Tips skigebied 2014

Ik weet dat er al veel soortgelijke vragen gesteld zijn, maar tot nu toe heb ik HET antwoord nog niet gevonden. Wij zijn voor volgende voorjaarsvakantie op zoek naar een skigebied dat relatief goedkoop is (qua skipas en qua lessen), ongeveer 100 km aaneengesloten piste heeft en liefst niet al te ver rijden. Wat we niet belangrijk vinden: apres ski en een appartement aan de piste. Gebieden waar ik al naar gekeken heb zijn bijvoorbeeld Montafon, Damuls en Hochkonig.

Wie heeft er nog een goede suggestie?

Hochkönig is een prima skigebied, maar goedkoop zijn de skipassen niet, gemiddeld denk ik, zo ook de skilessen. Acco ligt er aan waar je gaat zitten, maar kan ook goedkoop.
Wel 150 km aaneengesloten en weinig sleepliften. De mogelijkheden om tussen de middag ergens te eten zijn legio waaronder ook relatief goedkope hutten zijn.

Elly3

Willen jullie naar Oostenrijk? Frankrijk heeft ook veel leuks te bieden!!

Zoals je zelf al gezocht heb is Damüls wel een goed skigebied. Het is erg sneeuwzeker, het heeft overwegend makkelijke pistes en het is niet ver rijden. Geen uitbundige sfeer, maar wel enkele gezellige schirmbars. De verbinding tussen Damüls en Mellau zit goed in elkaar en is leuk om te doen. De beste pistes vind je bij de Wildguntenbahn.

De skipas is gemiddeld qua prijs, maar je kan er wel uitstapjes mee maken naar Diedamskopf, Sonntag en Faschina. Prijzen van lessen ken ik niet, de prijzen van eten onder de middag zijn normaal.

Dank voorde tips tot nu toe!
Gast 564: we willen niet perse naar Oostenrijk hoor, Frankrijk is ook prima. Zijn we nog nooit geweest, maar als je daar een gebied weet dat aan onze wensen voldoet: graag!

Dan zijn er wel wat opties in Frankrijk:

Le Grand Massif

  • Dorpen: Flaine, Samoëns, Les Carros, Morillon en Sixt
  • 1015 km van Utrecht
  • 265 km piste (waarvan 140 km boven Flaine, in een soort kom, dus overzichtelijk).
  • Skipas voor hele gebied Le Grand Massif (6 dagen, per volwassene): € 216
  • Familie-pakket Le Grand Massif (2 volwassenen + 2 kinderen, 6 dagen): € 680,40
  • skiles ESF, 6 halve dagen (p.p.): € 152
  • website: http://www.flaine.com

Châtel (Portes du Soleil)

  • Midden in het skigebied Portes du Soleil
  • 930 km van Utrecht
  • 130 km piste rondom Châtel
  • skipas Châtel (per volwassene, 6 dagen): € 166
  • skipas Portes du Soleil (per volwassene, 6 dagen): € 225
  • familiepas Châtel (2 volwassenen + 2 kinderen, 6 dagen): € 524
  • familiepas Portes du Soleil (2 volwassenen + 2 kinderen, 6 dagen): € 788
  • skiles ESF, 6 halve dagen (p.p.): € 144
  • skiles ESF, 6 hele dagen (p.p.): € 273
  • website: http://www.chatel.com

Ik denk dat wij voor Chatel gaan, skigebied portes du soleil. Ziet eruit alsof het perfect aan onze wensen voldoet. Bedankt voor de tip!!

Ja is echt geweldig daar! Wij konden daar voor weinig geld een lang weekend zitten. Last-minute weliswaar, maar voor een bedrag waar je normaal gesproken een klein Frans hokje voor hebt (met koken boven het toilet, slapen in de gangkast etc.) hadden we nu een appartementje met een ruime woonkamer, aparte slaapkamer en een badkamer met ligbad.
Het gebied rondom Châtel biedt met niet extreme hoeveelheid kilometers toch de mogelijkheid om leuke tochtjes te maken (bijvoorbeeld een rondje Châtel-Morgins-Champoussin-Les Crosets-Les Lindarets-Tête de Linga-Châtel of hetzelfde rondje de andere kant op). Je zal je er niet vervelen in ieder geval.

Toen mijn kinderen nog rood en blauw skied, zijn wij in PDS, St. Jean D’Aulps, La Grande Terche gebied.

Ik weet dat ik heb rond de 100 euro per ski pass betaald per persoon op de ‘Familie’ korting, en 65 voor huren skis, en ESF was ook rond de 100 euro voor 6 dagen.

Wij zatten in een apartment, loop afstand de Gondola in LGT, 79 m2, 3 slaapkamers, voor rond 800 voor de week, en hebben wij dat met nog een familie gedeeld. In de apartment complex was er ook een binnenzwembad, kinderen gingen 2 keer per dag zwemmen,naast skien.

Helaas, zijn wij na 2 jaar daar uitgeskied, maar met de auto ben je bij Morzine in 10 minuten…

Ik heb het opgeteld, en ik was minder dan 1000 euro kwijt met accomodatie, ski les, ski pas, ski verhuur voor 4 personnen daar.

skiwelt!
niet al te ver rijden geen moeilijke wegen
veel 150 +km piste
en accomodaties zat die niet aan de piste’s liggen

grtjs eriik

Kleinwalsertal in Oostenrijk, Mittelberg aparthotel, dichtbij en bijna alles autoweg, 150km pistes, niet zo duur, sneeuwzeker, skiverhuur en skischool in het hotel, de kinderen worden met een treintje naar de pistes gebracht, zwembad, sauna’s, ondergrondse parking
http://www.aparthotel-kleinwalsertal.at/
http://www.kleinwalsertal4u.be
http://www.kleinwalsertal.com/de

Volgens mij is kleinwalsertal een gebied met 121 kilometer pistes en geen 150.
En het zijn allemaal deelgebieden niet aaneen gesloten.
je hebt de deelgebieden kleiwalsertal. sollereckbahn nebelhorn bij oberstdorf.
En nog wat van die gebiedjes.

Ik denk zelf dat je dan het beste kunt kiezen tussen montafon en hochkonig.
Die voldoen ook aan je profiel naar wat je op zoek bent.
Het zijn volgens mij ook niet echt dure gebieden montafon zoiezo niet.
Komt denk ik ook omdat de apres ski daar wat minder is.
Maar qua skien kun je daar zeer goed terecht sneeuwzeker en mooie uitzichten.
Je hebt daat hele mooie bergen.
En allebei de gebieden zijn aaneengesloten.
Even de feiten.
Hochkonig heeft 150 kliometer piste waarvan 52 kilometer blauw 83 kilometer rood en 15 kilometer zwart.
En dan silvretta montafon 155 kliometer piste waarvan 82 kilometer blauw 42 kliometer rood en 31 kliometer zwart.

Juist Ricardo, 121km en geen 150km, mis van mij, ze zijn wel bezig een deel van de gebieden met elkaar te verbinden, de gemeente heeft trouwens ook de belastingen fors verhoogd om dit alles te kunnen financiëren !

Valmeinier!!

leul gebied, zeker met kinderen, hoog genoeg voor neeuwzekerheid.
Veel stoeltjes ipv trekkers.
Alle appartementen liggen rond de centrale vertrek en aankomstplaats.
Je kan ook aansluitend in valoire gaan skien

Je kan ook aansluitend in valoire gaan skien

Gast964 op 28 mei 2013 19:22

Aansluitend is een groot woord :p

Plaats een reactie