Nooit genoeg op reis gaan...?

Ik ben nu een weekje terug thuis, van een weekje tignes.
Daar heb ik het perfect gehad, 5 dagen zon, 2 dagen volle verse sneeuw. Perfect dus. Nu zit ik echter al een hele week lastig rond te lopen omdat ik weet dat dit mijn enige reis is dit seizoen. Hebben jullie dit probleem ook, hoe vaak ik ook zou gaan skiën , ik denk dat ik dit gevoel altijd wel even zal hebben… Oke ik kan zien om nog een weekend te gaan, maar financieel is het echt niet zo verstandig eigenlijk, haha :D de ski microbe…het is wat -_-

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

heb pres het zelfde ben 1 januari thuis gekome van anderhalf week skieen meestal ging ik ook in februari 1 weekie maar gaat em niet worden dit jaar zo zonde! maar na een tijdje gaat het gevoel weg(bij mij dan) lang wachte tot volgend jaar weer:(

Pff ik ben vorig jaar 2 keer geweest en zou dit jaar sowieso één keer gaan. Helaas zijn er wat dingen aan ons huis iets eerder dan gepland aan vervanging toe en nu hangt het erom of we überhaupt nog gaan… :-(

Ik was me al aan het verheugen, had al nieuwe bindingen voor mijn board gekocht, had ik dit geweten had ik misschien nog wel een jaartje met die oude binddingen gedaan om de kosten te drukken.

Maar je moet sowieso niet treuren om wat je niet hebt hé! Geniet van wat je wel hebt en in jullie geval wat je dus al achter de rug hebt! Volgend jaar valt er gewoon weer sneeuw hoor in de Alpen!

🏂

Idd, ook hier altijd hetzelfde gevoel. Heb wel nog mijn skiweek voor de boeg… 1 feb in Tignes!

Op dit forum zitten helpt dan ook niet echt natuurlijk haha :p

Dan is het forum bezoek wel masochisme natuurlijk. En zo vroeg in het seizoen gaan ook ;).

Het is wel herkenbaar. Vorig jaar na de wintersport nog een paar keer een dagtripje Winterberg gedaan om het gevoel nog even te hebben, maar ook daarna begon het alweer snel te jeuken. Ik heb het ‘voorrecht’ om dit jaar sowieso twee keer te mogen. Over een paar weken ga ik vier dagen en in maart nog een week. Maar dan nog jeukt het om te kijken of ik niet in februari een shortski kan doen. Los van natuurlijk nog wel twee of drie dagtripjes naar Winterberg.

Ben een weekje in de herfstvakantie geweest, Stubai, met de kerst in Zinal, en ga nog eens short-ski
21/2/14 naar Zillertal. Bijna genoeg zou je zeggen ;-).

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Ik zou het liefst twee maanden gaan, maar dan had ik de oudejaarsloterij moeten winnen. Nu wordt het een keertje Winterberg en met de krokus naar Sankt Anton. Tip voor de jongere forumgangers: probeer elk jaar te gaan, ook als je op zeker moment een gezin hebt. Ik ben een aantal jaren gestopt, toen mijn jongens klein waren. Had ik niet moeten doen. Ik heb weinig spijt van dingen in mijn leven (heeft ook geen zin), maar hiervan wel.

Ik wil echt al gaan skiën maar ik moet nog wachten tot 5 april voor dan een weekje te gaan skiën in Fiss-Ladis_serfaus. Ik hoop toch na mijn examens nog snel iets klein te kunnen plannen voor ergens in februari maart. Anders wordt het toch nog moeilijk aftellen.

Pray every day for snow

Of je nu 1x 2x of meerdere keren gaat, het gevoel van wil terug blijft hoor, wordt alleen maar erger.
Ben 15 dec heen gegaan en gisteren morgen teruggevlogen, zat vandaag op mijn werk maar moest er echt inkomen. En dan weet ik dat ik vlgd week zondag weer in Flachau zit. :)

Dienten Die Alte schule

Ik ben nu een weekje terug thuis, van een weekje tignes.
Daar heb ik het perfect gehad, 5 dagen zon, 2 dagen volle verse sneeuw. Perfect dus. Nu zit ik echter al een hele week lastig rond te lopen omdat ik weet dat dit mijn enige reis is dit seizoen. Hebben jullie dit probleem ook, hoe vaak ik ook zou gaan skiën , ik denk dat ik dit gevoel altijd wel even zal hebben… Oke ik kan zien om nog een weekend te gaan, maar financieel is het echt niet zo verstandig eigenlijk, haha :D de ski microbe…het is wat -_-

Sven3 op 3 jan. 2014 22:23

Het wordt vooral kut als je omwille van hoorcolleges accounting en micro-economie 3 dagen Ischgl moet cancelen, je ontdekt dat je studentenvereniging tijdens een lesweek van je gaat skiën, in fucking Les Deux Alpes ook nog, en je in tegenstelling tot oktober en november geen extra lange weekends meer hebt.

Ik ben nu een weekje terug thuis, van een weekje tignes.

Daar heb ik het perfect gehad, 5 dagen zon, 2 dagen volle verse sneeuw. Perfect dus. Nu zit ik echter al een hele week lastig rond te lopen omdat ik weet dat dit mijn enige reis is dit seizoen. Hebben jullie dit probleem ook, hoe vaak ik ook zou gaan skiën , ik denk dat ik dit gevoel altijd wel even zal hebben… Oke ik kan zien om nog een weekend te gaan, maar financieel is het echt niet zo verstandig eigenlijk, haha :D de ski microbe…het is wat -_-

Sven3 op 3 jan. 2014 22:23

Het wordt vooral kut als je omwille van hoorcolleges accounting en micro-economie 3 dagen Ischgl moet cancelen, je ontdekt dat je studentenvereniging tijdens een lesweek van je gaat skiën, in fucking Les Deux Alpes ook nog, en je in tegenstelling tot oktober en november geen extra lange weekends meer hebt.

Niels. op 4 jan. 2014 22:37

Ach gewoon een lesweek missen, gewoon wat regelen met wat studiegenoten om achteraf de nota’s bij te werken. ;)

Ik heb natuurlijk wel makkelijk praten sinds ik zelf gewoon vrij ben in de ‘lesvrije week’ zoals die in Leuven genoemd wordt.

Ik ben sinds ik 4 of 5 jaar oud was elk jaar gegaan, teruggaan went helaas nooit. Ga de afgelopen drie jaar steeds twee keer per jaar een week, en het gevoel wordt helaas niet minder.

Mr. Slow

Gewoon toegeven aan de verslaving. :-)

Herkenbaar ;). Ik kan zelf ook niet meer zonder, heb nu begin februari een weekje als monitor in Valmenier gepland en dan begin maart met krokus richting Kitzbuhel met kameraden. En nu begint het zelfs al te kriebelen om begin april richting les deux alpes te trekken.
En dan moet de eerste vakantie van dit seizoen nog starten :p

Dit seizoen gaan we niet op wintersport…onlangs vader geworden xD. Ter compensatie gaan we met wat vrienden en hun baby’s een paar dagen naar winterberg (kunnen ze vast wennen aan het witte poeder :) ), maar mannnn…ik kan niet wachten om met onze kleine volgend seizoen op wintersport te gaan xD

Het gevoel blijft inderdaad altijd! Er zijn altijd mensen die vaker of langer gaan en die hebben het ook!
Ik heb heel veel mazzel dat ik "schoonouders" heb die mij en mijn vriendin 2 weken met kerst meenemen en nog een week in de krokus. Dit jaar is het helemaal te gek voor woorden want ik ga ook nog eind april een weekje met vrienden en begin april een week met partner. Maar toch ben ik jaloers op mijn "schoonbroer" die (mede dankzij zijn beroep) nog veek vaker in de sneeuw zit!

Ik ga de laatste 3 jaar ook 2x per jaar.
En dit jaar weer bevalt hartstikke goed maar ik zou ook nog wel een keer willen dan.
Dat gevoel blijft inderdaad.
Maar ja ook nog aan het sparen voor een huis dus.
Ja dan maar 2x per jaar en voor de rest lekker doorsparen.

Ik zou deze winter een keer overslaan. Sparen, je weet wel. Maar ik begon te twijfelen en te denken om misschien toch te gaan. Nu zal ik al zeer waarschijnlijk gaan!
Moeten ze dit niet verbieden? :)

Ach ik ben ook alweer aan het twijfelen hoor IKKE… voor een shortsi ofzo te gaan doen.
Maar het wordt hoogtijd dat ik wat geld begin te sparen ook (wil binnen paar jaar toch mijn eigen huis etc…) En wetende dat ik er toch nooit genoeg van krijg… Zou het gevoel alsnog hetzelfde blijven vrees ik na de shortski…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Wat mij opvalt is dat vele onder jullie 2 weken naar de bergen gaan… Best iets om jaloers op te zijn! :)
'k wou dat ik het ook kon ^^ ja het worden lastige maanden voor me, bergen , dat is echt een obsessie van me… Zou niet liever willen dan daar te wonen, maar dan moet ik mijn vrouw nog zover krijgen, haha :p

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

(wil binnen paar jaar toch mijn eigen huis etc…)

sven311 op 9 jan. 2014 17:06

Niet aan beginnen, kost je alleen maar bakken met geld en terug krijg je het niet meer. Kun je beter aan wintersport besteden haha :)

(wil binnen paar jaar toch mijn eigen huis etc…)

sven311 op 9 jan. 2014 17:06

Niet aan beginnen, kost je alleen maar bakken met geld en terug krijg je het niet meer. Kun je beter aan wintersport besteden haha :)

JeroenS op 15 jan. 2014 10:48

'k weet het maarja, kan geen jaren meer op de zolderkamer blijven wonen, terwijl ik al getrouwd ben, krap wordt het wel :D

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

(wil binnen paar jaar toch mijn eigen huis etc…)

sven311 op 9 jan. 2014 17:06

Niet aan beginnen, kost je alleen maar bakken met geld en terug krijg je het niet meer. Kun je beter aan wintersport besteden haha :)

JeroenS op 15 jan. 2014 10:48

'k weet het maarja, kan geen jaren meer op de zolderkamer blijven wonen, terwijl ik al getrouwd ben, krap wordt het wel :D

sven311 op 15 jan. 2014 10:51

Ah joh een eigen huis kost wel geld maar dat weekje wintersport maakt ook niet veel uit of je wél of geen huis kan kopen lijkt mij? Onze badkamer én keuken moeten vervangen worden en helaas eerder dan gepland door een lekkage. Dit was voor ons een reden om de wintersportplannen dit jaar even aan de kant te schuiven maar aangezien een wintersport overslaan toch wel erg veel pijn doet gaan we zoals het er nu uitziet toch nog even een low budget weekje in Maart pakken en als er nog sneeuw gaat vallen hopelijk nog een dag of 2 winterberg.

Alles kost geld in het leven maar als je doodgaat heb je er ook niets meer aan dus kan je maar beter genieten zolang je leeft. Ik bedoel niet dat alles dan maar overantwoord opgemaakt moet worden maar ik heb nu vrij dichtbij een aantal veel te jonge mensen zien doodgaan en dan ga je vanzelf op een andere manier denken. Wat morgen komt zien we morgen wel weer…

🏂

Wij gaan altijd 3x per seizoen, maar ook dan blijft dat gevoel van "ik wil morgen terug" nog steeds bestaan hoor :)

Verder eens met Martin: als je kunt gaan en je wilt het graag gewoon doen. Het kan zo maar heel snel over zijn.

@Martin9 +1 genieten want het kan zomaar voorbij zijn!

maar…zucht hier the same…
Begonnen met 2 weken per jaar… Daarna aangevuld met 2 of 3 keer weekendje winterberg…ondertussen is het al zover dat we in de zomer naar de gletsjer gaan… 3 weken wintersport en paar weekendjes winterberg en nog niet genoeg…

Ben nu 3 dagen terug en alweer aan het kijken naar een volgende trip. Op het werk kunnen regelen dat ik 3 weken vakantie extra heb bovenop de standaard 5 weken. Met 8 weken vakantie per jaar is het makkelijker regelen. Daarnaast zorgen wij dat we de vakantie periodes vermijden. Dan kan je voor hetzelfde bedrag 2 keer.

We kunnen het een luxe probleem noemen, maar ik noem het verslaving.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen6 dan maar een luxe verslaving haha maar: beter verslaafd aan dit witte poeder dan aan dat andere… ;-)

🏂

Elk jaar een week is vaste prik, sommige jaren 2 x een week. Wel eens aan gedacht om vaker naar Landgraaf te gaan, dit vind ik echter niet langer dan circa 1 uurtje de moeite waard. Vooral met de vrienden is het elk jaar een uitdaging om te blijven gaan, worden er steeds meer vader waardoor de groep behoorlijk uitdunt.

@Martin9 +1 genieten want het kan zomaar voorbij zijn!

maar…zucht hier the same…
Begonnen met 2 weken per jaar… Daarna aangevuld met 2 of 3 keer weekendje winterberg…ondertussen is het al zover dat we in de zomer naar de gletsjer gaan… 3 weken wintersport en paar weekendjes winterberg en nog niet genoeg…

Ben nu 3 dagen terug en alweer aan het kijken naar een volgende trip. Op het werk kunnen regelen dat ik 3 weken vakantie extra heb bovenop de standaard 5 weken. Met 8 weken vakantie per jaar is het makkelijker regelen. Daarnaast zorgen wij dat we de vakantie periodes vermijden. Dan kan je voor hetzelfde bedrag 2 keer.

We kunnen het een luxe probleem noemen, maar ik noem het verslaving.

Jeroen6 op 15 jan. 2014 14:55

wauw, hoe krijg je dat voor elkaar, 3 weken extra vakantie ? :D

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ook wij vermijden de vakantieperiodes wat aardig wat Euro’s en drukte scheelt. Aan vakantiedagen ook geen gebrek met 10 wk vakantie per jaar :)

We hebben nu de mogelijkheid om meerdere malen per seizoen te gaan dus doen we dat ook: weekje voor de Kerst - Serfaus, weekje eind januari VT en dan ergens in Maart nog een keertje Orijk. Als het aan mij ligt mag er nog eentje bij in April, maar er moet soms ook gewerkt worden en een zomervakantie van 3-4 wk is ook wel lekker :)

Plaats een reactie