Winter 2013, snowboarden is definitief uit; het bewijs

Monoski,voor luie mensen die willen zitten…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

@Yuri, is dat iets nieuws, een monoski waar je op kunt zitten?

[mention=“122134”]@Yuri[/mention], is dat iets nieuws, een monoski waar je op kunt zitten?

Otter op 13 mrt. 2013 08:08

in principe kun je overal op zitten, of het werkt naar je bedoeling is ten tweede.

don't count the days, make the days count !

Achja, snowboarders die vooruit getrokken moeten worden blijven er altijd.
Zelf heb ik daar nagenoeg nooit last van, gewoon de piste kunnen lezen en weten wanneer je vol gas moet gaan om het einde te halen werkt beter.
Alleen moet je dan weer een of andere langzame 40+ jarige moeder ontwijken die in slakkentempo naar beneden gaat :P

Vorig jaar ben ik ook met mijn vrienden op snowboard vakantie gegaan en hun moesten ook veel vaker het laatste stukje lopen. Ze zitten wel heel dicht bij mijn niveau, maar ze kunnen gewoon lang niet zo goed piste lezen en vooruit kijken. Ze gaan gewoon bijna blind achter mij aan en als ik dan op het einde extra gas bij geef om het einde te halen. Als ik dan vol gas hun inhaal schrikken ze er van dat je zoveel vaart moet hebben en tja, dan moeten hun het laatste stukje maar lopen haha.

Maargoed het zijn nagenoeg altijd de minder ervaren mensen die voor de meeste frustraties zorgen.
Ik ben zelf ook altijd een skier geweest, maar toch vind ik snowboarden leuker.
Ik ga ook altijd buiten het seizoen en dan is het in de lift ook niet zo druk en kun je heel vaak je binding al aan doen in de lift(alleen moet je weer wachten op je langzame vrienden :P ).

Monoski,voor luie mensen die willen zitten…

Yuri op 12 mrt. 2013 23:58

Een wat wrange grap …

DIE is nl niet bedoeld voor luie mensen die willen zitten, maar voor mensen met een dwarslesie (of andere handicasp waarbij men de benen niet kan gebruiken). Een wat wrange grap dus …

Ik bedoelde de andere variant, waar je gewoon op staat …

Rob

Monoski,voor luie mensen die willen zitten…

Yuri op 12 mrt. 2013 23:58

Een wat wrange grap …

DIE is nl niet bedoeld voor luie mensen die willen zitten, maar voor mensen met een dwarslesie (of andere handicasp waarbij men de benen niet kan gebruiken). Een wat wrange grap dus …

Ik bedoelde de andere variant, waar je gewoon op staat …

R.C.Grootveld op 13 mrt. 2013 10:55

als ik sommige alpineboarders zie staan op hun board spreken we ook bijna over een mono ski.
klein verschil tussen een monoski op water en sneeuw is dat op water heb je de voetjes achterelkaar staan op sneeuw langs elkaar.

denk meld het even als leuke toevoeging :)

trouwens groot respect voor de mensen op zo een zit ski, ziet er rete moeilijk uit laat staan dat je dan ook nog eens half verlamd ben.

don't count the days, make the days count !

[mention=“122134”]@Yuri[/mention]net als bij boarders kunnen skiers ook hals brekende toeren uithalen dat maakt toch ook niet IEDERE skier een ‘mongool’.

Droopy-d op 12 mrt. 2013 19:11

Amen to that! Afgelopen wintersport meer dan eens moeten uitwijken omdat skiërs besloten een pauze te nemen, MIDDEN op de piste… Inderdaad even vriendelijk op wijzen dat het niet slim is en verder boarden, de "mongolen"… :p

En nog even onderzoeksresultaten die weergeven dat het aantal snowboarders minder is geworden (Amerika): http://unofficialnetworks.com/study-finds-that-less-people-a…

Ik haal mijn hart op als skier :P

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

als ik sommige alpineboarders zie staan op hun board spreken we ook bijna over een mono ski. klein verschil tussen een monoski op water en sneeuw is dat op water heb je de voetjes achterelkaar staan op sneeuw langs elkaar.

Die "water" variant is er ook voor de sneeuw: de Skwal …

Rob

Monoski,voor luie mensen die willen zitten…

Yuri op 12 mrt. 2013 23:58

Een wat wrange grap …

DIE is nl niet bedoeld voor luie mensen die willen zitten, maar voor mensen met een dwarslesie (of andere handicasp waarbij men de benen niet kan gebruiken). Een wat wrange grap dus …

Ik bedoelde de andere variant, waar je gewoon op staat …

R.C.Grootveld op 13 mrt. 2013 10:55

R.C Grootveld,excuses was zeker niet als wrange grap naar mensen met een handicap bedoeld…ik zou NEVER nooit grappen maken over zoiets ergs,bedoelde het echt meer op de echte luie mensen…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

wat heerlijk weer dit LoL leven en laten leven! maar stiekum mogen alle snowboarders wel op een aparte berg ergens in Kazachstan ofzo ;)

Seriously snow addicted family!

als ik sommige alpineboarders zie staan op hun board spreken we ook bijna over een mono ski. klein verschil tussen een monoski op water en sneeuw is dat op water heb je de voetjes achterelkaar staan op sneeuw langs elkaar.

Die "water" variant is er ook voor de sneeuw: de Skwal …

R.C.Grootveld op 13 mrt. 2013 20:41

Hebben we hier een gebruiker?? Niet veel mensen die de skwal kennen namelijk.

Übung macht den meister!!!

als ik sommige alpineboarders zie staan op hun board spreken we ook bijna over een mono ski. klein verschil tussen een monoski op water en sneeuw is dat op water heb je de voetjes achterelkaar staan op sneeuw langs elkaar.

Die "water" variant is er ook voor de sneeuw: de Skwal …

R.C.Grootveld op 13 mrt. 2013 20:41

Hebben we hier een gebruiker?? Niet veel mensen die de skwal kennen namelijk.

RFKANGOO op 13 mrt. 2013 21:34

nee Sorry ik gebruik niets, kan me voorstellen dat je gebruikt moet hebben wil je daarop van een berg af gaan. :P

don't count the days, make the days count !

Hebben we hier een gebruiker?? Niet veel mensen die de skwal kennen namelijk.

RFKANGOO op 13 mrt. 2013 21:34

Nee, dat niet; hoewel ik het wel eens een keer geprobeerd heb (was niet zo’n succes).
Gebruik wel de monoski, maar (voor de duidelijkheid …) de versie waarbij je met twee voeten naast elkaar op een op snowboard lijkende plank STAAT …

Rob

hoi.
ik kan er nooit zo goed tegen als mensen denken dat snowboarders de enige zijn die kunnen freestylen…
mijn zus ging dit jaar voor de 2e keer snowboarden. ze leert snel en het ging erg goed. ik vond het wel irritant dat we dan steeds moesten wachten, maar dat is bij nader inzien ook zo als je gevorderd bent.
deels een kwestie van een snowboard vriendelijk gebied uitkiezen(zoals laax. snowboarders hemel)
dat hadden wij dit jaar niet gedaan #dachtein-west. aan te raden hoor(voor skiers) :p

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Alleen moet je dan weer een of andere langzame 40+ jarige moeder ontwijken die in slakkentempo naar beneden gaat :P

Jeroen999 op 13 mrt. 2013 10:50

@Jeroen999, haha deze 40+ moeder en oma van 58 wil nog wel een race met jou aangaan hoor! ;-)

Dienten Die Alte schule

hoi.
ik kan er nooit zo goed tegen als mensen denken dat snowboarders de enige zijn die kunnen freestylen…
mijn zus ging dit jaar voor de 2e keer snowboarden. ze leert snel en het ging erg goed. ik vond het wel irritant dat we dan steeds moesten wachten, maar dat is bij nader inzien ook zo als je gevorderd bent.
deels een kwestie van een snowboard vriendelijk gebied uitkiezen(zoals laax. snowboarders hemel)
dat hadden wij dit jaar niet gedaan #dachtein-west. aan te raden hoor(voor skiers) :p

thijs8 op 15 mrt. 2013 17:25

Wachten moet je zowiezo op een beginner.
Of dit nu een snowboarder of een skieër is.
En wat maakt in jouw ogen een gebied wel of niet geschikt voor snowboarders???
Ik sta al 30 jaar op ski’s of op een snowboard maar kan nog steeds niet zeggen wat nu een gebied meer of minder geschikt maakt voor snowboarders.
Ben benieuwd.

Übung macht den meister!!!

RFKANGOO,helemaal met je eens…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

@RFKANGOO
veel vlakke stukken of niet. die heb je in elk gebied wel maar hier behoorlijk veel, en snowboarders kunnen op die vlakke stukken minder goed snelheid maken als ik me niet vergis.
ook was er een stoeltjeslift waarbij er een stang tussen je benen kwam. snowboarders waren hier niet zo’n fan van…
maar jij zal het als snowboarder wel beter weten neem ik aan.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Met de juiste techniek kun je zowel op ski’s als zeker ook op een snowboard versnellen door het maken van bochten.
En als je ver genoeg vooruitkijkt hoeft een vlak stuk dus geen enkel probleem te zijn voor een snowboarder.

Heb trouwens nog maar zelden een gevorderde skiër gehoord die een gebied zo leuk vond omdat er zoveel vlakke stukken waren.

Übung macht den meister!!!

haha dat klopt zeker rfkangoo.
Maar het klopt als skier.
moet je inderdaad op de kanten skien om snelheid te behouden in de bochten.
Maar als je dat beheerst is het geweldig skien voor mij althans.

zijn er eigenlijk wel zoveel verschillen tussen snowboarders en skiiers??? van beide heb je last als ze nog beginners zijn en van beide kan ik genieten als er een goed naar beneden komt.

Alle genoemde zaken zijn van toepassing op een beginnende boarder, maar net zo goed op beginnende of onwetende skieers.

We kunnen ze voortaan misschien beter beide de wintersporter noemen ;-) daar heb je beginners van, kwallen tussen zitten, roekeloze enz enz skieer of boarder.

heb met beide afgezien (beginners) maar ook met beide genoten (met goede op pad) en dan maakt het ineens niets meer uit of er nu 2 of 1 plank onder de voeten zit.

Maar om nu te beweren dat snowboarden uit is?? Kom regelmatig indoor en de lessen die gevolgd worden zijn over het algemeen snowboardlessen. Misschien is skieën wel uit… (vond het al zo 1958) ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Persoonlijk vind ik ook niet dat snowboarden uit is, sterker nog, ik heb een seizoen geprobeerd te skiën maar ben er toch wel achter dat het niks voor mij is.
Volgend jaar gewoon weer lekker boarden.

Verder irriteer ik mij eigenlijk nooit op de piste, ben op vakantie en geniet daar optimaal van.
Alleen aan mensen met een kort lontje kan ik mij dood aan ergeren, relax! Je bent op vakantie en de pistes moeten we nu eenmaal delen met zn allen.

Ik denk ook niet, dat het uit is en echt ergeren doe ik me ook niet, afgezien van de al eerder besproken groepjes boarders die op de meest onverwachte plekken met de hele groep gaan zitten …

Je bent op vakantie en de pistes moeten we nu eenmaal delen met zn allen.

Eens! Echter …
De "je bent op vakantie" gedachte resulteert vaak in een "wat kan, moet kunnen" gedrag en meestal is dat een gedrag wat ze "thuis" niet in hun hoofd zouden halen.

Rob

Op zo’n onverwachte plek gaan zitten kunnen skiërs ook hè. Maar dan met andere redenen.
PS: bedankt voor het reageren op mijn privé bericht

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

PS: bedankt voor het reageren op mijn privé bericht

thijs8 op 16 mrt. 2013 15:38

Graag gedaan

Rob

En nog even onderzoeksresultaten die weergeven dat het aantal snowboarders minder is geworden (Amerika): http://unofficialnetworks.com/study-finds-that-less-people-a…

Ik haal mijn hart op als skier :P

NickC op 13 mrt. 2013 17:56

logisch toch. Heel de wereld word dikker…wel eens iemand van 140kg zien snowboarden…

Scheelt iig dat ik in beide lol heb. Enige nadeel daarvan is dat ik elk jaar 2 paar schoenen mee heb en een board + freestyle ski’s…volle bak. Vervelende is dat mijn vriendin ook beide doet :O

Conclusie, ik hou van winstersporten, of dat nou op snowboard of ski’s is maakt me niet uit.

@Robert5,zo lang we maar kunnen genieten van die witte bergen maakt het allemaal niet niet toch?

Pain is temporarly but pride is 4ever...

En gelijk heb je!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

[mention=“30327”]@Robert5[/mention],zo lang we maar kunnen genieten van die witte bergen maakt het allemaal niet niet toch?

Yuri op 17 mrt. 2013 19:32

zo is dat!!

Plaats een reactie