Reisbeperking Oostenrijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Wij zijn Belgen en trekken (hopelijk!)
binnenkort naar Oostenrijk.
We nemen een vlucht vanuit Eindhoven.

Het is me echter niet duidelijk welke de regels zijn om Oostenrijk binnen te kunnen zonder quarantaineperiode.

Voor Belgen geldt normaliter een boosterprik als voldoende, meen ik te begrijpen. Echter vliegen wij vanuit Nederland. Verandert dit iets aan de regel? Moeten we naast boosterprik ook een negatieve test omwille van onze vertrek luchthaven?

Iemand op de hoogte hier?

Ja je moet een negatieve PCR test hebben. Hier zijn al heel veel berichten over geschreven dus graag even zoeken in dit topic: https://www.wintersport.nl/nieuws/22/12/2021/met-booster-en-…
In het bericht staat eigenlijk je antwoord al:

Naar Oostenrijk reizen?

In het algemeen geldt er in Oostenrijk voor virusvariantgebieden een inreisverbod. Bovendien wordt er een landingsverbod opgelegd voor vluchten uit deze landen. Voor Groot-Brittannië, Noorwegen, Denemarken en Nederland geldt geen officieel inreisverbod maar wel een quarantaineplicht. Drievoudig gevaccineerden met een geldige PCR-test zijn hiervan nu vrijgesteld.

Om quarantaine te vermijden heb je reizende vanuit een Nederlands vliegveld een booster vaccinatie en een geldige PCR test nodig. De PCR test is sowieso nodig om het land in te kunnen.

Als ik gister mijn eerste vaccin heb gehad en 20 december de 2de mag ik dan alsnog niet na oostenrijk moet je persee een gifbooster hebben?

Als ik gister mijn eerste vaccin heb gehad en 20 december de 2de mag ik dan alsnog niet na oostenrijk moet je persee een gifbooster hebben?

Timmeke013 op 29 dec 2021 08:20

Je reist terug in de tijd?

Als ik gister mijn eerste vaccin heb gehad en 20 december de 2de mag ik dan alsnog niet na oostenrijk moet je persee een gifbooster hebben?

Timmeke013 op 29 dec 2021 08:20

Je reist terug in de tijd?

DrPhil op 29 dec 2021 09:56

Ja 20 december een 2e vaccinatie dat lijkt me moeilijk.
Volgens mij moet er 3 weken tussen de 1e en de 2e vaccinatie zitten. Maar al zou je de 2 vaccinatie vandaag halen, dan nog denk ik dat je (voorlopig) niet welkom bent in Oostenrijk, tenzij je 1e vaccinatie met Janssen is geweest.
In dit topic vind je een afbeelding met een duidelijk overzicht van de vereisten: https://www.wintersport.nl/nieuws/22/12/2021/met-booster-en-…
Daar staan de voorwaarden om Oostenrijk binnen te komen. Zoals ik jouw verhaal lees (behoudens dat je wellicht de 1e keer met Janssen bent gevaccineerd) voldoe jij niet aan de voorwaarden. En als je daar niet aan voldoet gaat het feest niet door.

Je hebt of 2 vaccinaties en pcr nodig of 3x vaccinatie. Als je direct van België naar het vliegveld gaat geld dit als transit. Ik ben ook zo vandaag afgereisd met 3 vaccinaties en geen pcr. Bij binnenkomst wordt de QR gescand en vroegen ze of ik direct van België naar het vliegveld ben gegaan. Daarna mocht ik doorlopen.

Je hebt of 2 vaccinaties en pcr nodig of 3x vaccinatie. Als je direct van België naar het vliegveld gaat geld dit als transit. Ik ben ook zo vandaag afgereisd met 3 vaccinaties en geen pcr. Bij binnenkomst wordt de QR gescand en vroegen ze of ik direct van België naar het vliegveld ben gegaan. Daarna mocht ik doorlopen.

Pommesmayo_ op 31 dec 2021 14:19

Mooi! Geen verdere formaliteiten noodzakelijk hiervoor?

Je hebt of 2 vaccinaties en pcr nodig of 3x vaccinatie. Als je direct van België naar het vliegveld gaat geld dit als transit. Ik ben ook zo vandaag afgereisd met 3 vaccinaties en geen pcr. Bij binnenkomst wordt de QR gescand en vroegen ze of ik direct van België naar het vliegveld ben gegaan. Daarna mocht ik doorlopen.

Pommesmayo_ op 31 dec 2021 14:19

Mooi! Geen verdere formaliteiten noodzakelijk hiervoor?

skifan-winter op 03 jan 2022 12:20

Nee bij mij niet in ieder geval! Hopelijk blijft dat ook zo!

Plaats een reactie