Ervaring met Xtreme elements zonnebril voor kids?

Wij gaan half februari skieen in Oostenrijk met de kids en hebben bijna onze gear compleet. Nu nog zonnebrillen of Goggles.

Inmiddels al veel gelezen over zonnebrillen of Goggles voor kids, echter mijn vriendin en ik verschelen van mening. Willen we het goed doen dan heb je denk ik toch 2 kleuren lenzen nodig oranje en donker/spiegel.

Ik ben voorstander voor een goggle mijn vriendin wil een zonnebril. Nu kwam zij myfirstshades.nl tegen waar je zonnebrillen met elastische band hebt. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit iets voor kids (5&7 jaar)?

http://www.myfirstshades.nl/zonnebrillencollectie/kinderzonn…

Rossignol One Magtek 161 & Fischer Motive 80 182

Denk dat je beter een skibril voor ze kan halen, ze moeten ook een helm op, dan zit zo’n zonnebril ook niet echt lekker onder je helm.
Mijn kleinzoon heeft er een, als baby en vorig jaar als eenjarige, ze zitten wel dicht op het gezicht, hij vond het niet echt fijn, hebben hem later een skibril opgezet.

Dienten Die Alte schule

En ik zou voor je kids lekker voor een paar allround lenzen gaan. Zie je het al voor je dat je kids op de berg zelf hun lenzen moeten gaan wisselen (in de bergen kan het weer in 15 minuten omslaan).

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik denk dat je met je kinderen moet gaan passen. Niet ieder kind is gelijk. De een vindt misschien een bril lekkerder zitten en de ander een goggle. Wel altijd passen met helm!

Onze dochter, nu 5, begon de eerste dag met zonnebril maar dat bleek geen succes zat niet lekker onder haar helm. Toen ter plekke een goggle gekocht waarvan je de donkere lens er met twee drukkertjes op en af kunt halen, kinderen van 5 en 7 kunnen dat zelf doen. Dit werkt goed ze heeft hem nu 2 seizoenen gebruikt.

En ik zou voor je kids lekker voor een paar allround lenzen gaan. Zie je het al voor je dat je kids op de berg zelf hun lenzen moeten gaan wisselen (in de bergen kan het weer in 15 minuten omslaan).

bartus op 1 jan. 2014 23:08

@bartus is oranje allround genoeg? Mijn zwager gaf als tip een Sinner skibril. Is dat kwalitatief genoeg?

Rossignol One Magtek 161 & Fischer Motive 80 182

Wij hebben ook vanaf het begin af aan voor onze dochter een skibril gedaan. Zonnebril vond ze niet lekker zitten en te klein om lekker te kunnen kijken zeg maar. Ik zou dus ook voor een skibril gaan TIJDENS het skiën! Als je op het terras zit of wat dan ook zeker ook een goede zonnebril opzetten bij die kleintjes! Eigenlijk hebben wij dus wel EN EN.

Hier ook alle twee. Een skibril voor bij de helm. Een zonnebril voor het spelen. Hier hebben ze Uvex of Sinner brillen. Die zijn prima!

@SpeederG1974 Ik zou zelf voor een tikkie donkerder gaan dan oranje, maar in princiepe zou dat moeten voldoen. Als het echt pleuris weer is waarbij heel erg lichte lenzen nodig zijn is de lol er voor die kleintjes toch al snel af.

Denk idd dat Sinner, Uvex, Scott en dergelijke kwalitatief prima zijn.

Of je sneeuwbril en zonnebril echt nodig hebt weet ik niet. Ik had skiles in de tijd dat die zonnebrilletjes met lederen zeistukken nog hip waren ;)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

De mijne hadden een julbo zonnebril ( skibril ) en een echte skibril . Ze kunnen die toch jaren gebruiken .

Plaats een reactie