Ski-kleding

Skibroek raakt snel beschadigd (zeker als beginner!) en kun je alleen gebruiken tijdens het skiën, ik adviseer om er niet teveel geld aan uit te geven (60 tot 100 Euro).

Een goed ski-jack is ook heel handig in het koude en natte Nederlandse weer. Sterker zelfs, op de fiets in een november regenbuitje heb je een goede kwaliteitsjas harder nodig dan op de piste.

Mijn tip, koop gelijk een goede en mooie kwaliteitsjas, dan heb je er minstens vijf jaar plezier van in NL en op de piste. En koop een jas die past bij je garderobe, sommige jassen (felle kleuren) passen alleen goed bij skikleding.

Niet teveel bezuinigen op handschoenen. Ik vind Barts goed en betaald (vanaf 25 Euro?).

Elke dag schone sokken voorkomt vaak het koude voeten gevoel. Of elke dag drogen van de sokken, maar ik wil liever elke dag schone sokken…

@constant niet bezuinigen op handschoenen en dan een prijs van ± 25 euro opgeven vind ik nou niet echt kloppen! Ik had ook barts handschoenen en idd zaten ze wel lekker maar na 1 jaar compleet versleten (naden en binnenvoering).Als je dan elk jaar nieuwe moet kopen is het niet echt voordelig.

Silvretta Montafon Liefhebber

Volgende week is weer skikleding verkrijgbaar bij de Lidl. Zowel voor volwassenen en kinderen. Ook helmen en skisokken zag ik.

Leuke prijzen en ook aardige kwaliteit.

Ik geloof vanaf donderdag.

Doe er je voordeel mee. Kijk anders even op de site, voor wat ze precies verkopen.

Just have fun!!!

Heb alle sokken al gehad van 3 euro naar de echte tech. sok van wel 50 euro. ik blijf uitkomen bij de lekkere dikke skisok van de hema.

doe nooit een t-shirt aan dit is katoen en neemt vocht op zonder het af te voeren. kortom je krijgt het koud en kan ziek worden.

laag 1 thermo ondergoed
laag 2 fleece puli of trui (fleece is warm en voert vocht af naar je buitenste laag)
laag 3 je jas en broek

veel plezier met shoppen

@Patje: Ik heb een andere indruk van dit merk. Mijn Barts gingen lang mee. Maar laten we eerlijk zijn, een beginnende skier, die een weekje gaat skiën, moet die gelijk beginnen aan dure handschoenen van 70 Euro of meer?

Als ik een sportzaak binnenloop, dan zie ik dat je voor 25 Euro best goed kunt slagen.

Inmiddels heb ik luxere handschoenen van Blackdiamond, kost een hoop, maar als je vaak gaat skiën zijn ze het zeker waard.

Maar dit is een discussie gestart door een beginner die graag betaalbare oplossingen zoekt en dus geen discussie over het allerbeste product.

@constant…de topicstarter zei ook wel goede producten aan te willen schaffen + jouw gezegde niet te bezuinigen op handschoenen(25 euro) kon ik even niet rijmen.
Mijn ervaring met barts was niet zo goed,zaten wel lekker maar gingen snel kapot(misschien pech).Daarom is mijn idee : kwaliteit kost geld.
Als je voor weinig geld dan toch goede spullen wilt is misschien marktplaats een idee, of aanbiedingen afwachten.

Silvretta Montafon Liefhebber

Ben ook uiterst content van thermo onderkleding en skikousen met Merinowol aanrader.

RoCo

Een sneldrogend sportshirt (dry fit van Nike of vergelijkbaar) is mijn advies voor de eerste laag (op normale wintersportdagen). Zo’n shirt kost ongeveer 25-30 Euro en ook goed bruikbaar voor andere sporten dan wintersport :-) Als beginner zweet je doorgaans als een otter, sportshirt en dun fleece (30-40 Euro) is voor de meeste mensen genoeg, tenzij het -10C of kouder wordt. Thermokleding? Dat kun je een beginner niet aandoen op een doorsnee skidag, dan zweet hij/zij zich kapot.

@Patje: ik waarschuwde vooral voor de supermarkt aanbiedingen van ski-handschoenen voor een tientje. Verder mag iedereen van mening verschillen wat echt goede handschoenen kosten (minstens 70 Euro?). Ik vond mijn Barts van 25 Euro goed genoeg om er drie seizoenen mee te skiën (= 8 weken geskied) en ik heb ze vervangen (voor lederen handschoenen) terwijl ze eigenlijk nog goed waren.

Menig beginner maakt de fout om de handschoenen te beschadigen met het onhandig beetpakken van de ski’s, beetje duur leergeld om dat met luxe handschoenen mee te maken.

Als het wat mag kosten, dan wil ik graag melden dat ik zeer tevreden ben over mijn twee paar lederen handschoenen van Black Diamonds. Eén paar (70 Euro) voor normaal wintersport dagen en één paar (160 Euro) geschikt voor extreme kou (wordt dus maar weinig gebruikt).

Let goed op in de winkels, veel modellen van vorig jaar gaan nu in de uitverkoop omdat de nieuwe modellen eraan zitten te komen.

Belangrijk is dat je het goed past en niet zomaar wat van internet afplukt. Bewegingsvrijheid en ademen vind ik een van de belangrijkste zaken.

Heb zelf alles van Peak Performance. Duur, maar wil nooit meer wat anders

One mans intermediate is another mans expert

Ik zou niet kleding van North Face kopen. Ik was ook op zoek naar wintersportkleding en toen kwam ik erachter dat North Face dons gebruikt van Foie gras ganzen. Je weet wel, die beesten die meerdere keren per dag gedwangvoederd worden en daarbij worden ze dus ook nog eens levend geplukt. Ergere dierenmishandeling kun je je bijna niet voorstellen.
Kijk hier maar: http://www.vier-voeters.nl/output.php?id=1196&idcontent=…

@Henk, en waar denk jij dat de goedkopere merken hun dons vandaan halen… sterker nog waar denk je dat de duurste merken hun dons vandaan halen?

Van een merk als O’neill (om er maar eens een te noemen) komt het dons ook uit zulke “bedrijven”

@HenkB, ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan, maar dat zijn inderdaad nare dingen.
@Jeroen, ik ga maar eens uitzoeken van welk merk ik wel dons kan kopen en tot die tijd maar even helemaal geen dons voor mij. Ik ben er inderdaad van overtuigd dat er nog veel meer merken zijn die zich bezighouden met deze wanpraktijken.

ja als ik ga skieen gebruik ik zelf ook onderkleding die liefst van de best kwaliteit is en lekker zit.

Plaats een reactie