Activering van je Safe2ski ...

Dit onderwerp gaat over de bestemming Madonna di Campiglio

Wie, o wie kan er in detail uitleggen hoe de safe2ski registratie werkt!
Na vele mails naar de skipassenverkoop wordt er niet veel info gegeven, enkel doorverwijzing naar de infosite: https://www.ski.it/en/combine-your-covid-qr-code-safe2ski…

Maar wat gebeurd er verder de volgende dagen want elke dag dient er terug worden aangemeld.

Mijn vraag:

Hoe activeer je de volgende dagen en hoe gebeurd dit, moet men dan elke dag terug de procedure doorlopen of kan men op eenvoudige wijze de activering doen.
Indien dit het geval is geeft men geen verdere uitleg.

Misschien kan U daar duidelijkheid over geven, eventueel met printscreens of dergelijke…

Dank bij voorbaat.

Zal hetzelfde zijn als in de Dolomiti Superski gebieden. Eerste dag: Je skipassen kopen, nummer van de skipas online bij safe2ski invoeren en daarna je pas linken met je geprinte qr code (van de vaccinatie) door hem in te scannen.
De dagen erna kun je denk ik volstaan met alleen linken aangezien je de qr code al hebt gescannend (dat gaat tenminste zo bij Dolomiti Superski.
Dat het dagelijks moet heeft met privacy wetgeving in Italië te maken.

*bericht bewerkt door Matthieu op 14 feb 2022 16:31

Aftellen maar!

Weet je toevallig ook hoe dit werkt met mensen die zich moeten laten testen? Moet je daarvoor echt een QR code hebben om in te scannen, of is een testuitslag zonder koppeling (en dus zonder QR code) met de corona app voldoende?

Hoi MarsMuziek. Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan met je skipas in Italie. Volgens mijn informatie is een negatieve test niet genoeg om in de skilift te mogen. Heb jij andere ervaringen?

Moet je uw ID tonen bij het halen van je skipas? En moet je je ID in de automaat koppelen aan de skipas. Of enkel de qr code?

Moet je uw ID tonen bij het halen van je skipas? En moet je je ID in de automaat koppelen aan de skipas. Of enkel de qr code?

Femkejoke op 19 mrt 2022 11:51

Wat je bedoelt is dus of je de QR code van iemand anders kan gebruiken?🤔

Born to run. B.S.

Daar komt het op neer. Ik kan me niet voorstellen dat er niet beter gecontroleerd wordt.
Dan heb ik het enkel over de skipas hé.

Je skipas staat op naam, en ook in de internationale QR code zitten je persoonsgegevens verwerkt.
Het is dus niet zo moeilijk om in zo’n app te controleren of de QR code van de eigenaar van de skipas is.
Dan hoef je alleen bij de aanschaf van de skipas te controleren.

Dus geen enkele controle op ID, ik bedoel dan ID als paspoort. Een screenshot van de qr code is voldoende. Controle in de app? Als je jouw skipasnummer moet koppelen aan de de qr code aan zo een automaat of via de dolomiti app vragen ze dus geen paspoort? En als je dit dus dagelijks moet doen en je doet via de app zal er iemand anders voor u de qr code moeten scannen? Hoe krijg je anders die qr code gescand? De super green pas vervalt pas 1 mei. Vanaf 1 april hoeven toeristen geen enkel bewijs meer te tonen voor hotel en resto. Voor te skiën? Ze discrimineren dan enkel nog hun eigen volk. Wie kan nog volgen.

Ik heb eind februari geskied in Italië, in Aprica. Ik hoefde niets te koppelen, ook iet bij aanschaf van de skipassen. Onze qr-codes zijn geen enkele keer gecontroleerd. :-)

Plaats een reactie