Goedkoop Skigebied en Après-Ski (vliegtuig!)

Dat er heel wat skiërs met meer dan 20 weken ervaring niet goed skiën is zeker waar. Om dat te voorkomen is het juist goed dat relatieve beginners lessen blijven volgen. Heel veel skiërs stoppen nu eenmaal veel te vroeg met les, wat heel duidelijk is wanneer je in het hoogseizoen op de piste kijkt.

Ik wil trouwens niet de zuurpruim uithangen hoor. Maar wanneer je jezelf ‘gevorderd’ noemt met amper 5 weken ervaring dan overschat je jezelf gewoon. Het kan natuurlijk zijn dat deze jongens natuurtalentjes zijn, maar dat kunnen we nu eenmaal niet beoordelen via een forum.

Als het appartementje voor een midweek echt maar 75 euro p.p. kost ga ik volgend seizoen zeker daar eens heen! Kan er nog een weekje extra vanaf…
@570, weet je zeker dat je rekenvoorbeeld klopt?
Het uitje bij de Oude Dame is een dikke plus inderdaad :D

Bennie op 23 mei 2015 22:06

Jep, komt zo uit voor een appartementje en hotelletje met 5 personen! Is inderdaad een leuk uitje ;)

Dat er heel wat skiërs met meer dan 20 weken ervaring niet goed skiën is zeker waar. Om dat te voorkomen is het juist goed dat relatieve beginners lessen blijven volgen. Heel veel skiërs stoppen nu eenmaal veel te vroeg met les, wat heel duidelijk is wanneer je in het hoogseizoen op de piste kijkt.

Ik wil trouwens niet de zuurpruim uithangen hoor. Maar wanneer je jezelf ‘gevorderd’ noemt met amper 5 weken ervaring dan overschat je jezelf gewoon. Het kan natuurlijk zijn dat deze jongens natuurtalentjes zijn, maar dat kunnen we nu eenmaal niet beoordelen via een forum.

Arnh op 23 mei 2015 23:45

Als we met school of Kazou of eender welke organisatie op pad gingen waren we steeds bij de gevorderden … Geen idee hoe jij iemand noemt die 5 jaar skiet, een ‘beginner die wel overal tegen een redelijke snelheid kan afkomen’ dan ofzo … ? Soit, les hebben we niet nodig… Kunnen we heus zelf wel beslissen !

Goed kunnen skiën heeft niets te maken met snel naar beneden komen. Het gaat om controle!

Helaas besteden veel te veel mensen weinig tijd (en geld) aan echt goede techniek. Waardoor men ipv op souplesse op kracht en god zegene de greep naar beneden gaat.

En dan het gek vinden dat de benen zwaar aanvoelen na een paar daagjes op de latten staan…

Goed kunnen skiën heeft niets te maken met snel naar beneden komen. Het gaat om controle!

Helaas besteden veel te veel mensen weinig tijd (en geld) aan echt goede techniek. Waardoor men ipv op souplesse op kracht en god zegene de greep naar beneden gaat.

En dan het gek vinden dat de benen zwaar aanvoelen na een paar daagjes op de latten staan…

DSvier op 24 mei 2015 01:37

Tsja, gaan jullie maar in de les maar ons ga je daar niet meer zien ;)

SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental is zo’n € 90 duurder dan Sauze d’Oulx … Dan toch echt wel voor Sauze gaan ? :)

Tja toch ff reageren. Jullie hadden altijd de lessen voor gevordenden?? Waar Oostenrijk. Ik kan mij herinneren dat mijn zoon eens zon meisje in de groep had. Klasje 3 ( dus niet het hoogste klasje) ze kon niet meekomen. Op de suggestie dat ze misschien naar 2 moest werd ontkennend gereageerd , nee in Oostenrijk zit ze altijd bij gevorderd dus dit kan wel. Het arme kind stond half jankend op de piste…m.a.w dat gevordend niveau neem ik met een korreltje zout.
Affijn , wat ik wel mis in jullie betoog: skihuur. Nemen jullie dit zelf mee want op min. 50 euro de man moet je toch wel rekenen, en zonder skis is ook niet zo handig.hebben jullie eigenlijk al aan de trein gedacht? Ook niet duur en een stuk sneller en comfortabeler dan de bus…plus je kan veel meer ( lees bier) meeslepen.

Tja toch ff reageren. Jullie hadden altijd de lessen voor gevordenden?? Waar Oostenrijk. Ik kan mij herinneren dat mijn zoon eens zon meisje in de groep had. Klasje 3 ( dus niet het hoogste klasje) ze kon niet meekomen. Op de suggestie dat ze misschien naar 2 moest werd ontkennend gereageerd , nee in Oostenrijk zit ze altijd bij gevorderd dus dit kan wel. Het arme kind stond half jankend op de piste…m.a.w dat gevordend niveau neem ik met een korreltje zout.
Affijn , wat ik wel mis in jullie betoog: skihuur. Nemen jullie dit zelf mee want op min. 50 euro de man moet je toch wel rekenen, en zonder skis is ook niet zo handig.hebben jullie eigenlijk al aan de trein gedacht? Ook niet duur en een stuk sneller en comfortabeler dan de bus…plus je kan veel meer ( lees bier) meeslepen.

Renee op 24 mei 2015 10:23

Dit was in Fleimstal (Italië) - een klein gebiedje in Oostenrijk - Porte du Soleil (Frankrijk). Overigens 2 maal naar Frankrijk, Les Trois Vallées geweest en 2 maal naar Saalbach-Hinterglemm.

Die skihuur zit er inderdaad nog niet in. Dit rekenen we op een 80 à 100 euro ? We hoeven echt niet de ‘gold’ versie. De goedkoopste zullen het ook wel doen zolang ze gewaxt zijn en ze goed vaststaan :)

Naar de trein zullen we ook eens kijken, maar of dit goedkoper is dan een 100tal euro naar Turijn… ? Ik weet het niet hoor, waarschijnlijk veel overstappen en uiteindelijk doe je er 15 uur over.

Edit: een kijkje genomen op NMBS website waar in het groot staat vanaf € 59 enkele reis naar een gebied in Frankrijk. Dit is dus € 120. Het vliegticket daarentegen kost €110. De trein hierna € 30. Dit wordt dan €140 + de optie om een voetbalstadion te bezoeken ligt hierbij, iets waar we nu toch echt al wel warm voor zijn gemaakt. Ook het skigebied spreekt ons erg aan met zijn 400 km piste en de goede (en niet al te dure? Italiaans?) après-ski lijkt ons erg fijn. Ik denk dat het echt wel Sauze d’Oulx zal worden :)

Nog even reageren op @Renee “Dat meisje moest naar groep 2” Natuurlijk moest dat meisje naar groep 2.Dit is HET school voorbeeld van een slechte leraar die blijkbaar niet kan beoordelen in welke groep een leerling het best tot ZIJN/HAAR recht komt. Slecht slecht slecht.Het recept dat het meisje skiën niet meer leuk vind en er mee kapt.Gevorderd als je 10 jaar elk jaar op de ski’s staat gedurende 1 maand ben je in principe nog een relatieve beginner.Thema geen les meer nodig.Ook Olympische kampioenen en Wereld kampioenen hebben nog elke week training lees les en dat vaak 12 maanden lang.Hoezo geen les meer nodig.Dit is ongeveer de beste/slechste grap dit jaar op het Wintersport Forum.

Zover ik begreep was dat ook de bedoeling, maar als ouders en kind tegenwerken sta je als leraar vlgns mij machteloos. Hij ging wel vrolijk door met zn les op het gewenste niveau… In mijn ogen chapeau en dikke middelvinger naar dwarse ouders!!!

Vergeleken topsporters is iedereen een amateur, vergeleken iemand die nog nooit op latten heeft gestaan is 5 weken ervaren.

Het is maar waar je je druk om kan maken. Als iemand met controle de piste af kan (dus voor anderen geen gevaar oplevert) en er plezier in heeft, is het toch prima? Niet iedereen hoeft topsporter te worden.

Denk trouwens dat je met Sauze d’Oulx en mooie keuze maakt. Zelf nog niet geweest, maar Italië beviel zeker. Niet te duur en erg gezellig.

Vergeleken topsporters is iedereen een amateur, vergeleken iemand die nog nooit op latten heeft gestaan is 5 weken ervaren.

Het is maar waar je je druk om kan maken. Als iemand met controle de piste af kan (dus voor anderen geen gevaar oplevert) en er plezier in heeft, is het toch prima? Niet iedereen hoeft topsporter te worden.

Denk trouwens dat je met Sauze d’Oulx en mooie keuze maakt. Zelf nog niet geweest, maar Italië beviel zeker. Niet te duur en erg gezellig.

Tiny-M op 24 mei 2015 12:35

Dankjewel, eindelijk… Met zo’n argumenten als die van hem kan je blijven zagen …

Ook had ik nog graag wat info over een goede rugzak onder iets van een € 30. Is dit mogelijk ? Niet dat ik veel moet meenemen maar ik heb liever vrije zakken en de rugzak die ik nu heb is er een die niet echt vast zit aan mijn rug.

Alvast bedankt !

Tiny-M Natuurlijk hoofdzaak is natuurlijk dat je plezier hebt en dat je gecontroleerd de piste af gaat zonder gevaar voor jezelf en je mede skiërs.Zo goed als de locale berg bevolking zullen we nooit worden daar moeten we ons bij neerleggen.
Hangt ook sterk af of je jong begonnen bent of op oudere leeftijd 20-35 jaar.Maar dat je na 5 weken geen les meer hoeft te hebben gaat mij een beetje ver.
Trouwens ik ben ook fan van Italië dus die reis dat komt wel goed.

Beste @570 Ik wil niet blijven zagen maar het is ook geen gezever.

[quote]Beste @570 Ik wil niet blijven zagen maar het is ook geen gezever.

Ik heb bij Decathlon voor 30 euro een rugzak (22 liter) gekocht. Heb er nu dit jaar heel wat skidagen mee gehad, en het bevalt goed. Prima kwaliteit.
http://www.decathlon.nl/rugzak-escape-22-xc-id_8243237.html…
Voor het skiën prima: klein (dus niet lastig in de stoeltjeslift) maar er kan toch genoeg in, zelfs m’n cameratas. Een grotere rugzak heb je ook niet nodig als je niet zo veel meeneemt.

Ik heb bij Decathlon voor 30 euro een rugzak (22 liter) gekocht. Heb er nu dit jaar heel wat skidagen mee gehad, en het bevalt goed. Prima kwaliteit.
http://www.decathlon.nl/rugzak-escape-22-xc-id_8243237.html…
Voor het skiën prima: klein (dus niet lastig in de stoeltjeslift) maar er kan toch genoeg in, zelfs m’n cameratas. Een grotere rugzak heb je ook niet nodig als je niet zo veel meeneemt.

HenriS op 24 mei 2015 15:58

Oké superbedankt!

Ook eens op hun site gekeken en ik kwam bij deze die iets goedkoper zijn en ook lijken te volstaan:

Een hiervan die ik beter niet koop en de beste?

We zijn trouwens helemaal warm voor Via Lattea ;)

Bij de Decathlon kun je nog wel aardige rugzakken vinden voor onder de 30 euro. Mijn persoonlijke voorkeur gaat sterk uit naar een beetje stevige rugzak met heupband zodat het gewicht daar deels kan rusten en de tas niet over de rug kan schuiven.

Ik zou voor de f20 air gaan. Vind ik het fijnste dragen. Door het gladde ontwerp blijft ie aan de onderkant ook langer heel.

Oké, omdat we blijkbaar toch niet echt helemaal overtuigd zijn dachten we misschien met deze vluchten en prijzen misschien nog wat meer reacties en skigebieden los te weken, deze vluchtenprijzen zijn heen en terug incl. baggage.

Genève: € 86,30
Bazel: € 98,93
Turijn: € 104,10
Milaan: € 108,33
Lyon: € 109,08
Venetië: € 109,15
Praag: € 119,39
Toulouse: € 124,63
München: € 128,69
Nice: € 140,09
Innsbruck: € 153,00
Zürich: € 153,91
Salzburg: € 159,98

We hopen dat jullie ons nog een leuk alternatief kunnen bieden! :)

Inderdaad bij Brussels Airlines mag je per persoon 1 paar gratis ski/botten per persoon meenemen behalve wanneer je een ticketje neemt in Check&Go (het lowcost tarief zonder baggage)

Op Genève vliegen en dan naar Avoriaz? Dat zou ik denk ik doen.

Tsja, gaan jullie maar in de les maar ons ga je daar niet meer zien ;)

570 op 24 mei 2015 02:10

Dat staat je natuurlijk helemaal vrij, maar ik bemerk dat je wat tegenstrijdig bent op het forum. Enerzijds vraag je advies, maar anderzijds heb je wat moeite om goed bedoeld advies in overweging te nemen. En dat geldt niet alleen voor het al dan niet volgen van les (dat je dat niet doet uit budgettaire overwegingen kan ik overigens heel goed begrijpen, maar ik zou het dus serieus overwegen als je straks wat meer te besteden hebt, aangezien je zeker in de toekomst als de conditionele kwaliteit van je lichaam vermindert is er veel plezier van zal hebben)…

Ten aanzien van jouw laatste post: Zwitserland is vrij duur vanwege een almaar minder sterke Euro. Het lijkt mij dat dat de bierprijs ook niet ten goede komt. Mijn keuze zou Venetië zijn en dan b.v. naar Corvara. Alleen ben ik meer van veel skiën en weinig zuipen. Apres-ski is in Italië minder dan in Oostenrijk. Voordeel van Corvara is dat het bij Alta Badia ligt, wat zeker voor de mindere goden heel veel leuke pistes heeft en je van daaruit alle kanten op kan skiën, zodat je ook echt voor ieder wat wils hebt (met zowel de Saslong als Gran Risa ‘om de hoek’, maar gewoon teveel om op te noemen). Bier zal er wel verkrijgbaar zijn.

Als apres ski de doorslag geeft: Innsbruck en van daaruit kijken wat kwa transfer het beste uit pakt. Je hebt daar veel keuze.

Tsja, gaan jullie maar in de les maar ons ga je daar niet meer zien ;)

570 op 24 mei 2015 02:10

Dat staat je natuurlijk helemaal vrij, maar ik bemerk dat je wat tegenstrijdig bent op het forum. Enerzijds vraag je advies, maar anderzijds heb je wat moeite om goed bedoeld advies in overweging te nemen. En dat geldt niet alleen voor het al dan niet volgen van les (dat je dat niet doet uit budgettaire overwegingen kan ik overigens heel goed begrijpen, maar ik zou het dus serieus overwegen als je straks wat meer te besteden hebt, aangezien je zeker in de toekomst als de conditionele kwaliteit van je lichaam vermindert is er veel plezier van zal hebben).

DSvier op 26 mei 2015 11:54

Wij willen gewoon een rustige vakantie waarbij we uitslapen, een dagtocht maken en gaan zuipen.

Overigens bedankt voor de info!

Avoiraz of Morzine is vanaf Genève een goede optie ja. Drankprijs is wel hoger dan Italië, maar nog wel te doen. Skipas kun je in oktober of november met korting kopen (scheelt weer) en met de bus vanaf Genève is goed te doen. Afhankelijk van de periode red je het ook wel om goedkoop een accommodatie te vinden.

Wat lees ik nou uitslapen! Dat is de eerste bezuiniging hoef je naar een halve dagpas te kopen.

Uitslapen, vroeg aan het bier… Zonde. ;)

AHAAA ,
570 is een echte winterspotter

LA NORMA😍☃️

[quote]AHAAA ,
570 is een echte winterspotter

[quote]

Jep,
> Vlucht: € 110
> Liftpas: € 190
> Hotel Turijn: € 20
> Appartement Sauze d’Oulx: € 75
> Treintickets naar Oulx: € 30

Weten we erg goed, een stad als Turijn erbij nemen met het Juventus Stadium (we zijn allen voetballers) maakt onze reis gewoon veel leuker ! Dan betaal ik graag die extra 50 euro meer voor comfort & reisplezier …

Les wordt 'm echter echt niet ;)

570 op 23 mei 2015 19:43

Waar heb jij een vlucht voor 110 euro heen en terug gevonden als ik dat mag vragen?

^ Brussels Airlines!

Plaats een reactie