sneeuwhoogte en condities in le Grand Massif

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Update 2: Sneeuw Sneeuw en nog een sneeuw in Morillon en de gebieden daar omheen. Vanaf gisternacht is het gaan sneeuwen en voorlopig ziet het er niet naar uit dat het gaat stoppen. Er lag vandaag (23-03-2014) veel verse sneeuw op de pistes, heerlijk!! Het zicht was boven op de berg wel wat minder maar we mogen niet klagen met deze verse dump sneeuw.

Is de Cascade piste al weer open?

Is de Cascade piste al weer open?

Gast407 op 24 mrt. 2014 12:08

De Cascade is dicht zag ik vandaag (25-03-2014) nadat we vanaf Morillon naar Flaine waren gegaan. Mooie route vanaf Grandes Platieres terug naar Morillon.

Ah jammer, hoop dat die nog open gaat (vertrek vanavond ri Flaine) :)

Het hele stuk rond cascade is dicht. Misschien omdat het op Sixt aansluit en dit gebied vanaf deze week is gesloten. Ben bang voor je dat je de cascade kunt vergeten ook de lager gelegen afdalingen blijven dicht en Morrillon begint bruin ipv wit te worden

euh... doen!?

Helaas, erg balen :(

Ach, tot aan Morillon 1100 was er goed te snowboarden vrijdag (dus na een lange periode van zon) en er is dit weekend nog veel sneeuw bijgevallen, ook tot die hoogte. Ik zou me geen zorgen maken. Sixt is inderdaad voorbij voor dit seizoen denk ik, en daarmee de Cascades ook.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Vorige week was het uniek warm voor de tijd van het jaar en nu ongekend koud en sneeuwrijk. Dat je vanaf nu (laatste week maart) de Cascades niet meer kunt doen en niet meer kunt afdalen naar Morillon 700m, is niet ongebruikelijk.

Dankzij de 50cm verse sneeuw is het prima skiën tot aan Morillonn 1100 en les Carroz 1200, dus dat is na die 3 zomerse weken al fantastisch!

Zoooo!! Voor ons zit een week lekker boarden in Morillon er weer op. Wat een geluk hebben we gehad met de sneeuw dump van vorige week zaterdag. Op hoger gelegen stukken is het nog prima te doen. Richting de 1100 meter van Morillon wordt de sneeuw op het laatst wat zwaar. Al met al weer prima vermaakt in Le Grand Massif! Tot volgend jaar :-)

Plaats een reactie