verschil in drukte krokusvakantie: zuid Nederland / midden- en noord Nederland?

Ik zou in de week van 21/2/15 een week Serfaus kunnen boeken, maar merk dat midden- en noord Nederland dan krokusvakantie hebben: betekent dit een even grote uittocht als de week ervoor (België + zuid-Nederland) of gaat het toch merkbaar rustiger zijn op de pistes en onderweg?

Is zo’n skigebied als Serfaus-Fiss-Ladis niet steeds volgeboekt? Merk je nog wel of er een land krokusvakantie heeft of niet?

Misschien zijn er mensen op het forum die al eens op vakantie geweest zijn toen alleen midden en noord Nederland krokusvakantie hadden?

alvast bedankt voor de antwoorden.

In februari is het sowieso in de grote gebieden vrij druk op de pistes. Qua uittocht zal het wel meevallen, voornamelijk afhankelijk van wanneer je vertrekt. Als je zaterdag overdag rijdt, heb je uiteraard wel wat drukte aan de gekende knooppunten. Tijdens de BE en Zuid NL vakanties is het altijd raadzaam om voor 8u 's ochtends de grote knooppunten voorbij te zijn, ofwel door 's nachts te rijden ofwel door ergens onderweg al iets te boeken. Succes!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

De drukte is de laatste jaren veel meer gespreid en minder geconcentreerd in één week. Februari is dan ook volledig hoogseizoen. Neem ook even de vakantieperioden van de duisters erbij en dan kan je perfect nagaan welk de beste week is. Maar die week kan het alle kanten uit, in nederland zijn de vakantieperioden richtlijnen en verschillende scholen wijken daar van af.

Een gebied als Sefaus heeft wel een enorm uitgebreid en zeer modern liftensysteem waardoor dit altijd wel snel vooruit gaat.

@GeensMaarten de vakantieperiodes van de andere buurlanden had ik er ook al bijgenomen met deze tabel
http://www.resavalloire.com/InfoliveDocuments/vac_scol_14-15…
(eigenlijk is dat het eerste wat ik doe als ik een vakantieperiode wil bepalen nu ik nog buiten het hoogseizoen kan gaan met de kids):
Dat valt mee dus. Geen Duitsers.

Maar ik lees hier vaak op het forum dat Serfaus wel een Hollandse enclave lijkt, daarom zou ik willen weten of er een merkelijk verschil is tussen de volksverhuizing uit Nederland wanneer het zuiden krokusvakantie heeft tegenover midden- en noord. Als het zo druk is dat je niet kan doorskiën, moet ik toch overwegen om een andere periode te boeken wat dan weer andere praktische problemen met zich meebrengt op het thuisfront.

@Yo-Han spammerdespamspam

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@ThijsMeeusen ze zijn al op de hoogte, bugje…

Opgelost.

MAND!

Plaats een reactie