Reismaatjes gezocht!

Voor mij niet. Ik ga hoe dan ook een week ergens heen… :)

Hey Ralph, ik heb interesse, kan ik je mailen?
Gr Richard

@Gast140, Richard, PM’en mag altijd! @Mike123, Nee, een shortski is voor mij ook te kort. Het streven is een week (6, 7 of 8 dagen). @Femke3, Ja, ik hou wel van een beetje après-ski hoor. Beetje kletsen, biertje drinken, socializen en hossen :). Overigens hoeft het ook niet altijd… ik pas me aan :)

Oké, gaan we zoeken naar mogelijkheden voor week van 4-1 in Oostenrijk! Als iedereen eens in de rondte kijkt naar mogelijkheden en leuke opties voor de gebieden in mijn eerste post (met uiteraard de voorkeur voor de eerstgenoemden ;)). Dan komen we vanzelf tot een locatie. Vooralsnog kan iedereen wel leven met appartementen/huisjes/hotels, dus dat maakt de mogelijkheden breed. Kijk ook eens rond op de websites van de gemeenten zelf, buiten een reisorganisatie om is er ook vaak wat mogelijk. Dan is het natuurlijk ook nog de vraag of het bus of auto('s) wordt.

Wie vooralsnog mee lijken te gaan doen:

  • Femke, 28, …
  • Harm, 34, …
  • Jarno, 33, Utrecht
  • Ralph, 31, Breda

En… er is nog plek zat in deze groep, dus als er nog anderen zijn die wellicht interesse hebben, en om Femke een beetje gerust te stellen, vrouwen zijn zeker welkom… :). Als we gaan, dan spreken we overigens zeker vooraf een keer af… verstandig om te doen en wie weet ook gezellig…!

En nu we wat meer weten kunnen we inderdaad een gerichtere oproep gaan plaatsen!

Harm, 34, Zutphen…

Misschien nog even vervoerstype erbij zetten? Eventueel totaalbudget voor acco, skipas, reis? Zal niet te vergelijken zijn met Frankrijk waar je inclusief reis (bus) al makkelijk vanaf 300,00 à 350,00 klaar kunt zijn… Ik moet daar wel een beetje rekening mee houden zoals ik eerder al heb aangegeven. Totaal voor reis/acco/skipas moet voor mij echt niet boven de 500,00 komen deze keer, anders ga ik toch voor Frankrijk… No hard feelings als jullie ervoor kiezen om daar overheen te gaan… :)

Ik haak dan af inderdaad, een week krijg ik niet meer voor elkaar. Veel plezier! :)

Femke, 28 jaar komt uit Utrecht ;-)

Wat vinden jullie van zondagochtend vroeg heen vliegen (06:55 vertrek, aankomst om 08:30 op Innsbruck) en vrijdagavond terug (vertrek 18:50, aankomst op schiphol om 20:35). Dan kan je skien op zondag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag de hele dag en vrijdag tot de lunch. Vlucht kost maar 90 euro pp namelijk.

Zou op zich een optie zijn, echter moeten we dan goed uitzoeken wat de bijkomende kosten zijn van transfer v.v., accommodatie en skipas…

Ik heb er nu 1 en die kost 530 euro per week per persoon en dat is incl skipas. Een 6-persoons appartement.

En nog 1 voor 300 pp, maar das zonder skipas.

en nog 1 voor 340 pp zonder skipas.Is wel een beetje het goedkoopste wat ik kan vinden in die week. Komt dus neer op rond 550 euro verblijf en skipas. Reis die erbij komt is qua vlucht 90 euro. Taxi delend met 6 personen is ongv 25 pp denk ik. Mensen moeten naar schiphol komen, kost 15 euro. Das totaal reis, verblijf en skipas voor 680 euro. Ben bang dat Ischgl niet echt goedkoper lukt.
Maar misschien dat Ralph daar meer van weet als Ischgl expert. Misschien heeft hij een goede optie!

… en dan komt de reis daar nog bij denk ik hè? Da’s 90,00 vliegen en ca. 20,00 (v.v.) voor de trein = 130,00 aan reis… Skipas los zal ca. 40,00 per dag zijn…

Dat wordt mij teveel totaal. Voor mij is een pakketreis sowieso aantrekkelijker. Normaal kijk ik echt niet zo op de centen, maar dit jaar is het even niet anders. We zijn nog druk aan het verbouwen thuis om extra ruimte te creëren voor de kleine straks (2e op komst) en de wintersport wordt dit jaar echt een extra’tje voor mij (waar ik voorgaande jaren steeds minimaal 2 keer ben gegaan)…

Als het jullie aanspreekt wil ik je vooral aanmoedigen om verder naar deze mogelijkheden te kijken, maar dan haak ik af en ga ik mij op een pakketreis naar Frankrijk richten… :)

Nogmaals, no hard feelings want ik wil jullie ook niet beperken in de keuze door het redelijk beperkte budget… :D

We hoeven niet met het vliegtuig, das een optie om er lekker snel te komen.
Heb je zelf toevallig al een beetje gekeken voor opties? Dit is namelijk nu alleen wat ik snel vind.

En misschien moeten we dan ergens anders kijken dan Ischgl. Dat is namelijk een vrij dure plaats.

Skipas in Ischgl is 219 euro voor 6 dagen

Al aardig wat ideeën die voorbij komen… Mooi! Harm, alle opties staan nog open en we gaan zoeken naar betaalbare opties. Geef nog niet op ;-). Ben nu aan het werk, ik kijk vanavond ook naar de mogelijkheden. Kijk jij ook rond? P.s. we kunnen een Google-docs excelsheetje maken met daarin de mogelijkheden. Soort van levend document.

Ik geef zeker nog niet op… ;)

Zit alleen nu op werk en kan eigenlijk niet veel, behalve heel af en toe even hier spieken… :p

Zal vanavond eens kijken of ik een steentje kan bijdragen aan de zoektocht naar de ideale verblijfplaats voor komende winter… :D

Hallo allen,

Het lijkt me leuk om met jullie mee te gaan! Ik heb een oproepje geplaatst voor een lowbudget naar Frankrijk in januari, maar begin januari naar Oostenrijk zou mij ook erg blij maken!
Vraag is wel, waar willen jullie naartoe en met welk vervoer? Auto, bus/trein?

Wat betreft voorkeuren…Ellmau is wel mijn persoonlijke topper omdat je daar voor relatief weinig geld naar toe kunt, top locatie, veel pistekm, in het centrum, veel stubes op de piste om te kunnen eten en chillen en je hebt een bruisende apres ski , waarbij je de optie hebt om je na 19.00 weer voor je appartement af te zette. Vorig jaar ben ik met de ski-trein gegaan, dit was echt ideaal! Lekker tukken in de trein en op de heenreis in de stemming komen onder genot van een drankje, heerlijk!
Om maar een suggestie te doen:

Voor 359 euro ga je al naar Ellmau incl skipas met 290 km piste aaneengesloten gebied, tevens grootste skigebied van Oostenrijk en acco midden in Centrum(3 persoons app)

http://winter.bizztravel.nl/accommodaties/oostenrijk/skiwelt…

Skitrein incl transfer naar Ellmau al vanaf 115euro!
http://www.skitrein.nl/tarieven

Om maar een suggestie te noemen :)
Maar misschien is het inderdaad leuk om binnenkort te meeten samen.
Ik kom zelf uit Amsterdam, waar jullie?
Centraal Utrecht bv Olivier bij het station een optie voor een vrijdagmiddag?

Groetjes, Janine

Ik zie dat ik een heel stuk van de conversatie heb gemist…
Maar reageerde dus op de voorgaande pagina ;)
Ik wil me dus graag bij jullie aansluiten. En ja, hoera! Ik ben een vrouw! En ik kan in de week van 4 januari. En…ben een kei in het vinden van betaalbare opties voor wintersporten all in. :)
Ischl is vanaf 519euro die week(basis 2P, acc + skipas) maar skitrein komt daar niet langs en de bus ook niet… Maar even inventarisatie hoeveel personen en voorkeuren?

Groetjes Janine

Heb helaas al een weekje staan op 4 jan anders had ik zeker meegegaan. Houd niet in dat er altijd een weekje bij kan.

Hey Janine!
Yes een vrouw erbij!!! Anders werd het ook zo Femke met haar harem ;-)

Ik denk dat we nu op 5 personen zitten (zie boven), misschien dat er nog 1 iemand bij komt. Dus als we zoeken op 6 personen, dan moeten we wel goed zitten.

Leuk dat je meedenkt, Janine! Even tussendoor… Met zulk enthousiasme ga ik sowieso dakdragers, skibox en winterbanden op de auto zetten. Dan is er in elke geval een voertuig tot 4 of 5 personen beschikbaar :). Ook handig als we niet met de auto gaan, investering voor later…

Met 4 of 5 in een auto wordt de reis natuurlijk wel heel aantrekkelijk. Gewoon even een kleine pot maken voor benzine en vignet en dan ben je voor een paar tientjes pp klaar voor wat betreft de reis. Ook nog eens erg gezellig… :)

En welkom Janine… :)

Moet je wel een flinke auto hebben ;)

Wij gaan met een doorsnee middenklasser met z’n vieren, en moeten al beperkt pakken en de dakkoffer erop. Met vijf man moet je zeker een station hebben, een beetje ruimte achterin en liefst geen eigen ski’s/schoenen :P. Of je gaat met twee auto’s. Als je diesel rijdt (en niet constant 200 loopt te planken bij een verbruik van 1:10) kun je voor 200 euro heen en weer. En dan rij je heerlijk van deur tot deur.

Dit klinkt allemaal al heel voortvarend, mijn zin groeit!! Nog verder zoeken naar opties?
Ik vind dat Janine een sterke nieuwkomer is qua voorstellen! :)
Haha, en meeten in Utrecht, zou top zijn, thuiswedstrijd!

Meeten in Utrecht lijkt mij ook prima! Ook een thuiswedstrijd :-)

Is het een idee om eerst te beslissen waar we heen zouden willen en dan kijken wat we daar kunnen vinden? Of in ieder geval de opties een beetje verkleinen, dat maakt t zoeken iets makkelijker! Of plaatsen noemen die we uitsluiten ofzo? Anders zoeken we wel heel erg naar een speld in een sneeuwberg ;-)

En misschien eerst een globaal budget bepalen waar we op kunnen zoeken?

Plaats een reactie