Hoe was jouw seizoen?

Een terugblik op seizoen 2014-2015. Ik ga wel van start:

20-23 november: Kitzsteinhorn, Kaprun
Mee geweest met ‘New Runs’: een lang weekend vol technische clinics en het testen van freeride-ski’s. We zijn een dagje eerder gegaan om weer wat in te skiën. Topweer op de gletsjer gehad: blauwe lucht en de eerste twee nachten wat verse sneeuw.

6-7 december: Ischgl
Karlijn d’r Anwärter-opleiding begint. Oorspronkelijk in St. Anton, maar vanwege sneeuwgebrek verplaatst naar Ischgl. Daar hebben we zaterdag nog samen geskied; zondag heb ik er zelf geskied en weer twee leuke modellen getest.

19 december - 3 januari: Serfaus-Fiss-Ladis
Twee weken skiën vanuit Serfaus, waar Karlijn les geeft. Alles gezien en gedaan. De eerste week van de Kerstvakantie was niet veel open in verband met sneeuwgebrek, maar vanaf Tweede Kerstdag is het flink gaan dumpen, met als gevolg dat we een zaterdag poederski’s hebben getest en de tweede week geweldige condities hebben gehad.

24-31 januari: Serfaus-Fiss-Ladis
Deze week echt met geweldige condities. Twee dumpdagen lekker off-piste en verder blauwe luchten en topsneeuw. Voor een gebied van deze grootte echt meer dan genoeg te doen om jezelf 3 weken in hetzelfde seizoen te vermaken. Ischgl is veel eentoniger in dat opzicht, hoewel ik dat gebied alleen heel vroeg in het seizoen en niet in volle glorie heb gezien. Maar SFL is wel een van de veelzijdigste gebieden die ik ken (en dan bedoel ik niet alleen in Oostenrijk).

3-6 april: Ötztal
Het seizoen afmaken in een mooi lang Paasweekend. Gebieden die we hebben geskied: Obergurgl-Hochgurgl, Sölden en Hochoetz. De eerste is leuk, maar toch beetje eentonig - had ik na twee dagen wel gezien. Sölden is dan wat veelzijdiger, maar ook een stuk drukker. Hochoetz was echt een openbaring. Veel kleiner dan waar ik normaal heen ga, maar echt helemaal top. Of je er een week wil zitten als ervaren skiër zonder kinderen weet ik niet, maar het is er echt erg leuk en afwisselend. Ik had er nu de condities niet voor, maar ik ga er graag eens terug als het dumpt: volgens mij het perfecte gebied om het freeriden echt onder de knie te krijgen: niet te steil, mooie bomen die niet te dicht bij elkaar staan, met korte hikes prachtige hellingen en een hele kom op het noorden om van te smullen…

Volgend seizoen? Ik denk een lang weekend ski’s testen in Sölden, een weekje in de Kerstvakantie (Cervinia?), een week eind januari met familie (Tignes?) en een weekje freeriden in Flaine in maart? O ja, Pasen valt nog vroeger dan (laatste weekend maart), dus dan zal ik ook wel weer willen. Wat mij betreft weer wat meer Frankrijk en Italië.

Wat hebben jullie zoal gedaan?

Sorry. Helaas is mijn ski jaar nog niet over. Kan dus nog geen overzicht plaatsen.

May the ski force be with you !!

Mijn skiseizoen:
Te kort!

Met kerst in Wagrain geweest, ouderwets heerlijk. Getracht om een tweede trip te plannen, helaas financieel niet haalbaar. Nu al aan het kijken voor kerst 2015. Waarschijnlijk in Wagrain

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ik zal ook zo snel mogelijk even een overzicht in elkaar flansen
@CJAHulskamp, dat is helemaal niet erg hoor ;) Stubai ligt er trouwens nog erg goed bij zo te zien!

Non existing, had geen concrete plannen en brak 30-12-2014 mijn enkel. Ik heb geen berg gezien dit jaar. Volgend jaar in de herkansing.

Let it snow, let snow, let it snow!

Ongelukkige timing van de week met de familie (eerste week kerstvakantie) maar perfecte keuze gebied (Sölden, ondanks de drukte, want onze oorspronkelijke keus Montafon had bijna niets open. Hier werd onze accomodatie voor onze neus weggekaapt). Daarna een mooie voorjaarsvakantie gehad in Wildkogel Arena met school: 3 dagen droog met 1 vrij warme dag en 1 dag met af en toe wat mist, 2 dagen met slecht zicht maar wel verse sneeuw, dus beide ochtenden het een en ander net naast de piste gedaan (hellingen zijn hier meestal niet te steil).

Volgend jaar: krokusvakantie naar het Zillertal en hopelijk een weekend naar het Sauerland of de Harz.

❄️

17 - 24 januari Morzine:
Ontzettend mazzel gehad. Tm begin januari was het net zoals in veel gebieden slecht gesteld met de sneeuw. De dag dat we aankwamen viel er 30 cm en daarna nog meer sneeuw. Ook nog wat dagen met mooi weer gehad. Helaas op woensdag een rare actie uitgehaald en ribben gekneusd. Donderdag nog een poging gedaan om te boarden, maar na 2 korte afdalingen op blauwe pistes kwam ik erachter dat het toch echt niet meer ging :(

14 - 21 maart Monte Rosa:
vlak voor we weggingen, stond er ineens een dump op de weerkaarten variërend van een meter tot 2 meter verse sneeuw. Gezien we ergens halverwege de pistes verbleven, wist ik niet zeker of we daar blij mee moesten zijn. Kun je echt geen kant op.
Achteraf bleek het nog redelijk mee te vallen en hebben we zo’n 50 - 70 cm verse sneeuw gehad met goed zicht! Mooiste dagen die ik tot nu toe heb gehad! Later in de week volop zon gehad, kon niet beter!

2 - 6 april weer portes du soleil, deze keer chapelle d’abondance
Helaas kon manlief geen vrij krijgen, dus eigenlijk dacht ik niet meer in de sneeuw te staan dit seizoen. Last minute aangesloten bij een georganiseerde reis met alleen maar meiden. In het kort ook weer top gehad! Alle weertypes meegemaakt, van zon tot mist en van regen tot een lading verse sneeuw! Trainingen in techniek en freestyle gehad en als kers op de taart wat poeder kunnen meepakken.

Al met al een goed seizoen geweest, kan niet wachten op de volgende (september gletsjer, maybe?)!

13-20 december: Espace Killy (Tignes Val Claret)

Ondanks het tekort aan sneeuw nog redelijk kunnen skien.

29 jan - 6feb : Saalbach-Hinterglemm

Wat een zalige skiweek, elke nacht verse sneeuw en overdag Kaiserswetter.

21-28 maart : Les Trois Vallees (Val Thorens)

Schitterend weer met super pistes (afdalingen tot Saint-Martin/Meribel/Courchevel nog steeds open) Op zuidhellingen wat “neige de printemps” maar dat kon de pret niet drukken

De eerstvolgende skivakantie is ondertussen weer geboekt (Tignes Val Claret 12-19dec)

17-31 januari Selva Wolkenstein
Twee heerlijke weken gehad. Verse sneeuw bij aankomst. Alles mooi wit dus en ook de eerste dagen nog wat extra wit erbij. Daarna veel afwisseling van zon en wolken. Temperaturen ff onder nul. Prima weer om heel veel te zien van deze mooie regio. Eind van de laatste week viel er wederom een paar decimeter verse sneeuw. Heerlijk in Hotel Plazola ons laten verwennen, veel biertjes gedronken in de Kronen stube in het dorp. Gaan zeker terug want de omgeving is er top, het hotel erg fijn en wat kan je er lekker eten!

Wegens ziekte en tijdgebrek in mn eentje 3 dagen Avoriaz. Briljant weer, prima sneeuw en echt genoten. Reis: Amsterdam naar Geneve gevlogen, daarna met Alpy bus naar Avoriaz. De manier van reizen is me goed bevallen, maar volgend jaar met man en auto op stap!

December,
Trainingsweekend met wintersporters.nl veel af en bij geleerd! Sneeuw conditie was slecht dus behoorlijk druk in Kaprun.
Januari,
Huttentocht Dolomieten met Gids van Reichenhalter, prima groep en omstandigheden vooral Cortina vond ik prachtig ( was ik nog niet eerder)
Februari,
Met gezin en kennissen naar kleinarl in de krokusvakantie, blijft voor ons een leuk gebied. Tochten naar Zauchensee, Alpendorf, en Flachau.
Pasen,
Met mijn zoon van 9 naar Solden en Obergurgl super trip.
Diep winter 1-4 vertrokken Fernpass 4 uur over gedaan wegens zware sneeuwval. Sliepen in Vent bij zwieselstein omhoog ligt op 1900 meter.
1 dag zon en 3 dagen sneeuw en minder zicht maar super sneeuw voor mij de beste omstandigheden van het seizoen.
Gurgel super rustig ook met Pasen, niet voor een week maar wel voor een korte trip Hohe mut mooie ski route.
Solden drukker, voor elk wat wils.

Beste seizoen ooit !
Kerstvakantie: 4 dagen met het gezin in Sulden am Ortler.
We zouden eigenlijk naar Kirchberg gaan, maar vanwege het sneeuwgebrek aldaar uitgeweken naar Sulden. Bleek goede keus te zijn. Mooi weer en (net) voldoende sneeuw.

Begin januari: Met 3 vrienden 4 dagen Hinterglemm. Het dumpte bij aankomst, daarna mooi weer. Eerste 2 dagen wel extreem druk. De kerstvakantie bleek in Duitsland en Oostenrijk t/m Driekoningen (= 6 januari) te duren.

Eind januari: Met oudste zoon 4 dagen Koningsleiten: 1 dag in-skien op de piste, 3 dagen off-piste met gids (Julian Steiger = aanrader). Super ervaring. Veel geleerd, vooral dat ik nog heel veel moet leren.

Krokusvakantie: Met gezin weer naar Sulden am Ortler. De eerste 2 dagen ons dood ge-ergerd aan de drukte op de pistes. Dit was niet het Sulden dat wij gewend zijn. De oorzaak bleek het slechte zicht op de hoger gelegen pistes te zijn, waardoor niemand de gondel naar de Madritsch nam en iedereen dus op de Kanzel bezig was.
Later in de week verspreidde iedereen zich over het hele gebied en hebben we nog een paar topdagen gehad.

Ook veel te kort, zeker in vergelijking met alle lappen tekst hierboven :p
Tweede week kerstvakantie: 8 dagen in Wagrain met mijn ouders, zussen en zwager.
In februari: één dag in Fort Fun en Hohe Lied met @Jesper , @HenriS , @Snowjan en @Frans
Begin April/paasweekend: 2 dagen Winterberg en Willingen met 3 klasgenoten, veel forumleden gezien :)

Certified ski-boy, glijbewijs

Mixed feelings…
27 skidagen er uit geperst.
Echter heb ik niet meer dan heuvels gezien tot maximaal 1163 meter hoogte! Ik mis de Alpen… Hopelijk is mijn seizoen nog niet voorbij en krijg ik het nog voor elkaar om naar de Alpen te gaan… :s

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Mooi seizoen,
In van november tot februari eigen ski’s gemaakt. En daartussen 3 keer een weekje skien.

In januari Ischgl, deze week was perfect! Helaas brak ik daar mijn sleutelbeen op de eerste dag… Snel dus revalideren zodat ik in de voorjaarsvakantie mee kon en gelukkig kon dat. Dus in de voorjaarsvakantie met de familie naar het Zillertal geweest, dit was een mooie week alleen vind ik het persoonlijk jammer dat je elke dag terug moet met de gondel.
Toen moest ik weer 4 weken wachten tot ik weer mee mocht met school, ook dit was een geslaagde week. 's avonds bij school staan om met de bus te vertrekken. 's morgens kwamen we in Fusch aan om daar ons snel aan te kleden en naar de piste te gaan. Bijna alles was erg goed geregeld door Huski, bijna… Het hotel was namelijk niet geweldig. Maarja ondanks dat was het een gezellige week. Eerste twee dagen naar Zell am See geweest waar de pistes verre weg van goed waren, alleen de eerste afdaling zwart was nog goed te doen. De dalafdaling mochten we niet eens meer doen omdat die gewoon te slecht was.
En toen nog twee dagen naar Kaprun. Dit was echt heerlijk, de brede pistes en de strakke pistes waren zo goed te doen. Ook was het in Kaprun jammer dat we de laatste afdaling niet mochten maken omdat die te slecht was, dat was die ook wel maarja.

Uiteindelijk nog een dagje Winterberg. Ook dit was een geweldige dag voor zo laat in het seizoen.

Dat was het wel zo’n beetje

A winter without powder isn't a winter!

Hmm eens kijken…

Oktober 2014
Gletsjertrip gaat niet door D:

3 januari
Een dag winterberg met @Svennoo, door de winterbergbus extreem laat aangekomen (half 11) en de hele dag alleen maar voor wachtrijen gestaan. Materiaal was ook niet je-van-het… Niet een hele goede dag dus om het seizoen mee te beginnen.

8 februari
in Fort Fun en Hohe Lied geweest, een fijne dag waar ik kennis heb gemaakt met wat nieuwe forumleden

21 t/m 28 februari
Krokusvakntie in Warth, Ski Arlberg. Een top week met goede condities en af en toe wat nieuwe sneeuwval. Deze week echt vooruit gegaan met mijn snowboardvaardigheden

22 maart
Seizoensafsluiting Willingen met @Snowjan, helaas was hij ziek dus ging het niet door.

3 t/m 6 april
Shortski Vorarlberg met o.a. Warth, Diedamskopf, Damüls. Gaat niet door.
Shortski Obergurgl/Ötzal, gaat ook niet door.
Shortski Sauerland, verblijf bij de enige echte Frans en 4 dagen snowboarden! Zo was mijn Pasen toch nog gered :)
1,5 dag Willingen en 2,5 dagen Winterberg
Door de verse sneeuwval heropende Willingen nog even en lag Winterberg er weer helemaal top bij.

20 t/m 25 april
Leren skiën met school op de Kitzsteinhorn Gletscher, 3 dagen zon en 1 dag sneeuwval: perfect!
Afdalingen tot Langwied waren allemaal nog geopend, op de laatste dag zelfs de Black Mamba gedaan (cool hé)
Minpunten waren het hotel en dat we laat begonnen + vroeg stopten (half 3 naar beneden met Gletscherjet II, afdalen naar Langwied mochten we niet terwijl deze er de hele week perfect bij lag)
Gelukkig was het wel gezellig

In vergelijking met vorig seizoen was dit seizoen echt geweldig, vorig seizoen had ik namelijk maar een trip in de voorjaarsvakantie… Ook veel toffe mensen ontmoet en nieuwe gebieden ontdekt.
Heel misschien nog in de meivakantie iets besnowboarden maar dat staat allemaal nog op losse schroeven.
In de zomervakantie wil ik er nog een dagje Hintertuxer Gletscher uitpersen.

Gang is alles

Mixed feelings…
27 skidagen er uit geperst.
Echter heb ik niet meer dan heuvels gezien tot maximaal 1163 meter hoogte! Ik mis de Alpen… Hopelijk is mijn seizoen nog niet voorbij en krijg ik het nog voor elkaar om naar de Alpen te gaan… :s

SnowJan op 26 apr 2015 17:14

Moet eigenlijk wel hé

Gang is alles

@Jesper Ja inderdaad! Hoewel het verder wel leuk was:p Wel duur, al die benzine!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Snowjan volgens mij ben je in totaal meer kwijt aan benzine dan aan skipassen x)

Gang is alles

@Jesper Ik vrees er voor haha!xp Volgend jaar anders;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Kerst, Morzine 1 dag geskied in Avoriaz. Te druk en teveel ijs en steentjes. Verder wandelvakantie ervan gemaakt. Met terrasjes in de zon.
Begin februari weekje Brixen, heerlijke sneeuw, alleen halverwege ziek naar huis.
Begin Maart lastminute midweekje Ried, met skiën in sfl. Super, 4 dagen zon en goede sneeuw.
Pasen midweek Solden. Sneeuw op avond van aankomst, rest zon. Kon niet beter, werd wel warmer eind vd week.
Nu gestart met zoeken voor volgend seizoen.

Midden november in Hintertux m’n monitorenopleiding gedaan. Helaas twee dagen stormweer waardoor we verplicht waren om bij het middenstation op de beginnerspiste te skiën, en die lag er nog behoorlijk slecht bij.

null

Begin februari in Risoul met m’n studentenvereniging. Enorm leuk gebied: rustig, groot, gevarieerd, en ook het resort was redelijk gezellig tegenover andere Franse resorts. Minpunt: de appartementen en de organisatie. We waren met Snowblend (Belgische low-budget reisorganisatie) mee, en dat liet zwaar te wensen over. Enorm chaotisch bij aankomst en vertrek en het leek wel alsof hun personeel alleen maar ter plaatse was om te zuipen. Het appartement (Les Melezes) was ook echt slecht: veel te klein, vuil, keukenapparaten die niet werkten, etc.

null

Midden februari (krokus) in Klausberg als skimonitor. M’n eerste week als lesgever was echt wel plezant. Fantastisch weer, goede condities. Ook het mini-gebiedje Klausberg (amper 20km) vond ik eigenlijk wel behoorlijk leuk. Ook de monitorengroep en het hotel waren fijn. En een fantastische après-ski bar aan het dalstation (De Hexenkessel).

null

“Neerzitten is voor saaie snowboarders!”

Begin maart in Speikboden als monitor. Speikboden is toch wat minder gezellig dan het zustergebiedje Klausberg. Geen après-ski, redelijk afgelegen, etc.

null

Midden maart (Pasen 1) in Val Di Fiemme (Pampeago), opnieuw als monitor. Leuk en zonnig gebied. Condities waren oké, behalve de twee laatste dagen toen de temperaturen de hoogte in gingen en de zon de sneeuw deed wegsmelten. In de namiddagen was het echt overal pap, en zeker met kinderen is dat niet echt ideaal. Maar ja, dan speel je gewoon wat in de sneeuw, initiatie achterwaarts skiën, etc. :)

null

Alles bij elkaar: Fantastisch skiseizoen gehad. Eerste keer dat ik bovendien zo vaak op de latten heb kunnen staan. Skimonitor worden is één van de beste keuzes die ik tot nog toe heb gemaakt. Tis jammer dat ik dat niet veel eerder heb gedaan.

Totaal van 36 skidagen in de Alpen dit seizoen.

Herfstvakantie: 7 dagen Hintertuxer Gletscher
Droomcondities voor een opleiding te doen. Net voor aankomst mega-dump, de pistes lagen er perfect bij, alles op de gletsjer was geopend

Nieuwjaarsweek: 7 dagen Les Arcs.
Storm bij aankomst, veel verse sneeuw, maar alles was weggewaaid. Was leuk om les te geven, wel koud.

Krokusvakantie: 8 dagen Civetta Arena
Perfecte week. Zonnig, net rond het vriespunt. Leuke groep, leuke tochten gedaan en in de namiddag knallen met de monitoren.

Week voor de paasvakantie: 5 dagen Warth-Schröcken
Wat begon als een ramp: bakken regen en pistes die door en door nat waren. Je kwam er geen meter op vooruit, alle liften gesloten wegens te veel wind. We werden met touwen aan scooters naar omhoog gebracht. De kinderen zagen er uit alsof ze in een beek gevallen waren. Vanaf dag 2 ging deze regen over in een mega dump, diepste poeder die ik ooit gereden heb in mijn ski-leven.

Eerste week paasvakantie: 3 dagen Sella Ronda (St. Cristina)
3 dagen privé-ski, wat trainen met vrienden. Was leuk, typische paas-condities.

Tweede week paasvakantie: 6 dagen Passo Del Tonale.
Gelukkig is het dorp van tonale op 1850m. Maar zelfs dan was het om 8:15 reeds 5 of 6 graden. Dagelijks gingen de temperaturen richting de 20 op de beginnershelling. Gelukkig kon ik met mijn groep elke voor- en namiddag uitwijken naar de Presena Gletsjer en de zwarte Paradiso piste.

Hmm eens kijken…

Oktober 2014
Gletsjertrip gaat niet door D:

3 januari
Een dag winterberg met @Svennoo, door de winterbergbus extreem laat aangekomen (half 11) en de hele dag alleen maar voor wachtrijen gestaan. Materiaal was ook niet je-van-het… Niet een hele goede dag dus om het seizoen mee te beginnen.

8 februari
in Fort Fun en Hohe Lied geweest, een fijne dag waar ik kennis heb gemaakt met wat nieuwe forumleden

21 t/m 28 februari
Krokusvakntie in Warth, Ski Arlberg. Een top week met goede condities en af en toe wat nieuwe sneeuwval. Deze week echt vooruit gegaan met mijn snowboardvaardigheden

22 maart
Seizoensafsluiting Willingen met @Snowjan, helaas was hij ziek dus ging het niet door.

3 t/m 6 april
Shortski Vorarlberg met o.a. Warth, Diedamskopf, Damüls. Gaat niet door.
Shortski Obergurgl/Ötzal, gaat ook niet door.
Shortski Sauerland, verblijf bij de enige echte Frans en 4 dagen snowboarden! Zo was mijn Pasen toch nog gered :)
1,5 dag Willingen en 2,5 dagen Winterberg
Door de verse sneeuwval heropende Willingen nog even en lag Winterberg er weer helemaal top bij.

20 t/m 25 april
Leren skiën met school op de Kitzsteinhorn Gletscher, 3 dagen zon en 1 dag sneeuwval: perfect!
Afdalingen tot Langwied waren allemaal nog geopend, op de laatste dag zelfs de Black Mamba gedaan (cool hé)
Minpunten waren het hotel en dat we laat begonnen + vroeg stopten (half 3 naar beneden met Gletscherjet II, afdalen naar Langwied mochten we niet terwijl deze er de hele week perfect bij lag)
Gelukkig was het wel gezellig

In vergelijking met vorig seizoen was dit seizoen echt geweldig, vorig seizoen had ik namelijk maar een trip in de voorjaarsvakantie… Ook veel toffe mensen ontmoet en nieuwe gebieden ontdekt.
Heel misschien nog in de meivakantie iets besnowboarden maar dat staat allemaal nog op losse schroeven.
In de zomervakantie wil ik er nog een dagje Hintertuxer Gletscher uitpersen.

Jesper op 26 apr 2015 17:35

Haha doordat driekwart van je tripjes niet doorgingen lijkt het wel heel veel meer dan dat het was :p

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian klopt x)

Gang is alles

Het seizoen begint altijd al een beetje in september met het echt aktief zoeken en benaderen van appartementen, inplannen verlofdagen en alvast een inventarisatie wat er aan vervanging toe is of waar ik zin in heb om aan te schaffen :) Daarna de voorpret van het regelen, webcams checken etc.
Feb 2015 (2e krokusweek). Grossarl. Leuk gebied, jammer alleen dat centrum niet echt gelegen is bij de gondels. Via de uitbater van het app waar vrienden van ons zaten, die toevallig bij de Bergrettung zat, zelfs met de oudste kinderen de (trainings) klimmuur van de Bergrettung/Brandweer uitgebreid geprobeerd. Erg leuk om te doen!
Skigebied zelf uitdagend en toereikend genoeg voor zowel de beginnende als de gevorderde skieer. De kant ri Dorfgastein was rustiger dan Grossarl alleen de dalafdaling is voor de beginnende skieer/boarder aan de pittige kant.
3e week mrt 2015. Corvara (Dolomiti superski). Uitgebreid besproken (https://www.wintersport.nl/dorpen/corvara/forum/topic/159560…)
Erg leuk dorp, prima uitgangspunt om de verschillende kanten van de Dolomiti superski te verkennen van de Kronplatz tot aan de Lagazuoi!

Aequilater Nubila

Na dat ik vorig jaar in maart voor het eerst in een zitski had gezeten, wist ik het: dit wordt het gewoon
Na vele mailtjes en telefoontjes heb ik nog 3 lessen in de bi-unique gehad voor ik weg ging (montana)
Van 13 t/m 23 februari naar Vigo di Fassa geweest met SWG
Heb een geweldige week gehad, volgend jaar hopelijk weer
Afgelopen zaterdag nog een les in Zoetermeer gehad, waarschijnlijk eind mei nog eentje
Ik wil wel meer, maar het is gewoon moeilijk om een les te regelen in Nederland

Eind februari: AlpenArena Flims Laax Falera en Obersaxen. Allebei mooie gebieden. Heel rustig in het hoogseizoen en weids. In Obersaxen hadden we wat minder weer dus misschien nog eens terug bij een lekker zonnetje.

Eind april: Obergurgl/Hochgurgl en Sölden. Mooi weer en nog zeer goede sneeuw. Prachtige uitzichten waar ik nooit genoeg van kan krijgen.

Begin mei: Stubaier gletscher en Pitztaler gletscher. Ook hier mooi weer. Op de Stubaier was het echt té warm(in het dal rond de 30 graden) en de liften gingen erg vroeg dicht. De Pitztaler heeft me positief verrast. De sneeuw was goed, zelfs nog laat in de middag. En…wat een prachtig uitzicht heb je daarboven op 3440 meter! Ik bleef maar kijken. Het is, dat ik het op een gegeven moment te koud kreeg en daardoor maar weer naar beneden ben gegaan.

Wegens gebrek aan sneeuw maar wat terug kijken en vooral plannen voor komend seizoen.

25/10 - 2/11 : Stubai Gletsjer met onze skiclub een week plezier gehad in super conditie’s.

19/12 - 1/1/2015 : 13 dagen skiën met de familei verdeeld tussen Kitzbuhel, Skiwelt & St Johann. Begonnen in zeer slechte conditie’s maar de laatste 5 dagen pakken sneeuw over ons gekregen en alles goed gemaakt :-)

17/1 - 24/1 : Weekje Oost Tirol met vrienden, verbleven in Matrei maar ook andere gebieden bezocht. Zo goed als overal alleen op de piste’s zeer goede sneeuw en unieke ervaring.

14/2 - 22/2 : 9 dagen met de skiclub naar Kitzbuhel & St Johan fantastische sneeuw gehad…

1/3 - 8/3 : weekje met vrienden wederom naar Kitzbuhel - Skiwelt - Fieberbrunn - St Johan super conditie’s gehad

9/4 - 14/4 : nog 4 dagen skiën met de familie, 1 dag Solden + 3 dagen Obergurgl/Hochgurgl nog steeds behoorlijk goede sneeuw!

TOTAAL : 45 dagen geskied in de Alpen :-)

Nu volgend seizoen moet da meer worden!

Laat ik ook maar eens wat schrijven, het is een beetje laat, en ben alweer aan het brainstormen voor volgend seizoen!

Sept. 2014
Mag ik deze vakantie ook meetellen ? ;-)
Ben bijna een week in Hintertux geweest. Het is een beetje klein, als slechts het bovenste deel van de Gletscher open is. Maar het is beter dan niets! Het skien was prima, maar de sneeuw weer erg papperig zoals gewoonlijk is in de zomer.

Dec. 2014
Naar Trainingsweekend geweest in Kaprun, waar ik veel geleerd heb. Voor herhaling vatbaar.

Dec. 2014/ Jan. 2015
Naar Walchsee geweest, maar vooral in verschillende andere gebieden geskied: Walchsee, Koessen, Waidring, Fieberbrunn, Zillertal Arena, Hintertux, Eggalm en meer…

Jan. 2015
Oberstdorf (D) Ik had een extra week vrij gekregen van het werk, het was winter en er lag veel sneeuw, dus ik moest daar iets mee vond ik. Toch maar een extra (budget) reis geboekt en het Kleinwalsertal geprobeerd.
Er lag veel sneeuw, dus dat maakte een hoop goed, maar ik vind het toch te klein, ook waren de liften erg oud en langzaam, en ook het parkeren is niet gratis. Het authentieke heeft wel wat… Maar is eerder leuk voor families die net beginnen. Ik heb het er wel gezien nu.

Ik kijk nu alvast uit naar komende november, als de uitbreiding in Snowworld Zoetermeer open gaat.
Ik heb nog een 4 uurs kaart liggen die verzilverd moet worden
Ook nog een dagje bij familie in St. Anton geskied. HOE mooi is dat gebied, het was 200 KM (om)rijden, maar het was het waard ! (terwijl het hemelsbreed gemeten slechts 12 KM verderop ligt!)
De terugreis was iets minder fortuinlijk: Ik was bijna bij de afslag naar Arnhem, rijdt er een dronken Pool met zijn truck bijna naar binnen… de klap was flink, maar de schade gelukkig beperkt. Het is ten tijde van schrijven nog niet geregeld met de tegenpartij, ze geven doodleuk geen antwoord, maar ik wacht af, het zal wel goed komen zei de verzekering. Daar hopen we dan maar op.

Feb.2015
De laatste wintersport van dit seizoen… (snif…)
Hintertux, Heb zo’n beetje in het hele Zillertal geskied en vele kilometers gemaakt, die allemaal netjes genoteerd staan op m’n Skiline.
Hintertux, Mayrhofen-Penken + Ahorn, Zillertal Arena, Kaltenbach-Hoch Fuegen.
And last but not least, nog een dag een vriend bezocht in Soelden, overdag EN 's avonds geskied. Ik was echt helemaal kapot op het eind van de avond, en moest toen nog helemaal terugrijden naar Hintertux. Je moet er wat voor overhebben he ? ;-)

Ik heb dus al met al van dit seizoen, 4 Autobahn vignetten op mijn voorruit zitten, die van 2013 zitten er ook nog op, dat is wel grappig, want mensen die weten wat het voorstelt, die zijn nu stikjaloers dat ik zo vaak daar ‘in den lande’ geweest ben.

Ski or Die

Is het seizoen al afgelopen…?

Ik ga namelijk eind deze week, nog een weekend naar Hintertux. ;-)

Ski or Die

Plaats een reactie