makkelijk startgebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Hallo allemaal,

Ik ga volgende week nog een paar dagen snowboarden met een beginnende snowboarder.
Ze is wat voorzichtig/ schrikkerig en ik wil dus in een wat makkelijker gebied naar boven gaan.
Hebben jullie tips over waar we het beste kunnen starten?
Ik had als opties al de penkenbahn, de rastkogelbahn of misschien toch de gletsjer?

ik hoor graag jullie meningen!
Thanks

Ook al eens aan de Ahorn gedacht voor de eerste dag? Een aantal kleine sleepliftjes, moderne 8-zitter en prachtige brede blauwe piste bovenop. Vanaf Penken starten zou ik niet doen, weinig mogelijkheden daar boven, dan eerder via de Horbergbahn. De Rastkogel zou wel kunnen, daar voelt het al wat gemoedelijker aan, maar voor een allereerste dag is dat ook niet ideaal.

*bericht bewerkt door Nuet op 16 mrt 2023 10:23

Ook al eens aan de Ahorn gedacht voor de eerste dag? Een aantal kleine sleepliftjes, moderne 8-zitter en prachtige brede blauwe piste bovenop. Vanaf Penken starten zou ik niet doen, weinig mogelijkheden daar boven, dan eerder via de Horbergbahn. De Rastkogel zou wel kunnen, daar voelt het al wat gemoedelijker aan, maar voor een allereerste dag is dat ook niet ideaal.

Nuet op 16 mrt 2023 10:21

thanks, de Horbergbahn is ook super idd dan kom je boven bij de blauwe weide uit !

Ahorn is een mooi gebied voor beginners. Vanaf de Horbergbahn kun je mooi de Tappenalm pakken en piste 14 doen. Onderaan bij piste 14 kun je dan mooi met de 150 Tux omhoog naar het hier al eerder genoemde gebied bij de Rastkogel of via het dalbekken terug skiën naar de Horbergbahn. Optie is ook om de Knorren of Nordhangbahn te pakken en dan pistes 52 en 53 pakken en terug te skiën naar de Larchwaldhutte/Kasermandl alm via de rode 25 of 26. Dit stukje rood is feitelijk gewoon blauw. Piste 28 en 29 is ook een optie vanaf de Penken, maar daar zitten wel wat vlakke stukken bij en is meer een pad dan een piste.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Ahorn is een mooi gebied voor beginners. Vanaf de Horbergbahn kun je mooi de Tappenalm pakken en piste 14 doen. Onderaan bij piste 14 kun je dan mooi met de 150 Tux omhoog naar het hier al eerder genoemde gebied bij de Rastkogel of via het dalbekken terug skiën naar de Horbergbahn. Optie is ook om de Knorren of Nordhangbahn te pakken en dan pistes 52 en 53 pakken en terug te skiën naar de Larchwaldhutte/Kasermandl alm via de rode 25 of 26. Dit stukje rood is feitelijk gewoon blauw. Piste 28 en 29 is ook een optie vanaf de Penken, maar daar zitten wel wat vlakke stukken bij en is meer een pad dan een piste.

Gerben1979 op 16 mrt 2023 16:19

Hey Gerben, thanks!
wat bedoel je precies met het dalbekken?

Ahorn is een mooi gebied voor beginners. Vanaf de Horbergbahn kun je mooi de Tappenalm pakken en piste 14 doen. Onderaan bij piste 14 kun je dan mooi met de 150 Tux omhoog naar het hier al eerder genoemde gebied bij de Rastkogel of via het dalbekken terug skiën naar de Horbergbahn. Optie is ook om de Knorren of Nordhangbahn te pakken en dan pistes 52 en 53 pakken en terug te skiën naar de Larchwaldhutte/Kasermandl alm via de rode 25 of 26. Dit stukje rood is feitelijk gewoon blauw. Piste 28 en 29 is ook een optie vanaf de Penken, maar daar zitten wel wat vlakke stukken bij en is meer een pad dan een piste.

Gerben1979 op 16 mrt 2023 16:19

Hey Gerben, thanks!
wat bedoel je precies met het dalbekken?

arjan74H op 16 mrt 2023 16:40

Ik bedoel met het dalbekken het dal(letje) tussen de Penken en de Horberg waar Hilde’s Skitenne en jausenstation Tappenalm is.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Een vriendin was vorig jaar met Snowboard-Zoom in Seis am Schlern bij de Seiser Alm in Zuid Tirol, Noord Italië. Dat zag er (op de foto’s) ook uit als een mooi toegankelijk en vriendelijk gebied. Ze was er eind maart, toen was het ook warm, maar in t gebied zelf prima sneeuw

Anne Marie

Plaats een reactie