verbinding Lech-Warth

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

@Flexen 'I’k hoop dan ook dat het skigebied van Warth tot nog toe relatief rustig is geweest…smile ‘’
In Warth hoef je ook bijna nooit te wachten bij de skiliften, alleen 's ochtends stond er (bijna) altijd een klein rijtje met skiërs/boarders bij de steffisalp-express (bij de andere liften weet ik het niet, zal wel hetzelfde ongeveer zijn)

Gang is alles

Nog niet vermeld?
Op vrijdag 6 december wordt de Auenfeldjet geopend (naar alle waarschijnlijkheid).
Op zaterdag 14 december is er een opendeurdag rond de Auenfeldjet! (Lijkt me kei leuk!)

Bron: http://auenfeldjet.at/news.html

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@SnowJan had er niet aan gedacht, maar die opendeurdag lijkt mij ook keivet! Helaas kan ik er niet bij zijn =/ (school + ouders willen sowieso niet 2 x op wintersport =/)

Gang is alles

@Jesper : Het valt in een weekend, dus je zou kunnen gaan. Wie weet gaat er iemand een weekendje… ;) Dan kun je zo mee haha:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@SnowJan Oh dat is wel fijn! Mja ik hoop dat iemand me mee wilt nemen :P

Gang is alles

Haha ja idd en mij ook dan maar meteen. Desnoods binden ze me vast op het dak van de auto naast de ski’s!;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@SnowJan Haha dan gaan we wel samen op het dak, is wat gezelliger :D

Gang is alles

Zit Warth nu ook in de Arlberg Skipas? Want op de site van St. Anton stond nog dat Warth niet tot het gebied behoorde en niet toegankelijk was met de skipas, maar dat was bij de pistekaart. Maar op de site van Lech staat wel een heel artikel getiteld "A dream come true" waarbij Ski Arlberg heel enthousiast de nieuwe verbinding aankondigt.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Yep, de lift is praktisch af (afgelopen week eerste tests met gondels). Vanaf komende seizoen behoort Warth-Schrocken tot de Arlbergskipas. In totaal 340 km pistes, waarvan 190 km in Lech-Zurs-Warth-Schrocken

Overigens kunnen mensen in Warth-S ook nog steeds de goedkopere 3Taeler skipas kopen, maar die geldt niet voor de nieuwe lift, en dus ook niet voor SkiArlberg

Als aanvulling op @Flexen hier nog een pic van auenfeldjet met de gondels eraan :P

null

meer op http://www.auenfeldjet.at/news.html

Gang is alles

Ik vind de trassering erg mooi!:D Kan niet wachten het van dichtbij te zien! (Wanneer dat ook moge zijn…)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Sorry maar wat betekent de trassering @SnowJan ? :P

Gang is alles

Jesper…Dat is het verloop van de gondelbaan.

@joepiedepoepie tja m’n woordenschat is niet zo heel groot :p, maar bedankt oh en de trassering ziet er indd wel leuk uit :D

Gang is alles

Haha!;p @Jesper

Wie o wie gaat er richting Lech midden december?;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Ik zit midden december een weekend in Schröcken, ik kan niet wachten om de Auenfeldjet uit te proberen om naar Lech te skieen.

Tracering is beter. ;-)

En de tracering is leuk, maar nog interessanter is het of er ‘stiekem’ toch een skiroute gaat ontstaan van Lech naar Warth. Officieel moeten we heen en terug met deze Auenfeldjet. Echter, Links-midden op bovenstaande foto zie je de weide die de uitloper vormt van skiroute 65 in Lech. En op de pistenkaart zie je dat deze de hoogalpine route nr. 36 kruist. Deze route gaat vanuit skigebied Lech naar de Sonnenjet van Warth. Zie foto, je moet dan door de kloof waar de nieuwe lift nu zo ‘mooi’ door getraceerd is ;-)
'T zou mooi zijn als daar een goed begaanbare skiroute zou ontstaan!

@Flexen Ja dat zou mooi zijn! Maar ik kan me nog herinneren van de laatste keer dat ik in Warth was en bij de sonnenjet stond, dat het er allemaal redelijk vlak uitzag richting Lech… Maar zou de route dan zou ongeveer gaan?

null

Gang is alles

Ja, de tekening klopt heel aardig.
Er zijn denk ik twee uitdagingen;

  1. De vlakte van het Auenfeld
  2. De kloof halverwege de tekening

Het zou wel 'ns zo kunnen zijn dat een normale route, vergelijkbaar met bijv. Madloch, hier simpelweg niet mogelijk is. We gaan het zien komende winter. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan! ;-)

We zien het wel als we er zijn, de eigenares van ons app weet ook altijd veel over het gebied dus daar zullen we het wel aan vragen P:

Gang is alles

Onze hotelbazin zegt dat het er niet in zit. Maar in het algemeen moet je niet teveel luisteren naar de locals, die kletsen ook vaak maar wat. Alleen de baas van de skiliften, die weet het…

Umm tja maar waar spreek je de baas van de skiliften? haha

Gang is alles

Ik had m op twitter voorbij zien komen ja! @JunkXXXL

Gang is alles
Gang is alles

Hotel Walserberg heeft weer nieuwe foto’s + een nieuwe video op hun facebook pagina gezet
https://www.facebook.com/walserberg

Gang is alles

Leuke beelden (Auenfeld lijkt in winter veel langer en vlakker dan zomers, moeizaam voor een skiverbinding).
En beetje jammer dat in het filmpje de tocht naar Weibermahdbergstation niet afgemaakt wordt…dat was toch net de crux…

Schitterend, het laatste bericht op de webiste meld dat niets de opening van de lift volgende week in de weg staat.

Dit wordt de tweede lift die ik dit seizoen zal nemen, de eerste zal de lift zijn om vanuit salabor boven te komen. Meteen lech verkennen dus …

Plaats een reactie