Rustig op de pistes

Dit zou de drukste week van het voorjaar worden. z-nl vrij, België en grote delen dtl. In kleinarl is het erg rustig, nog bij geen enkele lift hoeven wachten. Dit was de afgelopen 2 jr wel anders. Kennelijk heeft de crisis veel mensen weerhouden om te gaan skiën? Is het op dit moment overal zo rustig? Koen

In skiwelt ook rustig, kan overal zo doorlopen!

In Frankrijk is het wel flink druk en zijn de wachrijen normaal. Misschien de matigere sneeuwcondities in Oostenrijk?

Click. Click. Peace

Ik vond het vorige week ook al zo rustig in Obertauern. Ook op de weg betrekkelijk weinig en kortere files.
Vroeg het mij ook al af, is dit de crisis? of inderdaad de mindere hoeveelheden sneeuw. Alhoewel boven de 1300 meter op de meeste plaatse de condities vorige week uitstekend waren en nog zijn en volgende week ook weer zijn

Ik heb vaakk het idee dat het niet de werkelijke hoeveelheid sneeuw van belang is, maar wat de media er van maakt.

Click. Click. Peace

Hmmm reactie weg, grrrr.

Korte versie dan maar: Nu in Sölden ontzettend druk. Wachttijd bij Giggijoch 's ochtends zo’n 40 minuten. Op pistes heel verschillend. De 1 is steeds beredruk en andere weer uitgestorven. Jammer van de drukte want skigebied is meer dan prima !!

haha dan zit je goed zie hier la plagne bellecote

krijg de link er niet in, maar op forum onder kopje gezellig laplagne… :)

Ook tijdens de eerste vakantieweek van 14 tot 21 februari in Saalbach-Hinterglemm opmerkelijk rustiger dan andere jaren. Maar gelukkig daar sowieso nooit wachttijden bij liften !

Ik denk door de sneeuwcondities en de spreiding dit jaar in zeker 3 vakantie weken!

SKIEN GAAF!

Bij ons in Kitzbuhl was het in de eerste vakantieweek ook erg rustig, de langste keer dat ik moest wachten was iets van 8 stoeltjes.
Mbt tot Solden was mijn ervaring dat daar alle bussen echt allemaal tegelijk komen en je zo dus makkelijk 3 kwartier moet wachten. Na 1 dag zorgde wij er dus wel voor dat wij wel een kwartierje eerder waren en zo de bussen voor waren. Meestal konden wij gelijk doorlopen of max 5 minute wachten.

In Samnaun/Ischgl nauwelijks wachttijden. Ook onder aan de gondel. Weet niet hoe het in Ischgl is bij de dalliften.

Ook op de berg geen tot weinig wachttijd. Wat me wel opvalt is dat de kant aan Samnaun rustiger is dan Ischgl.

Vond het ook al heel rustig onderweg ;) Meer een paniekreactie onder invloed van de media denk ik. Ga naar Frankrijk (wat niet helemaal klopt) en de hogergelegen gebieden in de Noordalpen.

@jacquelien Ik raad je aan om de Gaislachkogl lift te nemen s’ochtends. Stuk minder druk.

Hinterglemm was ook rustig, nergens wachtrijen bij de liften maar wel gezellig druk op de pistes en apres ski

@matthijs ben de middelste week van de krokus in Ischgl geweest, nauwelijks wachttijden en zeer rustig op de pistes! Sommige pistes waren Prive pistes leek het wel! Moet zeggen dat er volgens mij toen relatief weinig Duitsers vakantie hadden…

Het gaat dus zeker niet op voor alle hoog gelegen gebieden in de noordalpen…

Val Gardena was redelijk druk niet alleen bij de liften ook op de pistes, zowel op de Sella ronda als op de Seiseralm en een extreme rij op de col raiser bij de grote cabinelift. Rijen leken vaak langer dan dat het werkelijk duurde. Af en toe kwam je ook hele rustige pistes tegen. Beetje geluk hebben.
@mathijs! 5 uur vertraging op de Fernpass en de Brennerpass noem ik wel druk (zaterdagochtend 1/3)

Gondel Ischgl vanmorgen 30min wachttijd… (Silvretta)

Val Gardena was redelijk druk niet alleen bij de liften ook op de pistes, zowel op de Sella ronda als op de Seiseralm en een extreme rij op de col raiser bij de grote cabinelift. Rijen leken vaak langer dan dat het werkelijk duurde. Af en toe kwam je ook hele rustige pistes tegen. Beetje geluk hebben.

@mathijs! 5 uur vertraging op de Fernpass en de Brennerpass noem ik wel druk (zaterdagochtend 1/3)

rmgb op 9 mrt. 2014 17:25

5 uur? Ben ik blij dat ik toen een dag eerder ben gaan rijden.
Welke richting op is dit dan?

Gisteren toen ik net de fernpas over was stond het ontzettend lang compleet vast rond Heiterwang/Reutte. Daarna toen ik de grenstunnel uit was stond het ook vast voor de tunnel. Mensen waren zelfs uit de auto.
Vreemd genoeg kon ik zo doorrijden naar huis, had het echt drukker verwacht.

@matthijs ben de middelste week van de krokus in Ischgl geweest, nauwelijks wachttijden en zeer rustig op de pistes! Sommige pistes waren Prive pistes leek het wel! Moet zeggen dat er volgens mij toen relatief weinig Duitsers vakantie hadden…

Het gaat dus zeker niet op voor alle hoog gelegen gebieden in de noordalpen…

Martje op 9 mrt. 2014 17:20

Heeft met de verdeling te maken, deze week (wanneer ik dus ook in Oostenrijk zat) had geloof ik Zuid-Nederland, Zuid-Duitsland en België verlof, zal wel drukker zijn geweest dan twee weken geleden zoals hieronder en boven al wordt gezegd in bijvoorbeeld Ischgl of Sölden.

Val Gardena was redelijk druk niet alleen bij de liften ook op de pistes, zowel op de Sella ronda als op de Seiseralm en een extreme rij op de col raiser bij de grote cabinelift. Rijen leken vaak langer dan dat het werkelijk duurde. Af en toe kwam je ook hele rustige pistes tegen. Beetje geluk hebben.

@mathijs! 5 uur vertraging op de Fernpass en de Brennerpass noem ik wel druk (zaterdagochtend 1/3)

rmgb op 9 mrt. 2014 17:25

Op de route Retie - Eindhoven- Venlo - Koblenz - Montabaur - Frankfurt - Nürnberg - Regensburg - Straubing - Landau - Burghausen - Salzburg - Spittal slechts een kwartiertje stilgestaan in het centrum van Salzburg. Als je op zulke drukke weekends zowel Fernpass als Brenner moet nemen, kan je je ook wel bedacht hebben dat je enkele uren al stilstaand in de auto zult spenderen.

Maar toch, de Oostenrijkse radio (Ö3) gaf relatief weinig tijdsverlies en files aan op zowel Fernpass als Brenner, zeker dat je niet een beetje overdrijft?

In de 2e week van de krokus naar Saalbach Hinterglemm geweest wachttijden niet gehad.
Erg rustig.

In Serfaus-Fiss-Ladis was het vorige week vreselijk druk, het leek af en toe wel polonaise op de piste. De gasten in ons chalet stonden 's morgens soms wel meer dan een uur te wachten bij de gondel in Ladis.
Deze week is het super rustig, alleen vanmiddag wat drukte bij de liften op de noordkant van Fiss.

@mathijs zeker weten. Terugweg 10,5 uur over gedaan (vrijdagmiddag na skien al vertrokken). Heenweg echt 15 uur. Om 1 uur 's nachts vertrokken en waren er rond 16 uur. We wisten dat de Fernpass druk zou zijn, daarom ook al om 1 uur vertrokken, maar zo druk… en de brennerpass was nieuw voor me, niet eerder in Italie wezen skiën.

Op de radio inderdaad minder wachttijden dan in werkelijkheid, maar dat heb ik in Nederland ook ervaren.
@EricH, vanaf Boxmeer naar Val gardena (via Koblenz, Ulm, Memmingen, Innsbruck)

Bij ons was het ook heel rustig. Zat met een eigenaar van skischool op de lift. Dit jaar waren er veel minder les groepen dan anderen jaren. Vorige jaren steeds ongeveer 40 les groepen in een hoogseizoen week en dit jaar maar 14 in een hoogseizoen week…

@xxxrosaa: waar is "bij ons "??

Al bij al afgelopen week ook niet te veel last gehad van de drukte, wij waren in Flachau. Om 8u30 vertrekken en dan kon je tijdje zeer goed doorskien. Het langste dat ik heb moeten aanschuiven zal een dikke 10 minuten geweest zijn. Op de piste al helemaal geen last van gehad, wel opviel was wel dat er verschillende grote groepen waren. Dikwijls als je twee seconden wachtte was dat zo weer opgelost. Ik had wel de indruk dat er zeer veel mensen niet verder komen dan enkele centrale liften en pisten. Ook naar Flachauwinkl en Zauchensee geweest en hier ook alles best goed te doen.

In het heenrijden waren we om 13u vertrokken in Antwerpen en hebben we gereden tot Regensburg. Tijdens de spits wat oponthoud gehad rond Frankfurt maar niets noemenswaardig. Zaterdag morgen na het ontbijt doorgereden en om half 11 waren we in Flachau. In het terugrijden zaterdag tot 14u op de latten gestaan en dan gereden tot Heilbronn met weinig tot geen oponthoud (vlak voor Munchen heel even stockend verkeer waar wederom slechts enkele minuten verloren), op zondag morgen zonder verkeer gereden tot in Belgie. Het grote voordeel, we zijn enorm relaxed aangekomen op onze bestemming en ook zonder stress weer thuis gekomen.

Ik vond het in Obertauern ook zeer rustig afgelopen week. Ik heb in totaal denk ik 15 minuten in de rij gestaan. :D

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@xxxrosaa: waar is "bij ons "??

Gast487 op 10 mrt. 2014 13:54

Montafon ;) . Wel was het druk op Nova vorige zaterdag en zondag ivm Duitse dagjes mensen. Super weertje!!

… en de spreiding dit jaar in zeker 3 vakantie weken!

HaroldAKTomDaan op 6 mrt. 2014 16:24

Ik denk niet dat je je druk moet maken om die paar Nederlanders. Het gaat meer om de vakanties van de Duitsers en de Fransozen. De voorjaarvakantie van regio midden was prima. De carnavalsweek waren er inderdaad meer Bundesländer vrij en ook in Frankrijk waren 2 van de 3 regio’s vrij - waaronder de alpenregio zelf.

Plaats een reactie