Shortski Pasen....Samnaun ??

Nog steeds bezig iets te zoeken om met Pasen (28-3 / 1-4) nog een paar dagen te kunnen skiën. Wat er nog een beetje beschikbaar is in de bekendere plaatsen (Sölden) is voor 4 dagen net zo duur, zo niet duurder, dan onze hele week in de Krokus.

Nu kwam ik bij Samnaun terecht. Ligt behoorlijk hoog, maar had geen idee dat dit in Zwitserland ligt (schaamrood op de wangen).

Kan iemand mij iets meer over deze plaats vertellen ? Qua pistes zit het allemaal wel goed, maar is er bv 's avonds nog iets te doen ? Kun je nog ergens een borreltje drinken of heeft het alleen restaurants.

Kun je daar gewoon met de euro betalen of moet je echt aan de francs ?

Ik begreep dat er verschillende gedeelten zijn: Dorf, Compatsch, Ravaisch…Waar kun je het beste zitten qua a) levendigheid en b) gondel/lift.

Ik hoor graag wat ervaringen over dit dorp.

Ik ben ook bezig om iets te zoeken, lijkt mij heb je een mooi oplossing gevonden…

In heel Samnaun kan je oftewel in euro’s betalen oftewel met Visa/Maestro of beide. Echt après ski zoals in Hinterglemm heb je er niet, daarvoor moet je in Ischgl zijn. Borreltje drinken kan bv in de Smuggler alm. Prijzen zijn hoger dan wat je in Oostenrijk betaalt, maar qua eten krijg je ook betere kwaliteit. Ongeveer dezelfde value for money dus. Een pizza was ongeveer 18 Zwiterse Frank, wat je maal 0.8 moet doen om het in euro te hebben. Qua drinken schilt het wat per hotel/bar, ik ben er vorig jaar in geslaagd een Ice-tea te drinken van ik dacht omgerekend 4 euro.Geen Saint tropez toestanden maar zeker niet goedkoop.

Er loopt een piste evenwijdig met het dorp, als die nog open is, maakt het dus eigenlijk niet echt uit waar je logeert. Zie dat je dicht bij de hoofdstraat zit (daar zijn alle winkels) dan zit je vanzelf dicht bij de piste. De lift is dan wat verderop. Compatsch zou ik niet kiezen omdat je dan sowieso met de bus naar de lift moet en er niet zo veel leven is.

Is Samnaun dan goedkoper dan Ischgl qua logeren ?

Het is een waardig alternatief voor Ischgl. Totaal geen nachtleven maar lekker eten en rustig. Super vertrekpunt en overnachting voor wie het drukke Ischgl wil vermijden.
Borreltje drinken gaat altijd en de prijzen zijn iets beter dan de Oostenrijkse kant. Hotels, pensions zijn er voldoende. Samnaunerhof, Hotel des Alpes, Hotel Silvretta, …
@.Robin Ischgl hoeft niet duur te zijn voor logement hoor. Ik logeer steeds in Villa Mark en prijs valt reuze mee. Volledig in het centrum en op de piste. Betaal je zeker niet meer dan hotel in Frankrijk.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Goh niet duur das relatief, wij betalen 20 euro minder per nacht met half pension ipv enkel ontbijt. Wel een topligging die Villa Mark.

Bedankt voor jullie info !!

@.Robin… Het hotel in Samnaun is de helft goedkoper dan de beschikbare hotels in Ischgl.

Villa Mark heb ik inmiddels een mail gestuurd. Ben benieuwd !!

Ik ken iemand die in Garni Urezza zat en die betaalde 65 euro, Was daar heel tevreden over ! Boven de Kuhstalle betaal je 90 maar das half pension. Dat laatste leek mij wel een goed hotel (ben er enkel s’middags gaan eten maar je moet een stuk door het hotel voor naar de WC)

Ik ben in december twee dagen in Samnaun geweest. Zie :
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/3035
Ook heb ik een artikel geschreven in het Magazine no 9 van januari.

Ik vond het een heel mooi gebied, hoewel het vrij slecht weer was, wat de pret een beetje drukte.
Samnaun is eigenlijk een langerekt dal met een aantal kernen. samnaun is het meest toeristisch, maar nog steeds geen swingend dorp en het heeft geen directe toegang tot het gebied; daarvoor moet je met de bus drie vier minuten naar Ravaisch. Met euros betalen is inderdaad geen probleem, maar aan de Oostenrijkse kant kun je niet overal met franken betalen. In Samnaun kun je naast de Smuggleralm ook in Hotel Alte Post gezellig een borrel drinken. Samnaun is taxfree, in de praktijk daardoor ongeveer op het Oostenrijkse prijsniveau. Skigebied is top!

Blogger, skiër, verslaafd :-)

In Ischgl komt de komende weken ook wel wat beschikbaar. In eerste instantie proberen ze de kamers van zat tot zat te verhuren. Wij slapen voor 55 eur incl ontbijt!

Hotel Cresta in Laret, prijs kwaliteit een aanrader, je kan skiën tot bijna aan de “achterdeur”. 's Morgens moet je wel de bus nemen, zo’n goeie 5 minuten naar de 2 grote gondels van Samnaun. In Laret zijn er op 100 meter van Cresta verschillende après-ski tenten, maar après-ski valt niet te vergelijken met bvb Ischgl.

Ik heb het VVV in Sölden gemaild met de vraag iets te zoeken. Daar kreeg ik idd ook het antwoord dat ze in principe alleen van za-za verhuren. In de week voorafgaand aan de Pasen, als men niet volgeboekt is, dan pas gaat men losse nachten verhuren.

Het probleem is echter dat mijn zoon die zaterdag de 30e jarig is. Mocht er niets leuks meer voorbij komen, dan willen we dat natuurlijk gewoon vieren. Maar tis een beetje lastig met mensen die van buiten de stad moeten komen, om dit pas een week vantevoren door te geven.

Daarom had ik gehoopt toch echt deze, uiterlijk volgende week iets leuks te vinden. En anders…helaas pindakaas. Dan gaat het wintersportfeest niet door, maar vieren we een ander feest ;-)

Pieter: Ik ga jouw tip ook zeker nog even nakijken. Thanx !

@.Robin…Die prijs voor boven die Kuhstall moet waarschijnlijk ergens begin november geweest zijn.
Ik heb bij de prijzen gekeken en wij zouden voor 4 nachten met z’n drietjes € 1.600,- kwijt zijn…in geen 1.600 jaar !!!

Ik vind de prijzen van appartement vs hotel echt als een tang op een varken slaan. Ik snap dat je meer geld kwijt bent in een hotel door het Halfpension, maar ik eet echt geen € 260,- per dag aan ontbijt en avondeten voor 3 personen.Ook niet als ik alles buiten de deur gebruik en dus ook bediend wordt.

@.Robin…Die prijs voor boven die Kuhstall moet waarschijnlijk ergens begin november geweest zijn.
Ik heb bij de prijzen gekeken en wij zouden voor 4 nachten met z’n drietjes € 1.600,- kwijt zijn…in geen 1.600 jaar !!!

Jacquelien op 7 mrt. 2013 09:58

Wow die zijn duur geworden ! Vorig jaar viel Pasen al wel onder Ski Firn wat 30 procent scheelt, maar ons mama is daar toen prijs gaan vragen en die had het toch echt over 80 euro pppn.

Kappl / Mathon geen optie ? Of zimmer + fruhstuck bij bv http://www.urezza.at/urezza/index.htm en elke avond op restaurant. Ik kan niet zo goed aan de site uit maar ik denk dat je max voor 65 euro gesteld bent + op restaurant gaan is niet zo duur in Oostenrijk.

Die 30% zal ongetwijfeld al een stuk gescheeld hebben Robin.

Ik zou nu voor de goedkoopste variant 138 euro pp kwijt zijn. Halfpension.
Dat komt dus voor 3 personen op 400,- per nacht.

Voor ons appartement in Hinterglemm aan de piste waren we in de Krokusvakantie 155,- per nacht kwijt.

Dan heb je het dus over een verschil van 245,- wat je aan ontbijt en avondeten kwijt bent in dat hotel. Dat vind ik behoorlijk aan de maat. Als ik uitgebreid ga eten in een restaurant met zn drietjes was ik hooguit 100,- kwijt. Voor- en hoofdgerecht + drankjes.

Anyway…1.600,- voor 4 nachten om te skien vind ik echt belachelijk. Ik zoek nog even verder of we gaan niet. Ik kijk nog even bij je andere tips !!

Oh…Urezza zit helaas vol !

Dat vind ik ook behoorlijk aan de prijs…

en ik betaal niet meer dan 100 euro per nacht voor een ski accomodatie voor 4 personnen, in een apartement…neem al mij eten mee, spaghetti sauce en dergelijk, alles van te voor gepland en gepreparereed voor de vakantie, dat schelt heel veel.

Hahaha Heidi…sorry, maar vind het zo schattig hoe je Nederlands praat. Waar kom je vandaan ??

Ik had gedacht dat het eind maart wat voordeliger zou zijn. Maar helaas. En ik heb ook echt een limiet hoor. Ik vind 700,- voor 4 nachten echt de limit. Halfpension wil ik ook liever niet.

Wil liever zelf bepalen hoe laat ik eet !

ik ben Amerikaans…daaroom ben ik op dit forum om alles te leren kennen over hoe en wat met waar te skien.

Ik ben zelf in Park City opgegrooid, ook veel at Snowbird en Alta en heb ik Colorado geskied (Breckenridge, Steamboat, Vail). Ook veel in Lake Tahoe, Heavenly Valley, Squaw Valley, en dan Norwegen o.a. skigebieden…

Ja, en ik moet ook mijn inburgering cursus nog doen, bal ik van, ook zo stom ding, samen met de leerplicht ambtenaar! Vertel mij niet hoe ik mijn kinderen moeten opvoeden!

maar OK, terug naar het skien over de paas!

kijk eens op http://www.jil-marie.ch kost volgens mij voor 3 personen 150,-- p.p.pn. in een appartement. Appartement ligt aan de dalafdaling, volgens mij nr. 60 of 61.

Ik dacht al zoiets Heidi ! 1 x in Amerika geweest, maar dan de bekende Zuidelijkere states: via Florida, Georgia, South-Carolina. Gad ik familie wonen.

Ik vind je Nederlands hartstikke goed joh ! Kunnen heel veel mensen een voorbeeld aan nemen !

Stefanski…ook deze ga ik checken, thanx. Alhoewel appartementen helemaal moeilijk doen voor verhuur van 4 nachten.

Dank Jacquelien- ik doe mijn best.

Ik heb vaak opmerkingen over mijn nederlands…maar, ach, who cares! Als je mij niet begrijpt, dan moet je het zeggen. Ik weet niet of ik heb mijzelf verstaanbaar gemaakt, dat weet alleen maar de andere, dus jullie moet het zeggen.

Heidi…ik snap uit je taalgebruik dat je geen Nederlandse bent.

Maar we begrijpen heel goed wat je zegt. Ik weet niet hoe lang je in NL woont, maar ik geef je een applaus voor je Nederlandse taal !!!

Nu heb ik iets in Engelberg, 485 euro voor 4 nachten, incl eindschoonmaken, bed lakens, alles behalve tourist tax, 3,20 per volwassen per nacht… ik denk het word niet beter dan dit…

Ik wil het boeken, kinderen hebben nog geen zin in skien, maar 5 dagen nog thuis na 14 dagen achter elkaar skieen…

ik denk toch boeken, en als ze niet wil skien, gaan wij Luzern en Interlaken bezoeken…

Waar is dat dan…Engelberg ???

En jij sleurt je kids gewoon verplicht mee skien ?! Hahaha.

Hoe oud zijn ze ?

Ze zijn 10 en 11… en ski alleen maar zwart en door de bomen…

Engelberg is in Zwisterland, en blijkt 8 uur en 15 min rijden van Amsterdam. Pistes van 1000 meter tot 3000 meter, en een grotendeel boven de 1800 meter, verder beneden is dat allemaal blauw, maar dat doen wij niet, te saai. 85 km vna pistes, genoeg voor 4 dagen vind ik.

En ja, ik moest nieuwe ski’s kopen voor de oudste, kon niks degelijk tweede hands, en heeft ze toch nieuwe skis gekregen, terwijl ik ski in een jak die al 25 jaar oud is! Jammer, wij gaan skien met de nieuwe skis van haar! LOL!

Gebied en afstand klinken goed. Ga er ook eens naar kijken.

Ach als je jack nog goed zit…;-)))

Nou, Jacquelien, als jullie daar ook gaan zitten, dan gaan wij toch samen een koffie drinken op 1800 meter?

Ach als je jack nog goed zit…;-)))

Jacquelien op 7 mrt. 2013 20:47

Het is wel een patagonia shell, waterproofing is helemaal op, en het is toch een beetje doorheen. Ik heb wel iets nieuws nodig. Ik ga de North Face outlet in Berkely bezoeken, en ook de Patagonia outlet in Ventura bezoeken in juli, en ik beloof om niet uit de winkel te lopen leeg :0

Haha pas je dat jack dan nog wel? of verzuip je erin nadat je zoveel bent afgevallen.

Dienten Die Alte schule

Het is best wel ruim, maar dat vind ik lekker, ik kan lekker bewegen, maar het mag toch een stuk kleiner zijn wat mij betreft.

Hier een foto van afgelopen vrijdag van Mt. Fort, ik denk niet dat het verkeerd staat, maar van binnen heb ik wel wat ruimte over… Dit was de jack dat ik had voor dat ik kinderen had, voordat ik aangekomen was, dus het heeft niks voor 9 jaren gedaan, maar kon het niet los laten…goed ook, want anders had ik niks!

Ik had een nieuwe jas mogen kopen, maar dan had ik niet de ski’s moeten kopen voor mijn dochter…

null

Afgesproken Heidi…of misschien later in de middag een lekkere schnapps ;-)

En inderdaad om een nieuwe jas gaan hoor !!! Nu ben jij aan de beurt.

Plaats een reactie