Skiën vanaf Les Gets naar Zwitserland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Gets

Hoi,

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Les Gets en willen een tocht vanuit Les Gets naar Zwitserland maken en weer terug. Ik heb totaal geen idee of dat te doen, wij kunnen redelijk skiën en boarden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Dank voor de reacties.

Gr Sunil

Les Gets omhoog, afdalen naar Pleney Morzine. In het busje stappen. Gondel in naar Super Morzine. Bordjes Avoriaz volgen.
Daar kiezen voor Chavanette (mur suisse) of afdalen naar Mosettes en daar omhoog naar Zwitserland. Duurt al met al een uurtje om bovenop Chavanette of Mosettes te komen. Terugweg in omgekeerde volgorde, iets meer tijdsdruk, maar als je zorgt dat je op tijd in Morzine terug bent komt het altijd goed.

Of de skibus tussen Morzine en Avoriaz (of andersom). Dan kun je vanaf Avoriaz de coupe du monde naar beneden nemen en dan de bus pakken naar Morzine. Deden wij vroeger altijd. Dan vertrokken we vanuit Planachaux, Champery met ongeveer de eerste lift en stonden we voor 11u bij het uiterste punt op de kaart aan de andere kant van Les Gets. Goed te doen hoor.

Vrij makkelijk om er te komen, enige is hoe groot je de tour in Zwitserland maakt, voordat je terug gaat. Wel echt even goed op de tijd letten dan.

Dank iedereen voor de reacties.
Heel verhelderend!

Je kunt n deel van de tocht overslaan door te starten in Montriond/Lindarets. Als je met de auto gaat wel op tijd daar zijn voor n plekje, maar je slaat wel gedoe in Morzine over.

Je kunt beginnen zoals Hessel schrijft. Maar ga dan de Mosette France op. Dan richting Champoussin en Morzine. In Morzine de een stukje de bus. Van Super Chatel de Port du soleil lift om in Chatel gebied te komen. Dan maak je het hele rondje. Veel plezier!

Belangrijk om te weten is. Dat ze in pds niet met nummers werken zoals in Oostenrijk.

Ik vind het fijnste als je een rondje doet om de volgorde van dorpen in je hoofd te hebben 'm

Dus vanuit avoriaz is het met de klok mee
prez la joux
chatel linga
Super chatel
Morgin
Champoesin
Crosets
Avoriaz.

Als je een snowboarder bij je hebt laat je niet verleiden om de blauwe skiwegen die rechtstreeks naar morgin gaan te pakken… volgen mij heet die Didier nogwattes… en gaat rechtstreeks van de mossete naar morgin.
Dat is een en al steppen en als die ijzig is dan is het echt een hel.

Grand paradis die naast de muur start is ook wel wat steppen maar met wat hulp van skiën vrienden goed te doen en een mooie tocht als de sneeuw goed is.

Ps rondje tegen de klok in is de hele dag zon op de pistes met de klok mee schaduw pistes…

Ik kan het echt niet goed vinden, misschien kijk ik verkeerd… wat is de beste manier om van Les Gets naae Avoriaz te gaan?

Hangt er vanaf waar je start. Minste aantal liften is als je kan starten bij Pierre Longue, dan Rochassons. Dan naar beneden en Prolays of Lindarets lift pakken. Als je daar naar beneden gaat, zit je midden in Avoriaz.

Hopelijk helpt dit een beetje:

null
null

Hangt er vanaf waar je start. Minste aantal liften is als je kan starten bij Pierre Longue, dan Rochassons. Dan naar beneden en Prolays of Lindarets lift pakken. Als je daar naar beneden gaat, zit je midden in Avoriaz.

Tiny-M op 18 feb 2024 21:55

Dat is vanuit chatel

De vraag is vanuit les gets.

Met de ski. Dan ga je richting morzine. Dat is soms wat zoeken dat kan op 2 manieren.

1 dmv het oversteken van de 2 sleepliften op de chavannes richting de folliets du golf lift. En dan verder naar de pleney en dan met de rode of blauwe naar het dal.

2 via nyon daar kom je met de troncs lift.

Dan eenmaal in morzine loop je vanaf de gondel 1 straat naar beneden naar het stoplicht en dan staan daar rechts de bussen
Dan pak je bus A richting prodain avoriaz. En pak je dat de grote gondel. En ben je in avoriaz.

Daar kan je kiezen.

1 je gaat richting de muur.
2 de mosette via brochaux afdaling
3 via chaux fleuri naar chatel maar dan kom je nu niet echt in Zwitserland vanwege missende pistes ri morgin.

Ps in morzine kan je ook met een busje direct onder de gondel naar de super morzine. Maar dan kom je wel in de drukte van de proclou. Dat kost je snel 45 minuten.

Ik kan het echt niet goed vinden, misschien kijk ik verkeerd… wat is de beste manier om van Les Gets naae Avoriaz te gaan?

EdRaket op 18 feb 2024 21:50

Wil je zo veel mogelijk skiënd er heen of wil je zo snel mogelijk in Zwitserland zijn zodat je de tijd hebt om daar te verkennen?

Zo veel mogelijk skiën: Wat Hessel zegt: Bovenaan Avoriaz Afdalen richting de Mosettes lift. (Route Lindarets/ Châtel, en dan optijd rechts aanhouden op de blauwe piste naar de Mosettes lift die je naar Point de Mosettes (🇨🇭) brengt.

Of: Afdalen in Avoriaz, de Boulevard Skieurs die onder de Plateau-lift doorgaat. Dan pak je de lift Stade en volg je de bordjes 🇨🇭. Je gaat dan via de Aller de Chavanette (🔵) richting de Chouchas-lift. Deze brengt je boven aan Le Mur Suisse (Chavanette)

Wil je zo snel mogelijk naar Zwitserland? Dan kun je de bus pakken vanaf Morzine naar Les Prodains. Deze Gondel brengt je helemaal boven naar Avoriaz en vanaf daar kun je ook die Stade-lift pakken om richting Le Mur te gaan.
Of je pakt de Tour-lift omhoog boven Avoriaz en pakt dan de Piste naar de Mosettes Lift

🚌 PisteBunny 🐰

Bedankt allen, we hebben een topvakantie gehad! :D

Thanks voor alle input. We zijn twee keer naar Zwitserland gegaan. Alleen busje in Morizne van Pleney naar Super Morzine gepakt. Goed te doen en staat goed aangegeven. Dat kaartje met de routes op de pistekaart was ook handig.

Plaats een reactie