Kriebels....

Skikippie…Nog 2 dagen ??? Moeten dat er geen 3 zijn dan, of jij telt de vrijdag gewoon stiekem al niet meer mee ;-)

Hier ook nog 2 dagen hoor. Vrijdag is de reisdag, maar telt ook gewoon mee als vakantiedag. De heenweg is echt wel leuk, met uitzicht op een grote pul bier met alle vrienden als we één voor één binnendruppelen in het overnachtingshotel.

Wij hebben onverwachts nog een weekend naar Brixen im Thale gepland! Donderdagnacht wegrijden, maandag weer terug. Nog 1,5 dag werken dus, kan niet wachten!

ja, klopt niet helemaal. Maar wel al heeeeeeel dichtbij. Op dit moment staat mijn excel inpak lijstje open en is zoon (=skihaan ;-)) zijn eigen rugtas aan het inpakken. Die is ook al hartstikke zenuwachtig!

Vrydag om 0600 n winterberg… ben al een week druk bezig met preppen…
Boardjes slijpen, en voorzien van de nodige wax lagen…

Voorspellingen in de gaten houden en gewoon hopen Dat elke dag snel voorbij gaat zodat het eerder vrydag is:-)

Schiet al op hoor!!!
Over 54 uur zit ik in de auto hoor… Lekkah!

Bij mij begint het toch stiekem ook weer te kriebelen. Ik heb mijn ouders bijna overgehaald om half maart misschien toch nog een weekendje te gaan skiën :) nu nog zoeken waar we dan naar toe gaan maar ik heb er nu al helemaal zin in!

Ik heb hetzelfde… :D Januari ook al geweest, maar wil in maart nog wel eens. Gewoon, omdat het kan. :D

Bij mij begint het toch stiekem ook weer te kriebelen. Ik heb mijn ouders bijna overgehaald om half maart misschien toch nog een weekendje te gaan skiën :) nu nog zoeken waar we dan naar toe gaan maar ik heb er nu al helemaal zin in!

Henri. op 20 feb. 2013 15:30

Goed bezig Henri! Zoek een leuk maar niet te duur gebied uit, misschien als ze bemerken dat het goedkoper is dan andere weken dat ze eerder overstag gaan. En wat maakt het voor jou uit? Niks, want het is of niet skiën of wel skiën maar in een klein(er) gebied. Ik zou het wel weten. Succes met je massage verder ;)

En oja, het gips is vanmorgen verwijderd. Pols is erg stijf maar dat zal geen belemmering vormen om vanaf zaterdag erg hard te gaan genieten :) Bedankt voor het duimen allemaal!

@Martijnski , Ik zit te denken aan het Tannheimertal, 4 kleine skigebiedjes in 2 dagen, redelijk dichtbij Nederland, lijkt me wel leuk. Ik ben hier afgelopen zomer geweest en ik vond het er heel goed uitzien daar, mooi gebied!
En ons mam is al helemaal overgehaald, die ziet het wel zitten. Nu alleen ons pap nog, dus dat wordt eens een keer de auto wassen. ;)

Goed om te zien dat het gips er af is, heel veel plezier daar in Saas-Fee!

lol exact hetzelfde hier, ouders overgehaald voor lang weekend met pasen! Vorige week naar Ischgl geweest… Zaterdag thuis gekomen, zondag ouders overgehaald om met pasen nog een weekend te gaan. Maandag geboekt ;-)

Tsja het is een verslaving hè, ouders houden niet van massa en ver rijden het is Berwang geworden. Klein maar beter dan niet skiën, en uitvalsbasis naar gletcher bij Ehrwald

@Martijnski…wat lekker dat je gips er op tijd af is !! Veel plezier en don’t break iets anders dan he ;-)

Nog 35 uur te gaan en dan op Naar Hinterglemm, heeeeeerlijk !

Jullie met je Pasen is nog niet eens zo’n slecht idee. Betaal je niet de hoofdprijs dan voor zo’n lang weekend ? Ik ga stiekem toch eens rondsnuffelen…Mijn zoon is weliswaar jarig in dat weekend, maar denk als ik hem laat kiezen: Of z’n verjaardag vieren Of nog een keer skiën, dat ik zijn antwoord wel weet (en ik kom mooi onder een lading visite uit ;-) )

Iemand misschien nog tips ? Wat is bv het skigebied dat het minst ver rijden is, maar wat nog wel een beetje sneeuwzeker is eind maart ?

Jacq, dat is dan toch juist het ultieme verjaardaggs kado!

Ja Kip…ik word ineens ook helemaal enthousiast hahaha

Zo dat is beter Martijnski…

Ik zou het wel weten als ik je zoon was hoor Jacquelien.

Nog 29 uur!! Bijna alles is ingepakt. Nog een paar dingen hangen te drogen.

Wanneer is het pasen?, ga ik ook even kijken.

29 maart is goede vrijdag en dan 31 maart en 1 april Pasen. Wij zouden dan donderdagmiddag al weg kunnen gaan en maandag weer naar huis. Heb je 3 volle skidagen.

Sölden ligt ook ‘maar’ op 950 km. Joehoe…JohnSölden…heb je nog wat vrij ;-)

Ik denk niet dat dit thuis door de arbitrage komt. Man vind het ook allemaal wel leuk, maar 1x vind ie wel genoeg.
Bijna alles ingepakt, man doet morgen zijn eigen spullen. Het lijkt dan altijd wel mee te vallen, maar dan moeten er nog 2 paar skischoenen bij, 3 paar snowboots en 3 helmen, dat neemt altijd best wel veel ruimte in en we doen het eigenlijk altijd zonder skibox. En helaas zitten er bij ons app. geen handdoeken inbegrepen…

Ik ga eerst een informeren of je uberhaupt wel voor 4 nachten iets kan boeken ergens. En wat de kosten zijn. Als dat een beetje redelijk is ga ik het thuis droppen ;-)

Tas met skispullen zoon staat al ingepakt. Tas met gewone kleding zoon bijna klaar (moet morgen nog klein strijkje doen). Man pakt zijn eigen skispullen-tas vanavond in en z’n gewone kleding kan in de koffer. Mijn kleding heb ik allemaal al een beetje klaargelegd en kan morgen (na het strijkje ;-) ) ook zo de koffer in.
Eind van de middag de dakkoffer op de auto en dan waarschijnlijk vanavond al vullen met de ski’s.

Oftwel…ik lig op schema !!

Balen dat ze geen handdoeken in je app. hebben Kippie. Dat scheelt altijd al enorm in de bagage vind ik.

Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet mee valt om een shortski te boeken. Meestal kom je uit op ‘minder’ populaire gebieden of hele dure appartementen/hotels in de meer populaire gebieden.

Dit jaar heb ik 5 dagen / 4 nachten Solden geboekt via summittravel. Probeer het anders daar eens …

Daar was ik al een beetje bang voor CY. Ik heb inmiddels John Sölden een PB-tje gestuurd. Misschien dat hij wat heeft/weet.
En ik ga zeker kijken op dat summittravel. Thanx voor de tip !

Met pasen geboekt, 3 nachten voor €180 p.p. op basis van halfpension met 's avonds 3 gangen keuze diner…

Niet duur naar m.i.

Ik "moet" nog 16 dagen wachten, 9 maart tot en met 16 maart Saalbach Hinterglemm. Hoop dat de winter nog even aanblijft daar, anders wordt het skiën in pap sneeuw, daar wordt ik niet vrolijk van.

Dat is zeker niet duur Maarten…heb je dat rechtstreeks geboekt of via een touroperator ?

Michel…ik zal proberen wat sneeuw voor je over te laten aankomende week ;-)

en dit heb ik nu 5 keer per jaar ,nu we toch bezig zijn zeg ik het ook maar een keertje

he-ho lets go

Hoe kan je nou op schema liggen als je hier al die tijd rond hangt ;-)

(ssstttttt…ik zit op m’n werk)

1 woord, 3 letter : VVV

Het zijn vaak kleine particuliere aanbieders die hun appartementen of kamers willen verhuren voor 3/4 dagen. Deze hebben soms geen site of zijn moeilijk te vinden via google. De VVV heeft een mooi overzicht van alle overnachtingsplaatsen en hun bezetting, ook van diegene die je niet via het net vindt. Ik heb 2 jaar geleden een shortski gedaan in de Oetztalvallei met krokus dus het kan zeker ;)

@jaquelien, direct geboekt. Een hotel in het dorpje Berwang, klein dorp en misschien niet heel sneeuwzeker (dorp ligt hoog 1300m, bergen zijn niet heel hoog). Als uitvalsbasis hebben we echter de gletcher bij Ehrwald.

Was al een week met vrienden geweest naar Ischgl, nu nog een weekendje met familie. Mijn ouders houden niet van massa en ver rijden, vandaar Berwang. Echter begreep ik van de hoteleigenaar dat dit niet een heel druk weekend is, en dat ze nog lang niet vol geboekt waren.

Ook heb ik zelf wat zitten neuzen in het gebied van Montafon, prijzen waren daar ook niet veel hoger. Veelal gewoon laagseizoen prijzen.

Hahaha Maarten…volgens mij heb ik daar nog skiles gehad. Die skileraar vond Lermoos te druk, dus gingen we met de auto naar (volgens mij) Berwang. Het kan ook Biberwier geweest zijn trouwens ;-)

Ik ga zeker eens rondneuzen. Robin, jij ook bedankt voor de tip !!!

Plaats een reactie