Welk snowboard

Zal ik maar voor je kiezen dan…hahahaha

Neem de Jones.

Rossignol, alleen de naam al, en is een ski merk.

Ik ken gasten die op een Freestyle rocker boardje van 150 de berg afknallen als een dolle stier, oftewel je skills bepalen uiteindelijk alles.
Denk niet te moeilijk want na paar dagen boarden ben je gewend aan welke allround plank dan ook.

Komt goed

@sneeuwbaard

Hallo,

Ik denk dat de rossignol op ijzige en harde pistes misschien een tikkeltje beter is maar dat de jones een beetje meer speels is…

Klopt dit? Rijden deze voor de rest een beetje hetzelfde?

Maar misschien is dat enkel voor hoge snelheden en 80 per uur met een board ga ik nooit halen hoor.

Morgen is er in Landgraaf blijkbaar een testdag en ik hoop dat Jones daar aanwezig is dan kunnen we die toch uitproberen…

Thanks.

Ik heb vorig jaar de Jones Mountain Twin Limited (157) gekocht. Ik board pas 3 jaar en had daarvoor een Flow Merc snowboard.

IJsplaten op de piste, geen probleem met dit board. Je kan er heerlijk mee knallen maar ook rustig mee cruisen. Daarnaast kan je op en naast de piste prima spelen (jumps etc.) met dit board.
Ik ben heel blij met dit board! Ik ben ook niet de beste boarder, komt omdat ik nog maar 3 jaar board, maar dit board heeft mij zeker beter doen boarden. Dit komt omdat het board mij veel vertrouwen geeft …

Ik ben zelf rond de 1.85, 84kg.

@Jogem

Hallo,

Bedankt voor de reacties.

Jogem jij bent 1,85 meter groot dat is ongeveer 10 cm groter dan ik en ons gewicht is ongeveer hetzelfde.

Daarom twijfel ik tussen de 154 cm en de 157 cm. De meeste mensen raden me wel aan om de 157 te nemen omdat het board voldoend kort draait mede door de rocker in nose en tail.

Wat is jou mening? Ik wil mijn board zeker niet te groot en omdat jij ook de 157 cm gebruikt en toch 10 cm groter bent dan ik…

Zou jij je zien boarden met bijvoorbeeld 160 of 161 cm? Of vind je dat voor jouw lengte te groot?

Nogmaals bedankt.

@axel-vt ik heb het board al in 157 gereden en ben 1.8m en 85kg… Die draait echt vlot weg. Die 154 gaat veel te kort zijn.

Ik ben 176/70 en heb ook een Jones (U)MT 157!

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Je beseft je wel dat je straks een video moet posten van je fenomenale boardkunsten toch Axel?

Man, t lijkt wel alsof je een wk gaat rijden ;)

Oh jogem is % maar iets langer en weegt tzelfde he. Haal nou die lange, zoals anderen je ook al adviseren :)

Ik kan hier écht niets zinnigs meer aan toevoegen :P.

De Jones zal je op élk terrein vertrouwen geven door zijn Karakter. De Rossignol is wat ‘scherper’, maar ik weet inmiddels vrijwel zeker dat die minder bij je zal passen. De Jones wel in 157 nemen. Door de gerockerde neus en staart zal deze al wat korter aanvoelen.

De jones moet 't worden!

…of je moet natuurlijk compleet nieuwe inzichten hebben gekregen op de testdag.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor alle adviezen…

Ik zal uitkijken naar de Jones.

De meeste mensen hebben toch een voorkeur voor de Jones ipv de Rossignol dus ga ik de ervaren mensen volgen.

De Jones it will be.

Thanks!!!

@Axel-vt

Ik heb vanaf het begin meegelezen op dit draadje, omdat ik zelf ook geïnteresseerd ben in de Jones MT.

Ik zie nu dat jij zeker bent om deze aan te schaffen, dan is het misschien interessant voor jou om eens te kijken op funsport.de. Hier is namelijk ook Black Friday (t/m zondag) waarbij op alles 20% korting gegeven wordt. Doe er je voordeel mee!

Vriendelijke groet,

Sander

@sander2

Hoi Sander,

Ik had ook een mail gestuurd naar Thegoodride.

Zij zijn van beide boards ook overtuigd en stellen ook de Slash Brainstorm voor!

Lijkt me ook een ideaal board. Draait blijkbaar iets korter. Zou heel goed zijn voor de edge en heeft flex 6 en dus iets vergevensgezinder.

Dus keuze genoeg uiteindelijk :-)

Ciao.

Hallo iedereen,

Vandaag de Slash Brainstorm 157 gekocht met bindingen Burton Mission Thats White bij Eurofun!

Van de zomer heb ik daar mijn kitesurfuitrusting gekocht en met googlen kwam ik daar op uit (dacht dat ze enkel surfmateriaal hadden).

De slash Brainstorm wordt door the good ride ook omschreven als de jones mountaintwin light. Dus voor iemand met enkele jaren ervaring ideaal lijkt me!

Bij eurofun hebben ze me alles nog eens uitgelegd en mijn keuze was gemaakt.

Bedankt voor alle mails en nu kunnen we gaan oefenen!

Prettige winter allemaal!

Ciao

Okay, best grappig. 3 pagina’s voorzien mensen je uitgebreid van advies over met name 2 boards die je zelf noemt, koop je vervolgens bij een winkel in 1 x een ander board. Kan je beter de volgende keer gelijk naar de winkel gaan denk ik :). Hoop dat je bindingen en je schoenen een beetje matchen met je board trouwens.

Dag Axel
Ik schrik hier best een beetje van moet ik zeggen. We zijn 80 reacties verder met zeer uitgebreide ervaringen en tips van mensen die echt wel weten waar ze het over hebben en dan koop jij nagenoeg blind een combi deal bij een internetshop welke alleen naar baadt hebben bij verkoop! Elk ander board was waarschijnlijk ook op JOUW lijf geschreven!
Ik hoop dat je je board hebt gevonden en dat deze zal voldoen aan al jouw eisen.

"respect the mountains"

Met een beetje mazzel krijg ik dit seizoen ook de mogelijheid de slash in het wild te berijden. Erg benieuwd ben ik naar de offpiste eigenschappen van dir boardje. Schijnt erg speels te zijn in poeder en het redelijk te doen op de piste.

Het zal zéker geen Jones mt zijn, maar misschien is dit nou precies het boardje wat perfect bij je past. Ongetest was een MT een veel veiligere keuze geweest, maar wie niet waagt…

Laat je ons wél even weten hoe het boardje bevalt als je deze een keer in de sneeuw uit gaat laten?! Vooral erg benieuwd of dit boardje het vertrouwen gaat geven op harde pistes.

Veel plezier ervan!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dag Axel
Ik schrik hier best een beetje van moet ik zeggen. We zijn 80 reacties verder met zeer uitgebreide ervaringen en tips van mensen die echt wel weten waar ze het over hebben en dan koop jij nagenoeg blind een combi deal bij een internetshop welke alleen naar baadt hebben bij verkoop! Elk ander board was waarschijnlijk ook op JOUW lijf geschreven!
Ik hoop dat je je board hebt gevonden en dat deze zal voldoen aan al jouw eisen.

Thyz op 28 nov 2015 23:19

@Thyz Bekend met deze firma???

Übung macht den meister!!!

Het gaat mij niet zo zeer of ik bekend ben met eurofun, maar om het feit dat er goed bedoelde adviezen en persoonlijke ervaringen zijn gegeven en dat dit plots aan de kant wordt gezet.
Na circa 40 reacties waren we eruit het moest de Jones of de Rossi worden waar vele van ons goede ervaringen mee hebben EN die aansloten op alle wensen van Axel.
Dan wordt er plots een Slash aangeschaft PRIMA board maar erg speels en off piste georiënteerd ik vraag me dan ook af hoe dit board zich gaat houden op harde en ijzige pistes wat zo een heikel punt was/is.
Al met al natuurlijk geen verkeerd board wat het redelijk doet op de piste en Je zult er ook geen buil aan vallen!
Ben dan ook erg benieuwd naar je persoonlijke ervaringen! Laat je het even weten?!

"respect the mountains"

@Sneeuwbaard @Thyz @MCKuip

Hey allemaal,

Bedankt om allemaal bezorgd te zijn of ik wel het juiste heb gekozen.

De Jones leek me inderdaad een ideaal board.

Hieronder vind je ook een link naar een vergelijking van de Jones - Rossignol - Slash.

Ik was eerder al geïnteresseerd in de Slash hoor maar ik wilde niet zomaar online bestellen. En in een winkel vond ik die niet. Nu heb ik wel online besteld maar wel bij een firma die ik ken en waar ik ook al ben geweest.
Zij hebben mij zeker de Jones niet afgeraden maar de Slash is iets flexibeler wat het voor een boarder met minder ervaring volgens mij iets makkelijker maakt om bochtjes te nemen.

Hieronder vind je ook een link naar een vergelijking van de Jones - Rossignol - Slash.

http://thegoodride.com/snowboard-reviews/jones-mountain-twin…

Ik had ook naar James Biesty van The Good Ride een mail gestuurd mbt de Jones en de Rossignol One Magtek. Dit waren ook volgens hem beide goede boards. En hij had ook nog een board die daarbij aanleunde. De Slash Brainstorm.

En zo ben ik terug beginnen kijken naar de Slash.

Als ik enkele jaren meer ervaring had gehad, had ik de Jones of Rossignol gekozen maar ik denk dat de Slash ook iets toegankelijker is voor iemand met slechts een 20 dagen op een board.

Ik denk dus wel een goed board te hebben gekocht.

Maar ik moet sowieso uitgaan van meningen, adviezen, persoonlijke voorkeuren en met een mix van dit alles ben ik dus bij de Slash aangekomen…

Ik laat zeker nog iets weten over mijn ervaring met de Slash maar of hier ervaren rijders iets aan hebben, kan ik betwijfelen :-).

Bedankt voor jullie adviezen allemaal. Deze zijn zeker niet voor niets geweest hoor. Ik ben van de Jones vanuit gegaan en de Slash Brainstorm wordt door the good ride omschreven als de Jones Mountain Twin ‘light’. Kan dus niet misgaan lijkt me.

Ciao.

Ik had lekker een Burton Custom Flying V aangeschaft samen met die mooie witte Custom EST bindingen hier op het forum!

@sneeuwbaard @mcKuip @thyz

Hallo allemaal,

Gisteren in Landgraaf mijn nieuwe board Slash Brainstorm gaan testen…

Het voelt ongelooflijk licht aan uw voeten tov de huurboards bij Landgraaf.

De slash draait heel kort wat in het begin wennen was. Als ik de bochten inzet zoals met het huurboard, neem je snel grotere bochten, ni echt doordraaien maar je mag echt niet te veel power gebruiken als je draait. Ik had niet echt de bedoeling om kracht te gebruiken voor het draaien maar met de slash had ik eerst het gevoel dat ik me wat moest inhouden omdat hij vlot draaide. Eens je dat gewoon bent, besef je dat het draaien gewoon vlotter gaat. Zeker om moeilijke oneven terrein gaat dit een serieus voordeel zijn.

Negatief is volgens mij dat het geen board is om te knallen. Niet echt mijn bedoeling maar als ik wat snelheid nam in Landgraaf wat sowieso natuurlijk al beperkt is, had ik het gevoel dat het huurboard steviger op de piste lag. Maar dat huurboard is zeker eens zo zwaar dus dat kan natuurlijk veel verklaren…

De slash snijdt super door de bochten. Edgehold was super maar het is daar natuurlijk een makkelijke piste. ijs nog afwachten dus…

Ga pas in februari op winterberlof duw wordt nog afwachten om het in het echt te testen…

Voila, ik hoop dat jullie hier wat mee zijn.

Ciao.

Goed dat zo’n eerste kennismaking een positieve is. Ik denk dat het wel wat te vroeg is om conclusies te trekken, dus geniet van je vakantie in februari. We zijn erg benieuwd hoe het boardje bevalt na een week échte sneeuw! :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Hallo,
Nog een vraagje voor mijn zoon. Hij is 16 jaar en weegt 64 kg en overweegt om ook een board aan te kopen ( beetje afhankelijk van zijn uitgaven en inkomsten met de feestdagen

Ik weet niet of je de Jones mt kent? Dat is volgens mij een perfect board voor je zoon :)

@McKuip

Wel als ik van mijn zoon was zou ik ook voor de Jones gaan.

Hij heeft redelijk wat vertrouwen op zijn board en het is wat stijver dan de Slash die ik heb gekocht.

Maar hij twijfelt of er wel voldoende camber inzit…

Hij wil effectief veel op de piste zitten, wat snelheid zonder overdrijven maar ook wel een beetje poeder…

De Jones lijkt me dan perfect toch

Wie weet kun je is kijken naar de rossignol one magtek! Met snoei harde magnatraction.
Lekkere piste knaller! @sneeuwbaard jij nog goede tips waar @Axel-vt iets aan heeft?

"respect the mountains"

Beste Axel-vt,

Heb je ondertussen niet genoeg advies gekregen? Ruim 80 posts, welke ook van toepassing zijn op de eisen van jouw zoon;)

Welk board had hij de meest positive ervaring mee? Koop die!

Ik heb hetzelfde probleem inderdaad met ijzige pistes, ik snowboard wat minder lang dan de topicstarter. Vorig jaar de laatste dag ontzettend hard op mijn stuitje gevallen door geen grip op het ijs (ik liet me ook niet bepaald bang maken, oeps dus ik ging gewoon door op behoorlijke snelheid), de snowboard uitgedaan en ik ben op het terras gaan zitten. Ik hoop dat het dit jaar beter gaat, ook op ijzige stukken. Wel verwacht ik dat dit vooral met ervaring te maken heeft en dit met veel oefening beter gaat, in plaats van het board hierop afstemmen … (ben ik de enige die er zo kort door de bocht over denkt?)

Zelf heb ik een tweedehandse Volkl Excell 42 gehaald, ik ben zeer benieuwd. Ben voornamelijk op het praatje van de verkoper afgegaan (all mountain, goed voor beginners/licht gevorderde) dus hoop dat dit ook klopt op de piste hihi. Ach en anders over twee jaar als fulltime werker (op dit moment studeer ik nog) een nieuwe kopen.

Hoi allemaal,

Wel ikzelf heb ondertussen een board gekocht en vraag nu advies voor mijn zoon.

Hij weegt slechts begin 60 kg en houdt van de piste.

Het lijkt me dan niet onlogisch dat ik / hij vragen heeft over het type snowboard dat bij hem zou passen omdat hij ook meer ervaring heeft dan ikzelf.

Naar adviezen voor mezelf toe is voornamelijk over de Rossignol en Jones gesproken maar voor hem kan ook een volledige camber en hoeft het geen hybrid te zijn.

Ikzelf moet geen volledige camber hebben.

Hij staat daar wel voor open maar moet ook een beetje offpiste, diepsneeuw kunnen gaan (10 @ 15% afhankelijk van weer uiteraard).

Dus als je hierover geen advies kan / wil geven, doe dit dan aub ook niet want zo krijgen we reacties waaraan niemand iets heeft.

Bedankt aan iedereen die wel iets zinnigs te vertellen heeft.

Of ervaring met de Burton Custom of Burton Juice wagon?

Ciao

Hoi,

De GNU carbon credit en de lib tech skate banana en Arbor westmark hebben de magne traction, dit zijn echte aanraders op ijzige pistes.

Spray skiërs

Plaats een reactie