Skihelm met vizier (visor)

Na mijn hoofd gestoten te hebben in de skilift ben ik om. Ik wil een skihelm kopen. Omdat ik een bril heb en ook een nieuwe skibril moet komen ben ik mij aan het verdiepen in een skibril met vizier. Vandaag advies gekregen in Linz (grote intersport winkel). Advies van hun is om geen skihelm met visier te kopen omdat deze helmen onvoldoende ventilatie hebben. Na wat eigen onderzoek gedaan te hebben (en helmen gepast te hebben) moet ik ze eigenlijk gelijk geven. De helmen die ik gezien heb ventileren weinig.
Deze heb ik gepast:

  • bolle met visor
  • alpina menga met visor
  • uvex uvison visor

Graag advies over een skihelm met vizier die goed ventileert. Welke heb jij en hou je je hoofd koel?

Nothing beats the goggle.

Er zijn hier al meerdere topics over geweest en iedereen was het er over eens dat zo’n vizier eigenlijk waardeloos is.

Maar goed, iedereen mag zelf weten waar ie z’n geld aan uitgeeft.

Übung macht den meister!!!

Helaaml eens met RFKANGOO. Ik draag zelf ook een bril maar draag hier vrijwel altijd een goggle over. Enige nadeel is dat je een goggle moet hebben die iets breder is maar die heeft elk merk wel.

Anders zou je daglenzen kunnen proberen. Geen gezeur met beslagen glazen als je een restaurant binnenkomt.

Gebruik een Alpina Menga en geen problemen met de ventilatie. Deze helm heeft ventilatie bovenop, voorzijde regelbaar. Verder is de pasvorm uitmuntend. Online gekocht bij wintersportbril

Plaats een reactie