Verblijf in flachau

Omdat ik met enkele vragen zit en vermits het laatste topic over flachau blijkbaar toch al gedateerd is start ik er maar een nieuwe op.

De week van 1/3 tot 8/3 hebben wij een appartement geboekt in Flachau, namelijk in aparthotel stadler. Flachau is een lang gerekt dorp en hierdoor vond ik het zeer moeilijk om een accommodatie naar wens te vinden. Dit appartement bevindt zich een beetje buiten de echte dorpskern maar op nog een redelijke afstand van de liften. Nu beweren ze dat de afstand tot de lift vijf minuten wandelen is en heb daar toch mijn bedenkingen bij, al zeker met ski materiaal. Het appartement is gelegen halverwege tussen de achter jet en de space jet. Kan je achter door naar de liften of moet je via de grote baan? Als dit kan zouden die 5 minuten wel kunnen kloppen natuurlijk.

Nu dachten we om een skidepot te nemen bij de skiverhuur maar ook hier praktisch een probleempje. Doordat ons appartement tussen twee liften in ligt moeten we de keuze maken aan welke lift we dit zouden nemen. Of nemen we geen skidepot en doen we de verplaatsing naar de lift met de bus? Uiteraard kan de aprés ski aan de voet van de lift hier ook de doorslag geven. Is die beter aan de achter jet of aan de space jet?

Verder zijn restaurant tips in deze buurt ook altijd welkom alsook tips voor de lunch op de piste. We zouden de auto de ganse week niet nodig hebben, zeker omdat er nu ook een verbinding zal zijn tussen de skigebieden van flachau en wagrain (de g-link). Al denk ik toch zeker eens tot flachau winkl te rijden en misschien nog een ander gebiedje ook.

Alvast dank voor de tips.

Beste Maarten,

Tussen de Spacejet en de Achterjet loopt een pad, ik denk dat deze ook wel bereikbaar is vanuit jullie appartement, hierdoor hoef je niet helemaal over de flachauerstrasse te lopen. Wat betreft de apreski, onderaan de Achterjet zit de Fliegenpilz een gezellig schirm en de HerzlAlm. Onder aan de Spacejet heb je de Dampfkessel, ik moet zeggen dat ik de Fliegenpilz gezelliger vind maar smaken verschillen(Beide kunnen echter niet op tegen de gezeliigheid van de Hofstadl). Wat betreft eten kan ik je Restaurant Unterbergalm aanraden, ik moet zeggen dat ik vind dat er weinig slechte tenten zijn. Ik kan je zeker aanraden een keer naar FlachauWinkl te gaan, zeker de kant richten kleinarl is erg mooi en heel erg rustig.

Beste Maarten, Tussen de Spacejet en de Achterjet loopt een pad, ik denk dat deze ook wel bereikbaar is vanuit jullie appartement, hierdoor hoef je niet helemaal over de flachauerstrasse te lopen. Wat betreft de apreski, onderaan de Achterjet zit de Fliegenpilz een gezellig schirm en de HerzlAlm. Onder aan de Spacejet heb je de Dampfkessel, ik moet zeggen dat ik de Fliegenpilz gezelliger vind maar smaken verschillen(Beide kunnen echter niet op tegen de gezeliigheid van de Hofstadl). Wat betreft eten kan ik je Restaurant Unterbergalm aanraden, ik moet zeggen dat ik vind dat er weinig slechte tenten zijn. Ik kan je zeker aanraden een keer naar FlachauWinkl te gaan, zeker de kant richten kleinarl is erg mooi en heel erg rustig.

Gast481 op 5 nov. 2013 15:35

Dat zou al een heel pak schelen moesten we via een pad achter door kunnen. Bedankt ook voor de verdere tips!

Je kunt over de langlauf loipe lopen, is niet zo ver. Kwa depot; bij de spacejet en de achterjet heb je plaats genoeg bij respectievelijk Intersport / Sport am Jet of Fun&Pro aan de spacejet. Laatstgenoemde heeft deze zomer uitgebouwd en een enorm depot bijgebouwd

Plaats een reactie