Reismaatjes gezocht!

Hoe sneeuwzeker is Oostenrijk begin januari? Van Frankrijk ben ik gewend dat je je door de hoogte van de grote gebieden nooit zo’n zorgen hoeft te maken maar ik heb geen ervaring met oostenrijk wat dat betreft…

Locatie maakt mij niet veel uit, maar ik ben over het algemeen wel een kilometer vreter dus minimaal 200km is wel een nadrukkelijke wens van mij… :)

Misschien is een wensenlijstje opstellen wel een idee! Dan vult iedereen aan voor zijn/haar wensen!

Femke, 28, Utrecht, Bestemming: Oostenrijk (Frankrijk en Italie zijn geen optie voor mij), locatie: Ischgl+ Serfaus-Fiss-Ladis+Flachau+Saalbach-Hinterglemm+st Anton, apres ski: moet zeker aanwezig zijn, Verblijf: liefst appartement voor leefruimte en thuis kunnen koken en spelletje doen etc, Km’s piste: geen voorkeur.

Femke, 28, Utrecht, Bestemming: Oostenrijk (Frankrijk en Italie zijn geen optie voor mij), locatie: Ischgl+ Serfaus-Fiss-Ladis+Flachau+Saalbach-Hinterglemm+st Anton, apres ski: moet zeker aanwezig zijn, Verblijf: liefst appartement voor leefruimte en thuis kunnen koken en spelletje doen etc, Km’s piste: geen voorkeur.

Harm, 34, Zutphen, Snowboard (volgens mij rest ski m.u.v. Janine die beide goed kan)… Bestemming: Vind alles prima. Normaliter altijd Frankrijk met de vriendengroep en in januari laatste jaren steeds paar dagen Zwitserland bij een vriendin die daar woonachtig is. Locatie maakt me geen drol uit, zolang er maar veel kilometers zijn (liefst minimaal 200km). Après ski: interesseert me niet. Ik doe lekker mee, maar zou het zelf niet opzoeken, mede door de hoempapa muziek… :p
Verblijf: liefst appartement, om door Femke genoemde redenen… Lekker zelfredzaam, ruimte voor spelletjes e.d. (tip: 30 Seconds! Hilarisch spel met een groepje). Wel graag bakkertje op loopafstand! Ik ben van het op tijd opstaan om verse broodjes te halen (of doen Oostenrijkers daar niet aan?)… :D

Oostenrijk heeft heel relaxt vaak broodjesservice ;-)
Word het 's ochtends lekker voor de deur neergelegd!

Da’s niet verkeerd, hoewel ik het wandelingetje 's morgens ook altijd wel lekker vind. Even de spiertjes losmaken… :D

Hoi allen.
Zit dit topic al een paar dagen te volgen.
En.elke dag begint het maar meer te kriebelen. Ik…?
René 28 jaar. Skiën. Lange dagen op de piste. Veel km maken. Après ski? Ja.
Voorkeur dus ook Oostenrijk vanwege de sfeer.

Hallo allemaal!
@Harm, Oostenrijk is mijn ervaring prima qua sneeuw, vaak in november/december alles al open(afgelopen 2 jaar wel iig).

Wensenlijstje voor Janine: sluit me aan bij pistekm van Harm, wel onder voorbehoud dat het aaneengesloten is, naar verschillende kleine gebiedjes rijden lijkt me niet chill, aantrekkelijke is toch wel de tochten maken. Appartement waar je kunt koken en chillen(kamer met douche op de gang heeft niet mijn voorkeur). Apres ski: Ja. Budget 450 tot 500euro incl reis, acc en skipas. En dat is een uitdaging!
Gebiedsvoorkeur: Wilder Kaiser Brixental: Plaats; Ellmau of Westendorf vanwege de pistekm, ligging centrum en prijs…of …Ischgl, Saalbach… Of iets wat er op lijkt! ;) Zou ik me nog meer in moeten verdiepen… Ohw ja en Harm, in Ellmau is bakkertje op loopafstand(service ook aanwezig) en skibushalte voor het appartement, kunt ook lopen(1km). Over voorkeuren gesproken :)
Maar goed, wacht op overige wensenlijstjes en dan zoeken! Ik heb er nu al zin in! :)

Skigebied van Skiwelt Wilder Kaiser ziet er wel geinig uit, maar wat is het laag zeg! Hoogste punt komt niet eens boven de 2000 meter uit… Lees ook af en toe dat het vrij weinig uitdaging biedt. Hoe ervaar jij dat als ervaren wintersporter en bekend in dit gebied Janine?

Gewoon even iets wat me opvalt overigens, geen kritiek verder, want het is een prachtig gebied als ik veel reviews moet geloven…

Ik hou ook van veel kilometers, wil nog meer plekken ontdekken, dus vrije keus wat dat betreft. Saalbach-Hinterglemm is altijd mooi, maar ik sluit me overal bij aan waar een leuke apres ski is, en waar je dus lekkere tochten kan skien. Ben altijd in hotels geweest, maar appartement vind ik ook goed, idd met warme verse broodjesservice! ;) Budget van Janine klinkt goed, kan ik ook mee uit de voeten.

Zover ik het nu lees zijn de meeste wensen gericht op:

  1. Prijs max. 500 euro met skipas en acc. (nog niet het vervoer dus)
  2. Meer dan 200km aan pistes
  3. Goede gezellige apres ski aanwezig
  4. Oostenrijk als bestemming
  5. Liefst piste op loop/ski afstand vanuit appartement
  6. Voorlopig met 6 personen als ik goed tel. (zoeken op 1 of 2 appartementen)

Onduidelijk is mij nog, eventueel eigen vervoer of met bus/vliegtuig die kant op?

Heerlijke topic. Ik lees even mee. Koop waarschijnlijk een jaarpas voor Salzburgerland (1000 km) met Saalbach, Flachau, Kaprun etc erin. Heb nog heel veel dagen dus kan me misschien ook vrij maken de eerste week. Budget is niet het grootste probleem. Ben skiër en boarder, on en off piste en in bezit 3E, iemand anders ook?
Woon in de buurt van Utrecht dus lees ff mee of er een meet and greet komt.

Groeten,

Pascal.

ps. 41 maar jeugdig elan

ps. Kirchberg een optie? Inmiddels verbinding met Westendorf en een gebied van 200+. Ben er ooit een jaar of 6 gelden geweest. Had er vooral van gehoord van de apres ski maar je kunt er ook goed boarden en skien. Salzburger sportwelt amade kan natuurlijk ook mooi zijn. 300 km maar niet volledig aaneen gesloten (ken het, ben er 10 x geweest) Ook Saalbach hoog op mijn lijstje en ook hochfugen en omgeving.

Opties te over lijkt me.

gr, P

p.s @jeugdig elan Pascal: Ben je niet een beetje op leeftijd voor Kirchberg? ;)
Daar loop je de apres ski in met wel heel erg jong publiek(lees 18 max 20) en alleen Nederlanders en hollandstalig. Ik vond het minder Oostenrijk, maar goed dat roepen ze van Westendorf ook.

@ Jarno: Voor mij is budget top echt 500 incl vervoer. Ik weet dat het lastig is maar wil nog vaker gaan dit seizoen!

@ Harm: Ja, is idd wel laag maar geen nadelen van gehad. Pistes zijn lekker lang en breed! Voordeel is dat je niet ellenlange gondels naar boven moet om op de gletschers te komen, die ik vaak minder vind omdat ze snel ijzig zijn en sneeuw in lagere delen vaak beter(verse sneeuw) zijn. En op gletschers korte pistes(sleepjes-duurt lang). Ik heb me altijd prima vermaakt, te weinig off piste gepakt en dat zou ik nu graag willen oefenen. Ik ben nog niet klaar met wilder kaiser brixental iig! :)

En natuurlijk ook mijn wensenlijstje nog:

  • Ralph, 31, Breda!
  • Bestemming: Oostenrijk, Frankrijk en Italië! (Kortom, grote gebieden waar ik nog niet geweest ben)
  • Wil in Oostenrijk graag naar:
  • Silvretta Arena Ischgl - Samnaun
  • Serfaus - Fiss - Ladis
  • Sölden - Ötztal Arena
  • Ski Arlberg (o.a. St. Anton)
  • Zillertal 3000 (o.a. Mayrhofen)
    Tja… ik kan er niet omheen dat ik heel graag eens naar Ischgl zou gaan, maar het moet natuurlijk haalbaar zijn. De andere uit het lijstje volstaan ook echt wel hoor :)
    Liever niet naar Flachau vanwege weinig aaneengesloten (dacht ik?); Saalbach-Hinterglemm, al geweest in 2012; Zilleral Arena (Gerlos e.o.), Wilder Kaiser Brixental (Ellmau, Westendorf e.o.) en Kitbuheler Alpen (Kirchberg e.o.) ben ik dit jaar nog geweest.
  • Après-ski: Liever wel dan niet :), zit je in Oostenrijk al aardig goed, maar goed, het is geen spelbreker.
  • Verblijf: Appartement, of twee of huisje, wel zo leuk voor een groep en prima ervaring mee. Inderdaad handig voor koken, spelletje, etc.p.s. 30 Seconds… ja… moeten we vooral doen willen we de sfeer goed houden ;-).
  • Afstand tot bakker: zu Fuß :p
  • Afstand tot piste: tja, erop zou mooi zijn, maar met skibus of een klein stukje lopen heb ik geen moeite.
  • KM’s piste: Voorkeur voor meer dan 150, maar de genoemde gebieden heb ik daar al op uitgezocht ;). Dus ook kilometervreter! Lekker is dat hè!
  • Ik SKI :)
  • Budget: Zou mooi zijn als we ergens uitkomen max. 800 euro.

Oké… Het lijstje is dus nu:

  • Femke3, 28, Utrecht
  • Harm, 34, Zutphen
  • Jarno80, 33, Utrecht
  • Ralph2, 31, Breda
  • Janine_, …, Amsterdam (Café Olivier, gisteren nog geweest by the way :)).
  • jan18 aka. René, 28, …
  • Pascal6, 41, …

Ik denk dat we er wel uitkomen over de locatie :). Maar ik zou wel graag willen horen hoe we de reis kunnen maken. Ik zei al iets over een auto, skitrein kwam voorbij, net als het vliegtuig. Auto is natuurlijk het voordeligst met een groep en het meest flexibel. Ik heb ook geen problemen met rijden. 4 in deze auto lukt wel dan waarschijnlijk. Uiteraard hangt het van de grootte van de groep af of dat kan. Heeft er nog meer iemand de mogelijkheid te rijden?

@ Janine,

Ja opzeker te oud voor de apres ski in Oostenrijk, of eigenlijk Kirchberg (was ik 6 jaar geleden al ;-) ) maar dat is niet echt mijn doel op de ws. Biertje drinken na het skiën top maar 's nachts doorhalen niet zo mijn ding dus laat londener links liggen denk ik. Apres skien kan ook zonder lallende 18 jarigen als je de juiste plek weet te vinden.

p.s. appartementen zijn volop te vinden op bijv. http://www.casamundo.nl of op bijv. http://www.ischgl.com. Waar zocht jij op waar je die prijzen van opnoemde, Femke?

Ik kom uit omgeving Eindhoven.
Kwa gebied: solden, zillertall 3000, ischl staat op nog op het verlanglijstje.
Wilder kaiser brixemtal ben ik een keer geweest maar vond ik niet zo’n leuk gebied.

Mijn voorkeur gaat uit naar een appartement zodat je wat ruimte hebt om te relaxen en zelf wat te koken.

Vervoer maakt me niet uit. Ik heb zelf geen auto.

Denk wel dat het verstandig is om twee dingen alvast even "vast" te leggen: de vorm van vervoer (daarna kun je gericht, ook op prijs) zoeken naar accommodatie en het gebied. Er worden nu zoveel verschillende gebieden genoemd dat ik door de sneeuw de piste al haast niet meer zie… :p

Voor de huidige groepsgrootte (7 man/vrouw) zouden we 2 auto’s nodig hebben. Helaas rij ik dit jaar zelf niet, omdat ik mijn zwangere vrouw niet zonder vervoer wil achterlaten…

Voor wat betreft budget ga ik met Janine mee: € 500,00 incl. vervoer en pas… Is even niet anders dit jaar…

Via http://www.tiscover.at is wellicht ook goed te zoeken. Daar kun je de skigebieden invoeren, datum, aantal personen, dichtbij piste of lift en zoeken maar… :)

Belvilla staan ook wel aardige dingen op. Een voorbeeldje:

http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/appartement-brixen-im-…

Misschien ook verstandig om eens te kijken naar het aantal slaapkamers. Niemand kent elkaar natuurlijk nog tot op heden… haha

Ok. Wie heeft er een auto ter beschikking naast Ralph?
Is de picanto misschien toch een optie Jarno?
En Jeez Ralph, waar ben je allemaal geweest joh dit seizoen? En waar ga je nog allemaal heen? ;)
Ik zie veel Ischgl. Met auto misschien een optie. Ff denken hoor Mayrhofen dan?
339€ pp incl skipas basis eigen vervoer. Deze is met skitrein ook mogelijk voor 115euro.

http://winter.bizztravel.nl/accommodaties/oostenrijk/zillert…

Saalbach vanaf 349€ incl acc en skipas, ohw nee geen optie voor Ralph
http://winter.bizztravel.nl/accommodaties/oostenrijk/saalbac…

Goedkoopste Ischgl in centrum incl skipas €529, bugettair voor mij geen optie ben ik bang…
http://wintersport.sunweb.nl/oostenrijk/silvretta_skiregion/…

Is dit wat dan?

Sölden, €409, ieder eigen kamer is aanbieding voor €429 incl skipas, acc en halfpension!
Ontbijt en 3 gangenmenu.Foto’s zien er goed uit, je hebt eigen bar om te meeten/chillen in het pension.
Centrum 400mtr. Piste 100mtr. Skitrein ook beschikbaar eventueel:
http://www.skitrein.nl/brochures/Brochure_winter_2013-2014.p…

http://winter.bizztravel.nl/accommodaties/oostenrijk/otztals…

Misschien een.optie om een busje te huren?

Ischgl haalde ik met 6p ingevoerd ook een prijs van 311/350 p.p. Bij de grote appartementen en een aanzienlijk aantal deelnemers krijg je er vaak best een schappelijke prijs uitrollen!

Ben het met Harm eens dat we eerst onze vervoermogelijkheden moeten beperken tot bijvoorbeeld twee opties. Vooralsnog verder geen auto’s dus? Een busje is ook een optie; moeten we ook even in de kosten van in beeld brengen. Bieden ze ook accomodatie aan voor 6/7p bij de Bizztravels e.d. wat handig kan zijn als het de touringcar wordt?

Een paar jaar geleden hebben wij met 8 personen een busje gehuurd. Kwam uit op 150€ op. Daar komt dan nog wel een paar tientjes bij voor de brandstof.

@Janine_ Heb Wilder Kaiser/Brixental in één week gecombineerd met Kitbuheler Alpen vanuit Kirchberg… heb bijna alles daar gezien in maart :). Königsleiten/Gerlos was in januari. Met oud&nieuw was ik (ook via een zelfde manier als we doen, via dit forum dus) naar Les Arcs/Paradiski. Vorig jaar heb ik Kaprun/Zell am See gecombineerd met Saalbach-Hinterglemm. En oh ja… in februari heb ik nog viier dagen sprongetjes en skicross geoefend in Winterberg ;-). En dit jaar… naast deze nog twee keer op de planning: Val Thorens eind januari en Matrei/Grossglockner in maart… genoeg te doen dus :p.

Ik zocht inderdaad op Ischgl.com en via sunweb.
Ik kan helaas niet helpen met een auto. Die heb ik namelijk niet.
Ik ga dan verder zoeken op Oostenrijk met skipas voor rond de 400 euro? Dan is het samen met autokosten rond de 500 euro. Goed?

Misschien Ischgl met alpenexpress? Betaal je in voordeeltarief 115euro + transfer 24, zeg maximaal €150 incl reserveringskosten voor een retour. Maaruh… die acc is zeker zonder skipas?
Als je tot 350 voor acc + skipas gaat en dan 150 voor de skitrein/alternatief vervoer moeten we er toch wel uitkomen toch? :) Ik verkies de slaaptrein boven busje btw, te veel gedoe en geregel en zit je toch bijna tegen 200 aan… of niet?

@ Femke, prima! Check ook ff bizztravel, deze hebben goede aanbiedingen incl skipas acc en vaak ook busreis + €90,-

Ralph welke in Ischgl was dat dan? Die voor 350 pp? En is dat met of zonder skipas? Als dat met skipas is kunnen we namelijk met de slaaptrein plus transfer van Janine voor 140 euro en dan komen we busget technisch goed uit!

Heb dit ook nog gevonden. Misschien nog een idee en niet duur:
http://www.dejongintra.nl/vakantie/oostenrijk/tirol_-_oberin…

Via de Sunweb Outlet mailing (krijg ik iedere zondag) zijn ook vaak hele strakke aanbiedingen. Moet je echter wel vrij vlot bij zijn. Maar gevoel overheerst ook wel beetje bij mij dat ik het nog wat link vind om nu al zo vroeg te boeken. Hoe is dat bij jullie?

Plaats een reactie