Madonna di Campiglio of Folgarida

Dit onderwerp gaat over de bestemming Madonna di Campiglio

Beste wintersporters,

Wij willen komend jaar in Skiarea Campiglio Val Rendena Val di Sole verblijven.
Kunnen jullie ons adviseren welke locatie wij het best kunnen boeken, ik heb een optie op een appartement op circa 800 meter van de eerste liften in Madonna di Campiglio.
Daarnaast hebben we ook de mogelijkheid om op 80 meter van de gondel in Folgarida te boeken.
Wij zijn ervaren skiërs en skiën gemiddeld 45km per dag Madonna zit je wel centraler maar appartement kost flink meer nadeel de afstand tot de lift is flink langer.
Folgarida is niet zo centraal wel zit het appartement op loopafstand van de lift.
Is het mogelijk om van Folgarida naar Pinzolo te skiën en dan op tijd weer terug te zijn.
Graag krijgen wij advies van kenners van Skiarea Campiglio Val Rendena Val di Sole.

Alvast hartelijk dank

Vanuit Folgarida ben je in een goed half uur tot 45 min bij de verbindingsgondel naar Pinzolo. Die doet er ook weer twintig minuten over, maar dat ben je ook al kwijt vanaf de rand van Madonna.

Mocht sfeer nog van belang zijn, vind ik Mezzana of de dorpjes rondom de Daolasagondel wel wat leuker dan Folgarida, en dat zonder meerprijs.

Lukt makkelijk. Deelgebiedje Pinzolo is niet zo groot dus met een beetje vaart kun je daar alle pistes ook lekker meepakken. Ik vond het een lekker gebied.

Mr. Slow

Als je 45 km per dag maakt ben je vrij snel door Madonna en Pinzolo (via de verbindingsgondel) heen.
Vanuit Marilleva en Mezzano kun je ook snel de auto pakken naar bv Pejo3000 en Passo Tonale.
Vanuit Folgarida en Madonna zelf is dat weer een stuk verder.

Marilleva 1400 heb je ook nog maar dat bestaat alleen uit een groepje hotels ed.

Gebied is sowieso prima!

Aftellen maar!

Leuk skigebied, 2x geweest. Als tip zou ik zeggen, Hotel Monroc in Commezzadura. Via o.a. Tui te boeken. Veel beter gaat het niet worden, aan de gondel, mooie kamers en fantastisch eten iedere dag. Het is dat we ieder jaar in principe naar een ander gebied gaan (iedere keer wel Italië), dus 2x naar hetzelfde hotel zegt al genoeg.

Plaats een reactie