Hornerdorfer of Kleinwalsertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oberstdorf

Hallo,

Wij gaan morgen richting fischen. En normaal gesproken zouden we voor de hornerdorfer ski pas gaan. Echter lijken de sneeuw condities daar iets minder.

Misschien wil ik daarom uitwijken naar Kleinwalsertal. Echter gaan mijn vrouw en dochter voor 10 voor het eerst mee. Hornerdorfer is uitstekend geschikt voor beginners. Kleinwassertal lijkt op de kaart wat moeilijker en vooral wat meer verspreid (En minder blauw).

Iemand ervaring met beide gebieden. Zo ja welk dorp is het beste voor beginners ?

Als je naar Riezlern rijdt en aan het einde vh dorp net voor de brug parkeert dan is het een klein stukje lopen ( of 1 halte met dd skibus) naar de Parsennbaan. Of nog iets doorrijden naar Hirschegg, daar heb je de Heuberg. Staan met elkaar in verbinding en beiden prima voor beginners!

Aequilater Nubila

De Ifen in het Kleinwalsertal heeft een prachtige lange blauwe afdaling. Prachtige berg met mooie mogelijkheden!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

En hoe zijn de gebieden qua drukte te vergelijken ?

Behalve op de Heuberg kun je in het Kleinwalsertal met beginners ook uitstekend skiën bij de Söllereck. Ik was pas in Balderschwang (hoort bij Hörnerdörfer) in het weekend en daar was het toen erg druk. Tragere liften ook op belangrijke punten. Ik zou voor het KWT kiezen.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

@Sjod, ik ben benieuwd hoe het is. Wij vertrekken zondag naar Bolsterlang, maar van de beelden op de webcam word ik niet zo vrolijk. Bolsterlang lijkt nog mee te vallen. Wij gaan mogelijk ook uitwijken naar Kleinwalsertal. Hoe zijn de condities daar nu?

Wij zijn uitgeweken naar klein KW. Daar was in het begin van de week alles nog best goed. Maar was vandaag al een stuk minder. Er ligt genoeg op de pistes, maar in de lagere delen wordt het snel papsneeuw. Ik vond het wel een heel gaaf gebied.

Hoe de hornerdorfer erbij ligt kan ik niet echt zeggen, maar ons hotel kijkt uit op de hornerbahn. En daar werd ik niet vrolijk van. In balderschwang schijn je naast de pistes ook nog een beetje sneeuw te hebben, maar de andere 2 zijn alleen de pistes wit.

Bedankt voor je reactie. Het is ook wel erg warm nu, volgende week wordt het een stuk kouder, dus dan moet het wel goed komen. We gaan het zien, misschien een dagje Hörnerdorfer en verder naar KWT.

Plaats een reactie