Sneeuwkanonnen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Zo te zien zijn de condities nog lang niet optimaal in de zugspitze arena.🙃
Kunnen ze de pistes nog op orde krijgen met sneeuwkanonnen?

Onmogelijk

Nee, het is al eind maart en het seizoen is eigenlijk al zo goed als over. Hopelijk word het volgend jaar beter.

Born to Ride

Helaas. Uitgeleend aan Oekraïne.

Aan flauwekul in ieder geval geen gebrek …

@Miran, ik zou me niet te veel zorgen maken. Wanneer ga je die kant op?

@Patrick1980, doe ik niet zo gauw. Er kan in een week veel veranderen. We gaan direct na de kerst richting Zugspitze arena. Dus de gletsjer kunnen we zeker op.

Volgens mij maak je je toch wel heel snel zorgen als je pas na de kerst die kant op gaat en nu al in paniek bent of het nog goed komt?

Born to Ride

Laten we iemand die een normale vraag stelt niet gelijk afvallen, daar wordt het forum niet leuker van. Liever een inhoudelijke reactie. @Miran het seizoen moet nog beginnen dus je hoeft nog niet te wanhopen. Voor eind november zijn de condities ook niet slechter dan normaal. Met het wat koudere weer dat eraan komt gaat het vast goedkomen met de condities.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Als het om nu ging was het vrij onmogelijk 😉
Maar inderdaad, het is nog niet eens december, er komt kou aan. Dan is er genoeg tijd om voor begin van het jaar genoeg sneeuw te hebben van de kanonnen. En er zal heus nog wel wat sneeuw vallen in dik een maand tijd.

@Matthias123 het was een normale vraag lijkt me. En het antwoord van @Roel past hier beter bij dan jouw reacties.

@Miran ik was er vorig seizoen nog. Lermoos is goed voorzien wat besneeuwen betreft, tot helemaal onderaan. Als ik de webcam van de Familyjet bekijk zie je de sneeuwgrens al dus wetende dat er koude aankomt en op een maand tijd er potentieel nog heel wat sneeuw valt dan komt het helemaal goed. Hou nog wat sfeer over voor ons, wij gaan begin februari naar Ehrwald :-)

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

@miran In grove lijnen is het vaak tot half december maar net aan buiten het hooggebergte. Soms is er een goede dump eind november/begin december en is het tot in het dal goed, maar dan komt dat verrekte “Weihnachtsstauwetter” langs. Smelt je halve dorp weer kaal. Komt daarna weer helemaal goed, want ik heb het ook weer vaak vol zien sneeuwen rond de jaarwisseling.

Dus maak je tot kort van tevoren geen zorgen. En als je aan de kerstvakantie bent gebonden, weet dan dat de 2e week wat meer zekerheid biedt.

Plaats een reactie