HELP - Eerste keer wintersport

@TwinMama

In je zoektocht zou je ook nog eens in Pertisau (Achensee) kunnen kijken. Bijvoorbeeld hotel Bergland, direct aan oefenweide. Bijkomend voordeel, dalliften gratis inbegrepen.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Een optie is ook om de Skitrein of Alpenexpres naar Oostenrijk te nemen. Je rijdt dan in de nacht van vrijdag op zaterdag heen en in de nacht van zaterdag op zondag terug (je kan dus 7 dagen skiën in plaats van 6 of 6.5). De meeste gebieden in Oostenrijk (niet die in Vorarlberg) zijn op deze manier bereikbaar. Let wel dat dit natuurlijk behoorlijk wat extra geld kost.

David23 op 17 mrt 2015 20:51

plus dat het totaal niet fijn is om met kinderen in het openbaar vervoer te moeten reizen. die gaan zich vervelen of worden ziek… maar inderdaad als je wel wat verder wil, neem bijvoorbeeld filzmoos, kan je meer stoppen, wij stoppen om de twee uur, of zoals wij op de terugweg altijd doen een overnachting boeken in zuid-duitsland

Certified ski-boy, glijbewijs

Een optie is ook om de Skitrein of Alpenexpres naar Oostenrijk te nemen. Je rijdt dan in de nacht van vrijdag op zaterdag heen en in de nacht van zaterdag op zondag terug (je kan dus 7 dagen skiën in plaats van 6 of 6.5). De meeste gebieden in Oostenrijk (niet die in Vorarlberg) zijn op deze manier bereikbaar. Let wel dat dit natuurlijk behoorlijk wat extra geld kost.

David23 op 17 mrt 2015 20:51

plus dat het totaal niet fijn is om met kinderen in het openbaar vervoer te moeten reizen. die gaan zich vervelen of worden ziek… maar inderdaad als je wel wat verder wil, neem bijvoorbeeld filzmoos, kan je meer stoppen, wij stoppen om de twee uur, of zoals wij op de terugweg altijd doen een overnachting boeken in zuid-duitsland

Jorian op 17 mrt 2015 22:08

Je weet dat de skitrein en Alpenexpres slaaptreinen zijn?

❄️

@TwinMama
het is niet altijd aangegeven of er skidepots zijn.In Lermoos heb je er bijvoorbeeld twee,aan elke kant van het dorp eentje.Normaalgezien kan je bij de meeste skiverhuurcentra ook in ieder geval je ski’s achterlaten maar of je ook je schoenen in een locker kan opbergen zal je even moeten navragen per mail.Als je dan een verhuurder uitzoek die vlak aan de lift ligt is dat met kinderen echt wel makkelijk.
Ik zoek altijd een plannetje van het dorp waar we naartoe gaan om te kijken wat waar ligt,vooral van accomodatie,want op hun website liggen ze altijd allemaal vlak bij de lift,tot je daar komt…
En als je een plaats gekozen hebt kan je altijd eerst hier op wintersporters even navragen of iemand daar bekend is :-)

Wat betreft het rijden, 1000 km rijden voor een wintersport is niet heel vreemd maar ik kan begrijpen dat je daar geen zin in hebt met 2 jonge kinderen.

Wat mijn ouders vroeger deden toen wij nog jong waren was vrijdag na school vertrekken en rijden tot ongeveer het avondeten, ergens een hotel zoeken en dan de volgende ochtend rustig doorrijden, in ons geval naar Filzmoos. Dan heb je op de plaats van aankomst tijd om rustig je te installeren, rond te kijken en eventueel alvast spullen te huren, skipassen te kopen en langs te gaan bij de skischool.

@TwinMama wat depot betreft, bij Landal in burserberg, in het gebouw is een skidepot, heerlijk warme schoenen 's’morgens. Dus geen gesleept met spullen, direct vanuit het depot op de skies. Mocht je wat willen huren, dan kan dat ook daar. Goede service, ze weten van wanten. Mocht je nog vragen hebben, horen we het wel. Mocht je acc zoeken, kijk dan naar acc boven, op loop afstand van de piste. Het gebied heet tschengla.

Je weet dat de skitrein en Alpenexpres slaaptreinen zijn?

David23 op 18 mrt 2015 08:28

ja maar is alsnog niet echt fijn, geen eigen coupé s ofzo toch

Certified ski-boy, glijbewijs

Je weet dat de skitrein en Alpenexpres slaaptreinen zijn?

David23 op 18 mrt 2015 08:28

ja maar is alsnog niet echt fijn, geen eigen coupé s ofzo toch

Jorian op 18 mrt 2015 18:18

In de Alpenexpres heb je 4-persoons coupés.

❄️

In de Alpenexpres heb je 4-persoons coupés.

David23 op 18 mrt 2015 18:28

ah dat wist ik niet, wij gaan altijd met de auto

Certified ski-boy, glijbewijs

Kleine toevoeging mbt de afstand tot een gebied. Ik zie bijv kaprun voorbij komen als optie. Ik kan uit ervaring spreken, als je sneeuw hebt onderweg ben je wel heel lang onderweg tot je op de bestemming bent. Ik weet niet hoe ervaren jullie zijn in het rijden in de bergen of onder winterse omstandigheden dus beoordeel een bestemming niet enkel op de afstand. Bijv. Filzmoos, Altenmarkt, Flachau liggen direct naast de snelweg en ben je sneller als in Kaprun of heel diep t zillertal in. Dit jaar dagje Sonnenkopf bij Arlberg gedaan en wellicht ook geschikt. Ligt echt meteen aan de snelweg. Resume, kijk naar de lengte van de reis in tijd en niet in kilometers.

Plaats een reactie