Sauerland voor Nederlanders te duur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

@Hooykaas: Dat beeld zie je op heel veel plekken in de luxere Alpengebieden. Aan Nederlanders en Duitsers verdien je nu eenmaal niet zoveel als aan andere nationaliteiten die iets minder zuinig zijn. Maar goed, alsnog wordt in Winterberg gewoon weer flink geïnvesteerd. Niet alleen in het skigebied, maar ook in accomodaties. Elk jaar weer opnieuw zijn er mensen bezig vakantiewoningen om te bouwen / vernieuwen en zijn er wisselingen van eigenaren.

Het beeld van de crisis was overigens het idee van de journalisten uit het artikel van vorig jaar. Mijn mening zegt dat het allemaal wel meevalt.
@Rene: Winterberg wordt voornamelijk door mensen bezocht die sowieso ook wel een keer per jaar naar de Alpen gaan. Het Sauerland is dus vooral voor een tripje in het seizoen erbij. Dat geldt zowel voor Duitsers als voor Nederlanders, Denen en Belgen.

Natuurlijk zijn er in de vakanties ook heel wat gezinnen ter plaatse die de Alpen links laten liggen, vooral vanwege de afstand. Als je kleine kinderen hebt kan ik me een dergelijke beslissing best wel voorstellen. En niet iedereen wil natuurlijk budget skiën en kiezen dan Winterberg voor dezelfde prijs, maar dan ‘premium’.
@Patrick71: Nederlanders vinden Winterberg inderdaad niet te duur. Persoonlijk heb ik veel sterker de indruk dat Duitsers er veel meer over klagen dat de skipas ‘alweer’ 2 euro duurder is geworden. Dat beeld krijg ik ook van de nette kassières in het skigebied bevestigd.

Hoe moeilijk kan het zijn? Winterberg is Winterberg … (of Willingen is Willingen), Alpen zijn Alpen.

Lars3 op 15 okt 2015 10:58

Je kunt inderdaad een skigebied uit een middelgebergte niet met dezelfde maten beoordelen als een skigebied uit het hooggebergte. Het zijn twee verschillende werelden. Om over een skihal überhaupt nog maar niet te spreken, want dat is natuurlijk nóg weer een andere wereld…

Als ik moet kiezen tussen een dag Winterberg en een dag skihal dan is de keuze heel snel gemaakt.
Snowworld kost ook €39,90 voor 4 uur, skipas Winterberg €32 voor een dag, dus wat is duur?

Winterberg is perfect voor ons als weekendje er bij met de kids.

Ben afgelopen winter in de voorjaarsvakantie een week naar het Sauerland geweest en kon van de crisis weinig merken. In winterberg stond ik na 10:00 gemiddeld 15-20min. in de rij bij de liften. Sommige waren erg rustig maar sommige ook erg druk. En veel andere talen dan Nederlands heb ik er niet gehoord. Willingen vond ik wel een stuk rustiger maar dat kan ook door het weer komen want het sneeuwde die dag.

We hadden een huisje gehuurd bij centerparcs (tussen Winterberg en Willingen in) en ook het park zat gewoon vol.

Übung macht den meister!!!

In maart dit jaar ook weekendje naar Winterberg geweest tijdens het wk bobslee.
Prijzen vallen echt wel mee, zaten met z’n tweeën twee nachten in een net 4 persoons appartement voor 128 euro.
Dit was aan de rand van het centrum, vlakbij de Muhve in.
Drukte op de pistes viel ons erg mee, weinig wachttijd, en s’avonds erg gezellig met alle nationaliteiten ivm bobslee.
Ga aankomend seizoen vast wel weer een keer heen.

@RFKANGOO: De voorjaarsvakantie is natuurlijk ook wel dé grote aanstorm van Nederlanders in Winterberg. Erger kan het bijna niet meer. ;) Op andere momenten valt dat echter wel mee.
@Rogierhgv: Ja, vanaf maart wordt het aanzienlijk rustiger in Winterberg. Dan is de topdrukte er vanaf en hoef je ook in de weekenden niet meer serieus voor de liften te wachten.

Mijn gevoel zegt mij dat veel bezoeker van Winterberg pa sop het laatste moment beslissen of ze gaan, vaak om even alvast in de stemming te komen. De bezoekersaantallen zullen dus erg afhankelijk zijn van het weer en dus de sneeuw. De prijs tov hetgeen Winterberg te bieden heeft is volgens mij helemaal niet verkeerd.

Mijn gevoel zegt mij dat veel bezoeker van Winterberg pa sop het laatste moment beslissen of ze gaan, vaak om even alvast in de stemming te komen. De bezoekersaantallen zullen dus erg afhankelijk zijn van het weer en dus de sneeuw. De prijs tov hetgeen Winterberg te bieden heeft is volgens mij helemaal niet verkeerd.

Rob64 op 24 okt 2015 23:44

Ik vind het vaak het lekkerste skiën als de weersverwachting niet geweldig is. vaak met 5 graden dooi de mooiste skidagen gehad met harde pistes, waarop een heerlijk firnlaagje en zonder gehobbel en zonder wachten bij de liften. Hoe anders is dat na verse sneeuw op een zonnige weekenddag. Vaak meer wachttijden en al snel volledig afgeskiede hobbelpjstes.
Maart is en blijft het lekkerste seizoen in Winterberg, of de weken voor de kerstvakantie… ook heerlijk rustig.

Wat betreft het prijsniveau: het valt me op dat de horeca snel duurder is geworden. Als je echt schandalig gepakt wilt worden, dan naar het Bobhaus op de Kappe: Franse prijzen met € 3,60 voor een colaatje! Elders liggen de prijzen meestal net iets onder het Nederlandse niveau.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie