Welke gebieden hebben goede nederlandse skiles (kinderen)

Ja klopt maar het lijkt mij ook dat hoe jonger je bent hoe dichter je bij de kinderen staat, en dat maakt je ook weer tot een goede leraar. Maar het belangrijkste is dat je gemotiveerd bent en dat je goed met kinderen om kan gaan.
En wat je laatste zin betreft: dat heb je heel goed gelezen :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@minski ben jij bergfuhrer? Zoja kan je mij wat meer vertellen over de opleiding lijkt me interessant!

Ik zou op dit onderwerp willen aanvullen dat wij niet zo’n goede ervaring gehad hebben met buitenlandstalige skileraren. Onze kinderen kunnen goed skiën maar spreken geen andere talen. Nadat mijn dochter hard was gevallen kon ze niet aangeven dat ze niet door kon skiën. Ze heeft 2 uur nog achter die leraar aan moeten skiën tot het eind van de les voordat ze ons zag en we haar naar het ziekenhuis konden brengen waar een lichte hersenschudding werd geconstateerd. Ik zou graag tips willen hebben voor leuke leraren die (een beetje) NL spreken. We zien zelf dat voortdurend met z’n 10-en of 15-en achter een leraar aanskiën voor de kinderen niet leuk is. Dus graag tips van scholen die wellicht wat creatiever dan de gemiddelde leraar met hun lesstof omgaan. Privé les kan ook, maar dat is dan wel weer een stuk duurder.

Waarom willen zoveel mensen vertellen dat het helemaal niet nodig is om Nederlandse leraren te nemen; Heinz, Jesse, Johan, Amelie en vele anderen. De vraag was, in welke dorpen wordt NL skiles voor kinderen gegeven? En niet, kunt u aangeven wat u er van vindt dat iemand z’n kinderen bij voorkeur Nederlandse skiles wil geven? Iemand toevallig nog suggesties voor Zwitserse dorpen naast Wengen en Lofer? Thnx alvast!

@gast087
Lofer ligt niet in Zwitserland ;)

Verder heb ik het altijd een leuke ervaring gevonden om les te krijgen van Oostenrijkse/Tsjechische leraren, maar ach wat je zelf wil. :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

In Zwitserland is de kans op een Nederlandse skileraar al behoorlijk wat minder dan in Oostenrijk. Ze zijn daar wat minder op de Nederlandse toerist gericht maar in Arosa is het bij veel accomodaties in ieder geval gratis wat een Nederlander wel weer moet aanspreken :-)

Verder de meeste gebieden in Oostenrijk aangezien de skischolen de meertaligheid van de Nederlanders aanspreekt (wordt wel steeds minder qua Duits) maar zelf goede ervaringen in Fieberbrunn. De hele discussie over Nederlandse leraren versus…wordt daarbij vooral bepaald door de skischool zelf. Zijn ze gericht op kwantiteit of kwaliteit, hebben ze regels voor het maximale aantal kinderen per groep etc…gewoon navragen bij de skischool dan krijg je vanzelf een gevoel hoe nauw ze de zaak nemen.

ook in Oostenrijk: wij zijn nu 3 jaar op rij in Kleinarl geweest. Een hele goede skischool, tijdens de schoolvakanties hoofdzakelijk NL leraren.

Vraagje; er zijn dus ook veel nederlanders in kleinarl? In wagrain zitten nl bijna alleen maar Denen waardoor ons dochtertje met niemand kon praten.

Fiss in Oostenrijk is al jaren uitgeroepen tot beste kinder skischool van Oostenrijk.Kinder skileraren en leraressen zijn meestal jongen mensen.Er zijn een heleboel erg goede (ik geef het je te doen om met 10 jonge kinderen door de bergen te trekken en alles veilig in de stoeltjeslift te krijgen! En ze zijn erg betrokken voor heel heel weinig salaris. Tip geef ze een goede fooi als je tevreden bent dat hebben ze echt nodig.Natuurlijk zijn er ook slechte bij maar die houden er van zelf mee op.want die hebben geen passie voor het vak en dan wordt het te zwaar.(ik heb het over kinderen tussen ongeveer 5 en 14 jaar en skileraren tussen 18 en 25.) Hebben alemaal de de cursus kinder skileraar achter de rug anders mogen ze geen les geven ivm de verzekering die iedere skileraar heeft.Zo dat was het weer vanuit Nederlandse bergen.

Het bericht van 14 april is van mij. Wij komen uit het Zuiden en zitten dus in de carnavalsweek. Dan is alleen Zuid-Nederland vrij. In elk groepje zitten dan wel 2 a 3 Nederlandse kindjes. Anders dan in Fiss, waar je alleen maar NL gezinnen treft. In Kleinarl zitten wel heel veel Belgische gezinnen. Ik denk dat in de andere week van de voorjaarsvakantie er nog meer Nederlanders zijn.

Wat fijn dat je reageert. Wij gaan in de voorjaarsvakantie 21-02’14 Vorig jaar waren we in de voorjaarsvakantie in wagrain . Daar waren heel veel Denen, haar hele klasje incl leraar was deens. Bedankt nogmaals voor je reactie

O, Nog even dit. Het geld van de vaak dure lessen gaan niet naar de leraren maar naar de skischool dat weten de meeste mensen niet.Ik heb mensen gesproken die dachten dat leraren 5000 euro bruto verdienen voor 4 uur werk per dag.Dat is natuurlijk onzin!(off Topic).

Sorry 5000 bruto per maand uiteraard.

Wij hebben dit jaar (laatste week december) bewust gekozen voor Gerlos in Oostenrijk, gegarandeerd Nederlands sprekende skileraren en zeer grote kans dat andere NL kinderen in de skiklas zitten. Zeker als ze voor het eerst gaan skiën of de fijne kneepjes van het skiën nog moeten (en willen) leren wil je liever geen communicatie problemen hebben :-)

Eerste keus was echter Serfaus-Fiss-Ladis, echter daar geen betaalbare accomodatie kunnen vinden voor 2 gezinnen…

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

sporter, wij gaan een week eerder. Het gaat ongetwijfeld goed bevallen. Een leuke kleine skischool met bijna hoofdzakelijk NL leraren. Onze jongste zat vorig jaar wel in een volledig Duits klasje met een Oostenrijkse lerares. Na een dag hebben we hem in goed overleg naar een ander groepje overgeheveld. Ze hebben vorig jaar alle drie een enorm leuke week gehad. Kleinarl was voor hun dan ook de enige optie voor dit jaar!!

@Sporter
Welke skischool had je in Wagrain en welke locatie (Grafenberg, Kirchboden of Rote 8er)?

Thank God summer is over!

Plaats een reactie