Wie rijdt met mij en mijn dochter mee? 18 feb

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Beste wintersporters,
Komende vakantie (18-25 feb) rijd ik met mijn 17-jarige dochter naar Mayrhofen/ Schwendau. Ik vind het prettig om met nog een chauffeur te rijden. Wie stapt bij me in? Ik vertrek vanuit omgeving Arnhem en heb plek voor twee extra personen en een hoop bagage. Seat Alhambra met nieuwe all weather banden.
Tegen kleine vergoeding. Ik heb me ook al aangemeld bij BlaBla car.
Groetjes Mireille

All weather banden heb je niks aan in de bergen.Je bent waarschijnlijk verkeerd voorgelicht.
Is zelfs strafbaar in Duitsland en Oostenrijk.
En je bent daardoor niet verzekerd als er wat gebeurd.
NIET doen dus.

Thanks voor reactie, maar het gaat om banden die goedgekeurd zijn voor Duitsland dus misschien heten ze anders.
Groetjes

Ook als er tekens opstaan s+ m of Alpine.
Ik wist het wel maar een vriend had die verleden jaar op zijn auto.
Mooi moment om te testen dus.
Klein laagje sneeuw en een kleine helling en het was gebeurd.
Auto hele vakantie niet kunnen gebruiken.
Ik zal kijken of ik het filmpje nog kan vinden.
Dan zal ik die posten OK

All weather banden heb je niks aan in de bergen.Je bent waarschijnlijk verkeerd voorgelicht.
Is zelfs strafbaar in Duitsland en Oostenrijk.
En je bent daardoor niet verzekerd als er wat gebeurd.
NIET doen dus.

Hooykaas op 25 jan 2023 14:05

Heb je een (betrouwbare) bron voor deze stelling? Wanneer je googled vind je echt overal dat all season banden met M+S symbool toegestaan zijn in zowel Duitsland als Oostenrijk. Of ze dan net zo goed zijn als dedicated winterbanden is een andere vraag.

zie hierbij de regels voor Duitsland en Oostenrijk;

Zijn in Duitsland winterbanden verplicht of mogen allseasonbanden ook?
Om aan de verplichte winterbanden in Duitsland te voldoen, mag je op vier soorten banden rijden:

  1. winterbanden met sneeuwvloksymbool, zoals hierboven beschreven
  2. M + S Winterbanden van voor 1 januari 2018
  3. allseasonbanden (ook wel allweatherbanden in Duitsland en Nederland) met een sneeuwvloksymbool
  4. allseasonbanden (of allweatherbanden: banden die geschikt zijn voor alle weersomstandigheden) mét M + S markering en fabricagedatum voor 1 januari 2018.

Regels Oostenrijk;

• Verplicht in winterperiode bij winterse omstandigheden - Het gebruik van winterbanden is van 1 november t/m 15 april verplicht bij winterse omstandigheden. Dit voorschrift geldt ook voor Nederlandse auto’s.
• Er is sprake van winterse omstandigheden als de weg geheel of gedeeltelijk is bedekt met sneeuw, sneeuwmodder of ijs.
• Banden met de aanduiding M+S, M&S, MS of het sneeuwvloksymbool (3PMSF) worden als winterband beschouwd.

*bericht bewerkt door Gerjon op 25 jan 2023 14:24

Aanvullend, gevonden op https://www.oesterreich.gv.at/themen/freizeit_und_strassenve… :

Ein Reifen gilt nur dann als Winterreifen, wenn er die Aufschrift “M+S”, “M.S.” oder “M&S” trägt oder mit einem zusätzlichen Schneeflockenzeichen oder ausschließlich mit einem Schneeflockenzeichen gekennzeichnet ist. Ganzjahresreifen dürfen daher nur dann als Winterreifen verwendet werden, wenn sie eine solche Kennzeichnung haben.
Ein Spezialreifen gilt nur dann als Winterreifen, wenn er die Aufschrift “ET”, “ML” oder “MPT” trägt.

Dergelijke banden zijn vaak wel toegestaan ja. Of het verstandig is met winterse omstandigheden is een tweede.
Heb zelf in 2020 elke dag kettingen mogen leggen op de heen en terugweg van en naar de skigebieden Laatste stukje naar het appartement was onmogelijk om veilig omhoog/ omlaag te rijden met all seasons.

*bericht bewerkt door Jesper op 25 jan 2023 14:29

Gang is alles

Zolang de banden M+S én een sneeuwvlok symbool hebben mag je er mee door Duitsland. Zie website ANWB. In de sneeuw presteren ze minder dan winterbanden, maar aangezien de reis naar Zillertal gaat en er geen bergpas gereden hoeft zal het allemaal wel loslopen denk ik.

Super dank voor jullie bezorgdheid! Ter plekke hebben we de auto sowieso niet nodig. Dat scheelt.
Maar ik zoek vooral een of twee medepassagiers 😉

zie hierbij de regels voor Duitsland en Oostenrijk;

Zijn in Duitsland winterbanden verplicht of mogen allseasonbanden ook?
Om aan de verplichte winterbanden in Duitsland te voldoen, mag je op vier soorten banden rijden:

  1. winterbanden met sneeuwvloksymbool, zoals hierboven beschreven
  2. M + S Winterbanden van voor 1 januari 2018
  3. allseasonbanden (ook wel allweatherbanden in Duitsland en Nederland) met een sneeuwvloksymbool
  4. allseasonbanden (of allweatherbanden: banden die geschikt zijn voor alle weersomstandigheden) mét M + S markering en fabricagedatum voor 1 januari 2018.

Regels Oostenrijk;

• Verplicht in winterperiode bij winterse omstandigheden - Het gebruik van winterbanden is van 1 november t/m 15 april verplicht bij winterse omstandigheden. Dit voorschrift geldt ook voor Nederlandse auto’s.
• Er is sprake van winterse omstandigheden als de weg geheel of gedeeltelijk is bedekt met sneeuw, sneeuwmodder of ijs.
• Banden met de aanduiding M+S, M&S, MS of het sneeuwvloksymbool (3PMSF) worden als winterband beschouwd.

Gerjon op 25 jan 2023 14:23

De regels voor Duitsland zijn kort gezegd dus strenger. In Oostenrijk mag je met alleen M+S rijden maar dan moet je via Frankrijk en Zwitserland rijden anders rij je illegaal door Duitsland ;-)

Wat een heerlijk forum is dit toch soms. Iemand heeft plek vrij in de auto en rijdt liever niet alleen. Vervolgens volgt er een heel topic met adviezen over all season banden…

Nogmaals dank maar helaas vertroebelt dit een beetje het doel van mijn oproep dus genoeg hierover nu wat mij betreft.

Wat een heerlijk forum is dit toch soms. Iemand heeft plek vrij in de auto en rijdt liever niet alleen. Vervolgens volgt er een heel topic met adviezen over all season banden…

77steve op 25 jan 2023 19:23

Precies dat. Dank je!

Ik rij al jaren met meerdere Honda’s Crv AWD met Vredestijn all weather banden. Nooit problemen gehad. Alle jaren naar Trois Vallees en sneeuwkettingen ongebruikt.

Hen48

Ja sorry @MBoef maar ik dacht ik moet je toch waarschuwen vooral omdat je een kind aan boord hebt.
Normaal mag dit ook niet.
Je moet alleen antwoord geven op de Topic starter.
Ik dank Rogier dat hij dit even heeft laten gaan.

Terug naar je vraag On Topic.
O ja ik ga niet met je mee zolang je op all season banden onderweg bent in de bergen 🙈😄

Nou @Hooykaas dat heb je gedaan. En ik denk niet dat ik dit gezelschap op prijs zou stellen dus dat komt goed uit. Merci.

Das jammer ik ga van 19-26 feb naar Hippach met m’n zoon.

Jemig wat een zeurkousen zeg! Er wordt iets super leuks aangeboden gaat heg helemaal los over een paar bandjes😵‍💫echt Hollands dit.
@MBoef, have fun en een mooie reis⛷️

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Dank dank! Rijd jij met me mee? 😂

Plaats een reactie