Nederlandse prive skileraar gezocht (voor 6 kids)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oetz

Wij zoeken een Nederlandse skileraar in Oetz (Oostenrijk) in de krokusvakantie (27feb-5 mrt) die zes jongens tussen 6jr en 10jr oud - en 1 van bijna 4-, met veel plezier 5 dagen wil lesgeven.
Wie kent iemand? ⛷ 🎿

Wat had je in gedachten qua lestijden? En hoe zijn de skiniveau’s van de kids?
Het feit dat 1 van de kids nog geen vier is (nog even los van niveauverschil bij de andere kids), maakt het bijna onmogelijk om de begeleiding van 5 dagen met een enkele privéleraar te doen.
(Nog even los van eventuele juridische puntjes)

*bericht bewerkt door Hessel op 11 okt 2021 22:29

De skischool van Oetz kan dat misschien wel.

Waarom doe je ze niet gewoon op les daar, dan kunnen ze bij hun eigen leeftijd/ ski ervaring? Ook dan zien ze elkaar genoeg of zitten ze bij elkaar in een groep en prijstechnisch zal het niet veel verschil maken lijkt me. Het kinderland in Oetz -met het Widiversum- is erg leuk en voordeel is dat het centraal in het gebied is waar je vaak zelf langs komt. Ook goede sneeuw vanwege de hoge ligging (2020m) van het kinderland en toch op een zonnig plateau wat voor kinderen fijn is.

Ik snap dat een privé skileraar praktisch lijkt maar als je de leeftijdsverschillen bekijkt (3 tot aan10) dan lijkt me dit echt veel te groot om in één groep te kunnen lessen. In de praktijk zal de instructeur teveel aandacht aan de 3-jarige moeten besteden en zullen de oudere kinderen in de groep niet voldoende leren. Daarnaast kunnen die wat oudere jongens ook niet lekker ‘‘vrij’’ skiën want veel verder dan de paar baby pistes rond het kinderland lijkt me dat die 3- jarige niet kan komen. Dat zou zonde zijn, want er zijn een paar heerlijke blauwe pistes die voor de 6-10 jarige (met een aantal dagen les ervaring) te doen moeten zijn.

Als je ze toch per sé liever een privé instructeeur geeft, zou ik de 3- jarige apart laten opvangen in het Widiversum (opvang met spelen in de sneeuw en wellicht dagelijks een eerste lesje). Afhankelijk van het niveauverschil in de rest van de groep kun je die wel een privé instructeur geven.

*bericht bewerkt door Amelm op 12 okt 2021 07:38

Houdt er rekening mee dat je in de meeste skigebieden niet zomaar een leraar van buitenaf les mag laten geven in het desbetreffende skigebied. Vaak is dit alleen voorbehouden aan de bij het skigebied aangesloten skischolen en staan er stevige boetes op het zonder toestemming lesgeven.

Born to Ride

Houdt er rekening mee dat je in de meeste skigebieden niet zomaar een leraar van buitenaf les mag laten geven in het desbetreffende skigebied. Vaak is dit alleen voorbehouden aan de bij het skigebied aangesloten skischolen en staan er stevige boetes op het zonder toestemming lesgeven.

Matthias123 op 12 okt 2021 09:05

Is dat zo? Nooit geweten! Maar het verbaast me niets. Er zijn wel meer monopolistische en protectionistische wetten en regels in Oostenrijk.
Maar dat is weer een nieuwe. Ik weet niet of ik het slim of bespottelijk vind.

Houdt er rekening mee dat je in de meeste skigebieden niet zomaar een leraar van buitenaf les mag laten geven in het desbetreffende skigebied. Vaak is dit alleen voorbehouden aan de bij het skigebied aangesloten skischolen en staan er stevige boetes op het zonder toestemming lesgeven.

Matthias123 op 12 okt 2021 09:05

Is dat zo? Nooit geweten! Maar het verbaast me niets. Er zijn wel meer monopolistische en protectionistische wetten en regels in Oostenrijk.
Maar dat is weer een nieuwe. Ik weet niet of ik het slim of bespottelijk vind.

Superskier op 12 okt 2021 11:00

Op zich is het niet heel erg raar natuurlijk. Een skigebied is gewoon een bedrijf en wat dat betreft is het heel normaal dat niet zomaar iedereen daar zonder toestemming mag werken. Want dat is wel wat er gebeurd als je daar les gaat geven. Skischolen hebben samenwerkingsverbanden met een skigebied en kopen zich daar vaak in. Dat gaat jaarlijks om serieuze bedragen. Als iemand daar dan zomaar les gaat geven zonder dat hij al die kosten hoeft te maken heb je oneerlijke concurrentie.

Born to Ride

@Superskier Dat geldt ook voor Frankrijk, Italië, Duitsland en Zwitserland hoor. Een afspraak tussen overheid en skilerarenbranche om cowboys tegen te gaan.

Nooit geweten. Het klopt natuurlijk ook van geen kanten. Ik moet denken aan de taxibranche, waar je je vergunning voor grof geld aan een nieuwkomer verkocht om met pensioen te gaan of dat ik geen bakkerij zou mogen beginnen omdat de Hema al zorgt voor een grote toeloop van taartenkopers naar het winkelcentrum.
Dat je als vrijgevestigde skileraar een daggeld zou moeten betalen en aan moet tonen over vaardigheden te beschikken om les te mogen geven zou ik nog ergens begrijpen, een beetje alsof je een concessie koopt om gebruik te mogen maken van bestaande infrastructuur. Maar dat het niet mag vind ik verkeerd.
Maar dat is een andere discussie. Ik vind het wel een leuke.

@Superskier persoonlijk vind ik dat een skileraar ook een zeer goede gebiedskennis hoort te hebben van het gebied waarin hij les geeft. Mede daardoor kan hij de lessen beter afstemmen op zijn leerlingen, kent hij exact alle communicatielijnen in geval van ongelukken en weet hij ook bij bijvoorbeeld plotseling opkomende mist veilig iedereen zo snel mogelijk op een veilige plek te krijgen. Hij weet hoe de pistes er op elk moment bij liggen en welke pistes hij dus op welke momenten moet vermijden. Een goede skileraar kan bij wijze van sprekend elke piste in zijn gebied met de ogen dicht skien en komt dan nog goed bij de juiste lift uit. Iemand die zomaar even een weekje daar les gaat geven heeft dit gewoon allemaal niet.

Born to Ride

Je zal het wel “bespottelijk” vinden.Maar is ook bedoeld om zwartwerk tegen te gaan.
Wat de gemiddelde vakantieganger niet weet is dat de belastingdienst op de piste controleren. @Superskier

Gezien het leeftijds/niveauverschil van de kinderen is het ook niet mogelijk.
@Klortye

@Matthias123, dat ben ik helemaal met je eens hoor. Je primaire taak als skileraar is waarborgen van de veiligheid en daar is gedegen kennis van gebied, infrastructuur en de organisatie voor nodig. @Hooykaas dat vind ik niet ‘bespottelijk’ hoor.

Deze discussie terzijde: waarom zou je geen gebruik maken van de kennis die een skischool heeft? Zij zijn uiteraard de eerste partij om te benaderen als je skiles nodig hebt.
De vraag om een skileraar komt hier vaker voorbij en volgens mij hebben de ouders die dit vragen een heel verkeerd beeld van skilessen in de Alpen. De leraren die ik door de jaren heb getroffen en dat zijn er veel, waren allemaal bevlogen mensen die er echt lol in hebben om anderen (beter) te leren skiën. Ze passen hun lessen aan aan de leerlingen, zijn technisch goed onderlegd en aardig.

@Matthias123
Helemaal met je eens 👍
En dat mag ook wel eens uitgesproken worden. @Superskier 😀

Lekkere off-topic discussie hier… Ik hoop dat @Klortye ook nog wat antwoorden krijgt waar ze wat mee kan 😀

Uitrusten doen we thuis wel!

Zo he! Ik plaats ff wat en zie hier deze reacties. Had ik niet verwacht, ben nieuw op dit forum.

maar ff mensen ik zoek geen ZZPer die zomaar het gebied in gaat met onze kids. Nee, een skischool in Oetz die Nederlandse skileraren heeft! Kent iemand die? En kunnen wij die dan ‘prive’ boeken? (In 2020 ook gedaan nl. in Sillian, via skischool daar…)

Ik kan ze natuurlijk gelijk aanschrijven, maar dacht ik vraag het hier even.

Los van het morele vraagstuk: veiligheid boven alles dus iemand die in dat gebied werkt met andere ski instructeurs… en uiteraard snap ik dat je de 3 jarige niet bij de groep kan hebben de hele tijd. Alle jongens hebben al eens geskied en zijn van vergelijkbaar niveau.

Vandaar de oproep: we willen ze graag lekker bij elkaar laten, geen barrière in taal en 1 gezicht.

Does it make sense now?
😉

In dat geval: stuur de lokale skischool (er zijn er iets van twee of drie) een mailtje met je wensen. Aantal uren per dag, lunch of geen lunch, aantal kids en niveau. Dat is vast wel te regelen daar (als privéles voor de groep of in ieder geval samen in een groepsles).
Het kind van drie zal zeer waarschijnlijk in een eigen groepje los van de rest gaan, want dat is eigenlijk niet te combineren. Bovendien is een volle dag skiën te veel voor die leeftijd (uitzonderingen daargelaten, maar de ervaring leert dat twee uurtjes meer dan genoeg zijn).
Succes en veel plezier daar!

Is in ieder geval een fantastisch gebied daar om heen te gaan met zo’n groep met kinderen! Lekker gemoedelijk en goede eet gelegenheden, nieuwe Bielefeldhütte heeft super leuk terras en voor binnen de Kühtaile alm zijn mijn favorieten. Ook is het er heerlijk rustig en over het algemeen erg goede sneeuw vanwege de hoge ligging van de kern van het gebied, plus veel noord/ noord-west georiënteerde pistes. Ze zijn erg op kinderen gefocust, ook met de dalafdaling waar je tijdens het skiën de ‘‘dieren’’ kunt spotten.

Al zeg ik het eerlijk, ik ben niet geheel objectief omdat we een appartement in Oetz hebben🤣

*bericht bewerkt door Amelm op 12 okt 2021 19:40

Neem contact op met Tom Mahlknecht van Skischule Mali. www.malisport.at

Daar hebben allebei mijn kinderen leren skiën en daar gaat mijn dochter nu in de krokusvakantie op stage, o.a. voor haar diploma Skileraar niveau 3.
Heel fijne skischool, met goede leraren en een goede aanpak.

Is in ieder geval een fantastisch gebied daar om heen te gaan met zo’n groep met kinderen! Lekker gemoedelijk en goede eet gelegenheden, nieuwe Bielefeldhütte heeft super leuk terras en voor binnen de Kühtaile alm zijn mijn favorieten. Ook is het er heerlijk rustig en over het algemeen erg goede sneeuw vanwege de hoge ligging van de kern van het gebied, plus veel noord/ noord-west georiënteerde pistes. Ze zijn erg op kinderen gefocust, ook met de dalafdaling waar je tijdens het skiën de ‘‘dieren’’ kunt spotten.

Al zeg ik het eerlijk, ik ben niet geheel objectief omdat we een appartement in Oetz hebben🤣

Amelm op 12 okt 2021 19:32

Dat zou ik ook wel willen hebben, kom er al sinds 1979… Toen was de Acherkoglbahn noch nieuw ;-)

Is in ieder geval een fantastisch gebied daar om heen te gaan met zo’n groep met kinderen! Lekker gemoedelijk en goede eet gelegenheden, nieuwe Bielefeldhütte heeft super leuk terras en voor binnen de Kühtaile alm zijn mijn favorieten. Ook is het er heerlijk rustig en over het algemeen erg goede sneeuw vanwege de hoge ligging van de kern van het gebied, plus veel noord/ noord-west georiënteerde pistes. Ze zijn erg op kinderen gefocust, ook met de dalafdaling waar je tijdens het skiën de ‘‘dieren’’ kunt spotten.

Al zeg ik het eerlijk, ik ben niet geheel objectief omdat we een appartement in Oetz hebben🤣

Amelm op 12 okt 2021 19:32

Dat zou ik ook wel willen hebben, kom er al sinds 1979… Toen was de Acherkoglbahn noch nieuw ;-)

Oetz-Lover op 21 jan 2022 15:04

Haha leuk om te lezen, toen was ik nog niet geboren😜 Wist ook niet dat het basis station al zo oud was. De huidige gondel is volgens mij een jaar of 20 oud, al vind ik hem voor mijn gevoel nog wel iets moderner/ sneller aanvoelen.

Hoi, als ze allemaal zelfde nivo hebben op de 3 jarige na dan kan je ook gewone les boeken en vragen of ze bij elkaar kunnen. Daar komen dan nog misschien een paar andere kinderen bij.

Dan heb je eigenlijk ook alles wat je wenst.

De 3 jarige zou ik echt in een eigen groep laten lessen met kinderen van dezelfde leeftijd en nivo. De manier van leren is anders, veel speelsers, en dat maakt het leuk voor die leeftijd maar niet voor de andere kinderen die je mee hebt. Tussen 6 en 10 zit ook veel verschil maar als ze hetzelfde nivo hebben zullen ze leuk kunnen lessen samen. Korte skies etc helpt ook niet om mee te kunnen komen met die van 6 tot 10 jaar voor de bijna 4 jarige

Is in ieder geval een fantastisch gebied daar om heen te gaan met zo’n groep met kinderen! Lekker gemoedelijk en goede eet gelegenheden, nieuwe Bielefeldhütte heeft super leuk terras en voor binnen de Kühtaile alm zijn mijn favorieten. Ook is het er heerlijk rustig en over het algemeen erg goede sneeuw vanwege de hoge ligging van de kern van het gebied, plus veel noord/ noord-west georiënteerde pistes. Ze zijn erg op kinderen gefocust, ook met de dalafdaling waar je tijdens het skiën de ‘‘dieren’’ kunt spotten.

Al zeg ik het eerlijk, ik ben niet geheel objectief omdat we een appartement in Oetz hebben🤣

Amelm op 12 okt 2021 19:32

Dat zou ik ook wel willen hebben, kom er al sinds 1979… Toen was de Acherkoglbahn noch nieuw ;-)

Oetz-Lover op 21 jan 2022 15:04

Haha leuk om te lezen, toen was ik nog niet geboren😜 Wist ook niet dat het basis station al zo oud was. De huidige gondel is volgens mij een jaar of 20 oud, al vind ik hem voor mijn gevoel nog wel iets moderner/ sneller aanvoelen.

Amelm op 21 jan 2022 15:28

Haha… de Acherkoglbahn Gondel is van ongeveer het jaar 2000.
Daarvoor was er de Acherkoglbahn Sektion I (gedemonteerd) en II (Piste 5).
Als je goed kijkt, zie je het tracee nog lopen, links van de gondelbaan.
Dat was dus een rit van een half uur in twee stoetjesliften, in weer en wind…

Vroeger was Restaurant Heiner ook niet van Buggi, sorry… Roland Haslwanter, maar van Heiner Haid.
De vader van de Heiner Haid die nu 3 Mohren runt.

Er is veel veranderd in Oetz in de afgelopen 40 jaar en niet alles is daardoor verbeterd…
Het skigebied is wél flink gemoderniseerd, maar blijft gelukkig wel herkenbaar als het gebiedje met de twee sleepliftjes en de 2 stoeltjesliften dat ik zo goed van vroeger ken…

null

Zo zag het er pre 1996 uit in Oetz - Hochoetz

Wij zoeken een Nederlandse skileraar in Oetz (Oostenrijk) in de krokusvakantie (27feb-5 mrt) die zes jongens tussen 6jr en 10jr oud - en 1 van bijna 4-, met veel plezier 5 dagen wil lesgeven.
Wie kent iemand? ⛷ 🎿

Klortye op 11 okt 2021 22:19

Wij gaan al jaren weg met ski leraren van skilikeapro.nl
Bevalt super goed, hele dag les ipv 4/5 uurtjes op een ski school.

Plaats een reactie