Koffers inpakken

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Wij zijn afgelopen week op winstersport geweest, waarbij ik voor vertrek al erg chagrijnig was. Mijn koffers gingen namelijk niet goed dicht met alle spullen die ik mee moest nemen. Daar was ik wel even flink pissig over, want ik heb uiteindelijk de overbodige spullen thuis moeten laten. Nu is mij aangeraden om vacuumzakken te kopen, om hier je spullen in te doen. Heeft iemand daar ervaring mee of dat echt werkt?
Ik heb slechte ervaringen met dingen retour sturen (is al meerdere keren niet aangekomen, waardoor ik mijn geld niet terug krijg) dus wil het graag zeker weten.
Deze zakken bedoel ik: https://ferrygut.com/product-categorie/kamperen/vacuumzakken…

Alvast bedankt!

Dan moet je wel in je hotel een stofzuiger hebben. Gewone ziplockzakken werken net zo goed als je de lucht er uit rolt.
Sowieso kleding oprollen in plaats van vouwen, je skischoenentas volstoppen met sokken, en anders toch gewoon een grotere koffer kopen.
( En eerlijk zijn als je terug bent, hoeveel heb je meegesleept en niet gebruikt).

Aha je schrijft zelf de oplossing: overbodige spullen thuis moeten laten. Doe dat dan.

Ik heb vacuumzakken die je kunt oprollen. Het formaat wordt dan serieus veel kleiner. Geen idee welk merk. Ik gebruik ze nauwelijks, omdat ik altijd bang ben dat de kleding daardoor beschadigt. Maar qua formaat werkt het zeker.

Of gewoon 2 koffers meenemen. Dan kan de stofzuiger ook mee.

Wij gebruiken ze ook, en dan m.n. als we beddengoed en handdoeken mee moeten nemen. En terug voor de vuile was en als we de laatste dag niet meer skien/boarden dan ook voor de skijacks/broeken. Scheelt echt een hoop ruimte.
We trekken ze wel vacuum in een tas, zodat we die nog dicht kunnen doen. De ervaring leert dat de zakken na enkele malen gebruik en/of opgevouwen opbergen niet helemaal luchtdicht meer zijn.
Wij zitten wel altijd in een appartement en hebben altijd een stofzuiger gehad.
En bij de Action zijn ze een €1,99 per 2

*bericht bewerkt door Hakke op 20 mrt 2024 20:57

Mensen nemen vaak veel te veel mee op vakantie inclusief mezelf.
Dit jaar ook weer gezien.
Eén derde gebruikt van wat ik meegenomen had.
Volgende wintersport gaat veel minder mee.

Mijn vrouw gebruikt deze dingen en is daar erg tevreden over.
Ipv vacuüm zuigen werken deze met ritsen. https://reismonkey.nl/products/packing-cubes?gad_source=1&gc…
En zelf heb ik gewoon een grote sporttas maar wij zijn ook met z’n tweeën en hebben een bus…
Dus dat is eigenlijk valsspelen…😜

Ga je met het vliegtuig of de auto?
In het laatste geval gebruik ik liever (sport)tassen, dan kan ik ook veel meer kwijt in de auto, dan wanneer ik er koffers in ga proberen te doen.

a je met het vliegtuig of de auto?. § Tiny-M op 21 mrt 2024 07:23

Dit gaat over Lermoos, ik verwacht eigenlijk met de auto.
Hardcase koffers mee in de auto lijkt me ook geen pretje. Gewoon sporttassen, 1 voor de normale kleding, toiletspullen en beddengoed, de ander met m’n wintersportstuff. En de schoenen weer in een eigen tas. En een laptoptas voor m’n laptop en al het overige.

Ik zou ook nooit met het vliegtuig of met de trein kunnen gaan. Veel teveel spullen mee 😁

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Waarom krijg ik nou het idee dat Sylvie dit gepost heeft als reclame voor vacuumzakken?

*bericht bewerkt door Hans- op 23 mrt 2024 21:39

Ik heb er een paar gehaald bij de blokker. Ideaal en je kan er een handpompje bij kopen maar plat drukken en oprollen is net zo effectief.

Maar afgelopen jaar kwamen we (ik+dochter 8jr) wel uit met 1 grote koffer en een tas.
Kwestie van schrappen. En nog had ik dingen mee die ik niet aan gehad heb.

Waarom krijg ik nou het idee dat Sylvie dit gepost heeft als reclame voor vacuumzakken?

Hans- op 23 mrt 2024 21:39

Precies dat ja!

Hier ook ieder jaar hetzelfde. Altijd veel te veel mee. Kan nooit kiezen wat mee te nemen ( dus veel te veel keuze). Ga het dit jaar toch proberen te beperken want manlief is nu al bezig over de verdeling van de valiezen ( we vertrekken binnen een week)

Ik heb heel veel laadruimte (grijs kenteken)in de auto, dus nergens last van

Mensen nemen vaak veel te veel mee op vakantie inclusief mezelf.
Dit jaar ook weer gezien.
Eén derde gebruikt van wat ik meegenomen had.
Volgende wintersport gaat veel minder mee.

Hooykaas op 20 mrt 2024 21:26

Dat maak ik mijzelf ook al jaren wijs… ;)

Mooi topic inderdaad. Sylvia (of waarschijnlijk Sylvia) is 0 weken lid en denk ik ook 0 x in Lermoos geweest 😂. Je kan namelijk gewoon een week op wintersport met 1 sporttas met kleding en een skischoenentas, hahaha…. Maar, mooie discussie uitgelokt en ik ben er van overtuigd dat er wat mensen op de ferrygut geklikt hebben. Wat een naam trouwens, verwacht ik eerder bij “een goede overtocht”….

*bericht bewerkt door Paulr op 24 mrt 2024 09:10

Paulr

Tip: schrijf nu op wat je echt nodig had/droeg tijdens een weekje wintersport. Hoeveel kleding draag je eigenlijk als je de hele dag skikleding draagt? Heel weinig. Is het erg als je een trui vaker draagt? Nee. Enfin, stop je lijstje in je skischoenentas en volgend seizoen komt het vanzelf te voorschijn. Het grote voordeel van weinig mee is dat bij thuiskomst ook veel minder werk nodig is om alles weer te wassen en op te bergen.

Life is what happens while you were checking your phone

@DSvier ga ik echt doen hoor 👍
Al die spullen gewoon thuis laten.
Er zijn tenslotte in het buitenland ook winkels als je iets nodig mocht hebben 😃

Op zoek naar vacuumzakken van 1.95m, mss weet sylvie ze te vinden 😂

*bericht bewerkt door evr66 op 24 mrt 2024 16:35

Edwin van Riel

@DSvier ga ik echt doen hoor 👍
Al die spullen gewoon thuis laten.
Er zijn tenslotte in het buitenland ook winkels als je iets nodig mocht hebben 😃

Hooykaas op 24 mrt 2024 15:43

Ik neem het mij ook steeds voor. En dan denk ik weer: ach, er is nog ruimte, dus…

Aangezien ik komende woensdagochtend vertrek weten we het snel genoeg. ;)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 25 mrt 2024 09:00

Wil je jezelf vacumeren?

Totales Vollidiot

Hier ook vacuumzakken die je kan oprollen, gewoon bij Bever gehaald want ik bestel niet bij onbekende webshops waar reclame voor gemaakt wordt. Daar gaan de reservejassen in en de skibroeken en de sokken, daar druk je serieus veel lucht uit. Afgelopen winter een koffer met vacuumzakken gevuld en er tussen nog ondergoed enzo gepropt.

Volgend jaar gaan de vacuumzakken gewoon los in de auto, hebben een mooie ruime ondervloerse ruimte in onze ‘nieuwe’ auto, prima!

Ik neem het liever mee van huis dan dat ik het op locatie koop (ik ga nooit zonder aankopen naar huis overigens) - dan weet ik zeker dat alles gewoon mee kan in de auto…

*bericht bewerkt door LoveToSki op 25 mrt 2024 13:29

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wil je jezelf vacumeren?

Kdtl op 24 mrt 2024 17:58

dan is 195 nog net te kort ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie