xxl tour Mayrhoven

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Weet iemand hoeveel km de xxl tour in Mayrhoven is? en is dit makkelijk te doen op een dag?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 24 jan 2022 09:30

De XXL-tour is goed te doen op een dag, Wij begonnen er rond 09:00 aan (penkenbahn) en waren rond 14:00 klaar.
onderweg hebben we uiteraard bij een tent opgestoken! we deden hem in de voorjaarsvakantie een paar geleden toen het erg druk was.

*bericht bewerkt door manmetdepet op 24 jan 2022 09:26

ik draag dus een pet

@manmetdepet
Heb je enig idee hoeveel km het was?

nee helaas weet ik dat niet meer is alweer 3 jaar geleden.

ik draag dus een pet

XXl tour is makkelijk te doen in een dag inclusief lunch en koffie pauze ,vorige week nog gedaan plus wat extra pistes op de eggalm kwam ik op 65 km leek me wat overdreven.
Ik denk dat +/- 40 km realistischer is. Let wel op dat de zwarte harakiri piste in de ronde zit Deze kan soms behoorlijk ijzig zijn.

@ruudsan
Welke app gebruik jij voor de km? Skiline of skitracker

@ruudsan
Welke app gebruik jij voor de km? Skiline of skitracker

Wim_van_Bemmel op 24 jan 2022 19:16

Om even op je app vraagje verder te gaan,
Ik gebruik Strava, werkt perfect!

@ruudsan
Welke app gebruik jij voor de km? Skiline of skitracker

Wim_van_Bemmel op 24 jan 2022 19:16

Ik gebruik skiline , al vanaf 2011 werkt goed.Alles op te zien liften, hoogtemeters. Ook foto,s van foto punten of speed filmjes.

over 2 weken naar Mayrhofen en heb eerlijk gezegd nooit van deze tour gehoord, en ik ben er toch regelmatig geweest. Iemand een link ofzo waar je de tour kunt inzien en welke pistes het allemaal betreft.
Bvd.

over 2 weken naar Mayrhofen en heb eerlijk gezegd nooit van deze tour gehoord, en ik ben er toch regelmatig geweest. Iemand een link ofzo waar je de tour kunt inzien en welke pistes het allemaal betreft.
Bvd.

StevieB op 26 jan 2022 09:45 >

https://www.snowplaza.nl/weblog/8224-skitochten-mayrhofen/…
De XXL-tocht is een skitocht door het hele skigebied van Mayrhofen en gaat voornamelijk over rode pistes. Tijdens de XXL-tocht kom je onder meer op de Penken, Horberg, Rastkogel en Eggalm. Ook de Harakiri moet overwonnen worden tijdens deze tour.
Start bergstation Horbergbahn > Stoeltjeslift Schneekar > Piste 15 - Rennparadies Unterberg > Stoeltjeslift Unterbergalm > Piste 10 > Stoeltjeslift Tappenalm > Afdaling naar dalstation > Stoeltjeslift Sun-Jet > Piste 17 > 150er Tux > Piste 60 > Sleeplift Lämmerbichl > Piste 64 > Piste 75 > Stoeltjeslift Eggalm Nord > Piste 77 > Piste 78 > Rastkogelbahn > Afdaling naar dalstation > Stoeltjeslift Horbergjoch > Piste 67 > Stoeltjeslift Wanglspitz > Piste 66 > Stoeltjeslift Nordhangbahn > Piste 48 > Stoeltjeslift Finkenberg > Piste 55 > Piste 66 > Stoeltjeslift Knorren > Piste 32 & 33 > Stoeltjeslift Knorren > Piste 34 Harakiri > Stoeltjeslift Knorren > Piste 26 > Bergstation Penkenbahn

*bericht bewerkt door Lotte77 op 26 jan 2022 11:50

Uitrusten doen we thuis wel!

Plaats een reactie