof Post***** is op zich een optie, maar wel prijzig. (maar Post is een beetje passé)
Krone***** is ook prijzig
Als je echt chique wil is Almhof Schneider veruit het beste.
Hotel Arlberg***** sfeervol
Tannbergerhof**** is een goede suggestie, midden in het dorp, met eigen outdoor après-ski bar voor de deur.

Maar er is nog veel meer. En er is veel beschikbaar.
Rustig gelegen: Bellevue**** (praktisch ski-in/out), Schranz**** (persoonlijke tip, supervriendelijk, mooie wellness, alleen ontbijt (maar doen restaurantreserveringen voor je), ski in/out)
Angela****, Madlochblick****, beiden beetje chique, midden op piste Schlegelkopf,

Algemeen: Mooiste locatie is dicht bij de Schlegelkopfbahn/piste, en dat is dan ook direct dicht bij de Rüfikopfbahn naar Zürs en St. Anton.
Sowieso: Bijna alles in het centrum van Lech is op korte loop of ski-afstand van een grote lift.

Voor iets bijzonders kun je ook naar Oberlech kijken (autovrij (auto blijft in Lech), alles aan de piste, bereikbaar met Bergbahn Oberlech tot 01.00 uur 's nachts. Goed geregeld met bagage).
Hotels in Oberlech: Burg, Montana, Cresta, Petersboden)

Sowieso: direct boeken, niet via booking.com e.d.

*bericht bewerkt door Liezen op 05 dec 2023 13:30

@Liesen je weet ook echt alles over Lech en Oberlech 👍 😃

Maar wat een prijzen, daar in Lech. Is daar überhaupt nog iets met een ‘normale’ prijs te vinden?

Misschien heeft @WAvanBuren nog tips?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Echt chique is natuurlijk Chalet 1551
Met een week prijs van 218.909 Euro.
Je leest het goed.

null

@Hooykaas
Chalet 1551 is volgens mij eigenlijk een privé-chalet dat zich voordoet als beschikbaar voor verhuur om de regels in Lech te omzeilen.
En het is meen ik van een Hollander…
@Bernard88
Ja er zijn ook nog genoeg traditionele pensionnetjes etc. Je kunt ook nog steeds voor ongeveer 1100 euro/week in een prima Zimmer met Frühstück op 5 minuten van de lift terecht.

*bericht bewerkt door Liezen op 05 dec 2023 14:21

wtf hahaha, zit ik mijn best te doen om mijn ski’s een paar honderd eur goedkoper te vinden hahaha

Edwin van Riel

Jeetje. Bij zulke prijzen zou ik het zonde vinden de piste op te gaan. Ik zou gaan maximaliseren en iedere minuut in mijn hotel/chalet doorbrengen :-)

Maareh; Is dat qua skien nou nog een beetje vergelijkbaar met bijvoorbeel Ischgl?

(geintje! Niet op in gaan! Sarcasme-alert!)

Totales Vollidiot

Nee, de (Nederlandse) koninklijke familie zit al jaren niet meer in Post, en ook niet in het chalet ernaast. Ze zitten iets buiten het dorp in een privé-chalet.

Hotel Gasthof Post***** is op zich een optie, maar wel prijzig. (maar Post is een beetje passé)
Krone***** is ook prijzig
Als je echt chique wil is Almhof Schneider veruit het beste.
Hotel Arlberg***** sfeervol
Tannbergerhof**** is een goede suggestie, midden in het dorp, met eigen outdoor après-ski bar voor de deur.

Maar er is nog veel meer. En er is veel beschikbaar.
Rustig gelegen: Bellevue**** (praktisch ski-in/out), Schranz**** (persoonlijke tip, supervriendelijk, mooie wellness, alleen ontbijt (maar doen restaurantreserveringen voor je), ski in/out)
Angela****, Madlochblick****, beiden beetje chique, midden op piste Schlegelkopf,

Algemeen: Mooiste locatie is dicht bij de Schlegelkopfbahn/piste, en dat is dan ook direct dicht bij de Rüfikopfbahn naar Zürs en St. Anton.
Sowieso: Bijna alles in het centrum van Lech is op korte loop of ski-afstand van een grote lift.

Voor iets bijzonders kun je ook naar Oberlech kijken (autovrij (auto blijft in Lech), alles aan de piste, bereikbaar met Bergbahn Oberlech tot 01.00 uur 's nachts. Goed geregeld met bagage).
Hotels in Oberlech: Burg, Montana, Cresta, Petersboden)

Sowieso: direct boeken, niet via booking.com e.d.

Liezen op 05 dec 2023 13:12

Fantastisch enorm bedankt voor deze waardevolle info!

Sportieve groet, Luuk

@Luuk3 dankjewel, graag gedaan

@liezen
Madlochblick geboekt, vanaf vandaag daar. Pracht hotel en locatie. Dank voor de tip!!

Groeten uit Lech

Sportieve groet, Luuk

@Luuk3 Wat leuk om te horen!
Wauw, Madlochblick, toplocatie! Die zijn gedurende het seizoen praktisch altijd volgeboekt.
Ben benieuwd te horen wat je van Lech vindt. Jullie hebben alvast prachtcondities. Veel plezier!

Plaats een reactie