Hoe was jouw seizoen?

@kokkieAmiga Voor de meeste wel helaas D:

Veel plezier… ben wel erg jaloers zeg

Gang is alles

Hm, met al die uitgebreide verslagen vergeleken was mijn seizoen vrij beperkt:
September - december:
Lessen op de borstelbaan in Hoofddorp en de indoorrollerbaan in Hillegom (is ook skiën, dus ik tel ze lekker mee;) )

14-21 februari: Les Menuires
Samen met m’n man en broer zoveel mogelijk van de 3V doorkruist. Wat een gaaf gebied! Alleen was de Glacier-piste nog wat te hoog gegrepen… Wat een hel.
De hele week zonnig, dus echt top wat dat betreft. Beneden dooide het, dus dat was minder, maar boven echt perfect.

24-27 april: Val Thorens
Nog een weekendje ValTho met twee vriendinnen. Supergaaf, maar geen superweer. Rond 11u werd het beneden zo papperig dat ik geen fatsoenlijke boscht meer kon draaien. Boven blijven was dus het devies. Wel superlekker geskied:))

Helemaal vergeten om hier nog iets te schrijven!
Ik had een top seizoen, met een hele hoop nieuwe gebieden!

septembertrip
Ik ben eind september met m’n ouders op bezoek geweest bij m’n zus, die in de Nürnberger Hütte werkte.
1 dagje op de Stubaier geskied en daarna 2 dagen gewandeld. @SnowJan heeft me toen in het Zillertal opgepikt. We hebben toen nog een dagje op de Hintertuxer Gletscher en een dagje op de Pitztaler Gletscher geskied. Een prachtige seizoensstart met veel zon en gelukkig een vers laagje sneeuw.

11/12, 14/12 en 5/1 Winterberg
Met @SnowJan 11 december een heerlijk winterse dag gehad met af en toe hevige sneeuwbuien. Door de flinke rijp aan de bomen zag het er vooral op de Bremberg prachtig uit. Aan de eind van de dag sloten de liften zelfs nog wat eerder door winteronweer, erg speciaal!
14/12 met @Frans en nog wat mensen (van Alpinforum) een dagje in Winterberg geskied met top condities.
5/1 met 2 collega’s een prima dag gehad in Winterberg. Mooi zonnig en alles was open.

28/12 Gulbergen NL
Voor het eerst buiten in de echte sneeuw in Nederland geskied op de Gulbergen bij Nuenen (Brabant). Het was veel omhoog lopen, maar dat was het zeker waard! Ik zit nu al te wachten op de volgende keer, want bij de volgende fatsoenlijke sneeuwval ga ik meteen naar de Gulbergen. :)

Slowakije/Polen trip 23/01 - 31/01
Samen met @Frans. Een keer een hele nieuwe bestemming. Lekker avontuurlijk. Goedkope accommodatie, prijzen in restaurants erg laag en het eten is er gewoon goed. Veel mooie skigebieden bezocht zoals Jasná Chopok (groot en met een erg modern liftsysteem) en Tatranská Lomnica. Hoogtepunt was ook wel het moment op de 2634 meter hoge Lomnický štít. Een fenomenaal uitzicht vanaf de Hoge Tatra, een aanrader! Een hoop andere informatie staat in m’n verslagen van deze trip.

Fort Fun en Hohe Lied 8/2
Met wat forumleden een mooie winterse dag gehad in deze 2 mooie gebiedjes in het Sauerland. Mooi weg van de drukte in Willingen en Winterberg.

Italië trip carnaval
Met vrienden ben ik met de carnavalsvakantie nog 4 dagen naar Sextner Dolomieten en Kronplatz geweest. 2 topgebieden. Sextner Dolomieten prachtig voor gevorderden, Kronplatz is wat meer massatoerisme, maar wel geweldig brede en lange pistes. Ook de uitzichten zijn top bij allebei de gebieden.

Ski Amadé trip krokusvakantie
Met 2 studiegenoten van m’n vorige studie zijn we dit jaar naar Pichl bij Schladming gegaan. 3 dagen in de 4-Berge-Skischaukel geskied, 1 dag Wagrain, 1 dag Hochkönig en 1 dag Zauchensee. Stuk voor stuk erg leuke gebieden, een paar waren er voor mij al bekend. We hadden 3 dagen echt prachtig weer met een lekker temperatuurtje. Deze week was het ook opvallend rustig voor in het hoogseizoen, nergens wachttijden.

11/3, 3/4 en 6/4 Winterberg
11/3 met m’n moeder een dagje typisch voorjaarsskiën gehad in Winterberg. Lekker genieten van harde pistes in de ochtend en zachte pistes in de middag. Verder was het op deze doordeweekse dag ook heerlijk rustig.
3/4 ben ik met m’n ouders weer een dagje naar Winterberg geweest. Hier waren nog een paar andere forumleden deze dag ook, en @Jesper zat hier het hele weekend. Ongekend winters voor het Sauerland in april. Alles open inclusief de Kappe. Top dag!
6/4 Toch maar nog een dagje gegaan met @Thijs en @JoostW, na een enkele rit van meer dan 4 uur naar Winterberg weer een super dag gehad. Er lag nog steeds belachelijk veel sneeuw daar :)

Gletschertrip eind juni @SnowJan en ik waren al langer van plan om nog een mooie trip te maken. Met kerst wilden we eigenlijk 2 weken lang door Slovenië en Kärnten trekken. Helaas ging dat door sneeuwgebrek niet door. Daarna is het er steeds maar niet van gekomen. Gelukkig uiteindelijk dus wel eind juni. We hebben hier nog totaal 4 dagen geskied op de Stubaier, Hintertuxer, Mölltaler en Dachsteiner Gletscher. Die laatstgenoemde was een droomdag met in de ochtend nog zelfs wat poeder met een prachtige zon er bij. De andere dagen hebben we nog wat sneeuwbuien gehad en was het wat mistig. Geen gezweet dus, wat we eigenlijk hadden verwacht.

__Overzicht__

  • 32 skidagen (+ 1 dag Snowworld Landgraaf)
  • 23 gebieden waarvan 17 nieuw bezochte (+ 1 dag ‘tourskiën’ in Nederland op de Gulbergen ;) )
  • 222171 hoogtemeters gemaakt
  • In 6 verschillende landen geskied
  • Goeie balans tussen sneeuw/poederdagen en mooi-weer dagen
  • Maar 1 blessure :p Na een val in Winterberg langdurig last gehad van een hersenschudding
  • Weer een aantal gezellige forumleden ontmoet!
  • 20 GB aan foto’s om na te genieten

Ik kan dus wel concluderen dat ik een top seizoen heb gehad :D

Plaats een reactie