Snelste route Brussel - Oostenrijk

Hey,

ik volg al jaren gewoon de gps in de wagen zonder echt te kijken of je soms niet een snellere route kan nemen.

Nu ben ik ff aan het kijken om volgende week 's nachts (vrijdag op zaterdag) op te rijden naar Sankt Anton. Google geeft mij echter 2 opties, beide even lang rijden (1 min. verschil) en zelfde aantal kilometers.

Op papier maakt het dus weing uit, maar is dit wel echt zo? Weet er iemand of je op één van de routes bijvoorbeeld systematisch minder kans op vertraging hebt (ook al rijden we 's nachts, terugkomen is wel overdag, maandagavond zelfs…)

de route: http://goo.gl/maps/rR1KG

Ps, de derde optie, over Frankrijk denk ik dat sowieso trager is

Alvast bedankt!

Vanuit het zuiden van Nederland is de A61 altijd wel de kortste route, dus ik denk niet dat er veel Nederlanders jou kunnen adviseren. Ik denk dat alleen mensen uit de buurt van Maastricht jouw alternatieve route kiezen.
Dus die zou ik doen als ik jou was, al was het maar voor de afwisseling :)

Wat in ieder geval wel uitmaakt, is dat je in een van de opties een vignet voor Zwitserland nodig hebt, en voor de andere niet. Verder ontlopen de stukken in Duitsland elkaar niet echt qua kansen op files en wegwerkzaamheden. De stukken in Oostenrijk en Zwitserland heb ik nooit gereden.

Vanuit het zuiden van Nederland is de A61 altijd wel de kortste route, dus ik denk niet dat er veel Nederlanders jou kunnen adviseren. Ik denk dat alleen mensen uit de buurt van Maastricht jouw alternatieve route kiezen. Dus die zou ik doen als ik jou was, al was het maar voor de afwisseling :)

Jay op 14 mrt. 2014 14:35

hopen dat de andere Belgen hier ook wakker zijn ;)
@GiGi, ja inderdaad, da’s trouwens ook de route door frankrijk en dan rijd ik liever op de autobahn…

Heb enkel ervaring met de route via Aachen, Koblenz, Manheim, Stuttgart, … Deze is als je ’s nachts rijd zeker goed te doen, nooit overdreven veel verkeer. Alleen zijn er op deze route heel wat wegwerkzaamheden maar ook hier ’s nachts niet echt een probleem, op de drukkere spits momenten kan dit wel voor vertraging zorgen vooral aan Stuttgart. Vorige week hebben we een deel van die route op zondag gedaan en daar was haast geen verkeer toen.

In de route kan ik je niet helemaal volgen Ik rij nooit over Luik. Teveel vrachtwagens en heel de tijd bergop en bergaf. Voor de rest super route.
Veel makkelijker is over Heerlen rijden. 1min extra…:-)

http://goo.gl/maps/pevAk

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

In de route kan ik je niet helemaal volgen Ik rij nooit over Luik. Teveel vrachtwagens en heel de tijd bergop en bergaf. Voor de rest super route.
Veel makkelijker is over Heerlen rijden. 1min extra…:-)

http://goo.gl/maps/pevAk

Ischgeil op 14 mrt. 2014 18:34

Dit is de route die wij steeds nemen en vind deze iets beter als via de A61.
Minder op- en afritten en minder industrie. Ook iets minder heuvelachtig.

De A61 heeft veel te veel snelheidsbeperkingen en is dus te vermijden en op de A8 tussen Karlsruhe en Ulm zijn er behoorlijk wat wegenwerken waar je veel tijd verliest.

Ik zou dus opteren voor de route via Keulen, dan A3 via Frankfurt richting Würzburg en dan de A7 via Ulm en dan langs Bregenz, deze dus: https://goo.gl/maps/dbtIG

Dit kaartje (weliswaar van 2009 maar nog altijd redelijk up2date) kan ook wel helpen om de route te vinden met de meeste stukken autobahn met onbeperkte snelheid (blauwe stukken): http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf (legende: http://www.autobahnatlas-online.de/LegendeLimit_e.pdf…)

En op deze site kan je zien waar de wegwerkzaamheden zijn: http://www.bast.de

ow, niet gemerkt dat er nog reply’s waren gekomen, blijkbaar vergeten aanvinken dat ik een melding wou krijgen.

Bedankt voor de info! De route over Heerlen ipv Luik lijkt mij inderdaad al niet slechter, de rest ga ik is even verder uitzoeken!

Plaats een reactie