Damesbindingen voor snowboards, smal?

Voor de damesboarders onder ons… Ik vraag me af of jullie ook weleens problemen hebben met het kopen van goede bindingen. Ik heb schoenmaat 38 en heb nu 2 paar bindingen gehad, allebei eigenlijk aan de smalle kant, terwijl ze wel gewoon voor mijn maat geschikt zouden zijn.
Nu zijn mijn snowboots wel breed, maar ben ik dan de enige die dit probleem heeft? Ik overweeg nu zelfs om mannenbindingen te kopen…

Graag zei ik jullie ervaringen hiermee!

Hey Iris!

Je hebt het over de ‘reguliere’ bindingen met 2 straps of bijv. flows? En je noemt de softboots snowboots of board je écht met je snowboots? Dat laatste hoorde onlangs al, maar dat is écht niet verstandig ivm veiligheid en blessuregevoeligheid.

De binding moet voldoende aansluiten op de schoen, dan is deze bruikbaar, of deze nou “speciaal” voor de man is of niet. Neem je softboots mee als je bindingen gaat aanschaffen, dan kun je ze aldaar passen. Koop je online, beroep je dan op je rechten (http://goo.gl/j1yV6) om deze te retourneren.

I even pee standing sideways...

Hoi Jack,

ik bedoel mijn snowboardboots, dat ik niet op snowboots moet gaan staan snap ik wel :D doen mensen dat echt???
Maar bedoel inderdaad de reguliere bindingen, ik heb de Vans van Cheryl Maas en die zijn gewoon echt breed lijkt wel. Straps/caps passen allemaal wel, maar de zool van de schoen drukt tegen de bevestiging van de straps, met name de nosestraps.
Ik moet dus of een maat groter, of mannenbindingen, die zijn iets breder. Als ik bindingen bestel die geschikt zijn voor mijn maat, zijn ze net aan de smalle kant en krijg ik kramp tijdens boarden.
Laatst heb ik bindingen van mijn vriend geleend en die pasten wel prima, meteen geen last meer van kramp … Het lijkt in elk geval of de bindingen van vrouwen smaller zijn dan die van mannen, terwijl mijn schoenen
(maat 38) net zo breed zijn als die van mijn vriend (maat 42).
Waardoor ik dus nu nog steeds met 2 paar bindingen zit, die ik niet pas :( :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@jack, sorry vorige bericht heb ik getypt maar mijn vriend was nog ingelogd :)

Haha, kan gebeuren…

Ja, toevallig hoorde ik iemand onlangs vertellen dat hij op normale snowboots boardde na een tip van een vriend. Slecht idee als je 't mij vraagt, maar goed.

De breedte van de schoen is vaak afhankelijk van het model. Er zijn brede en smalle modellen, ook voor de dames, net zoals dat er brede en smalle voeten zijn. Dat de schoen tegen de strap-montage aandrukt is niet goed nee. Mijn vriendin heeft Burton dames-schoenen en K2 bindingen, dat past goed met een paar mm ruimte tussen de schoen en binding. De straps zorgen uiteindelijk voor het klemmen.

Ik denk dat je het beste af zult zijn als je met de softboots naar een goede shop gaat (geen Daka oid) en gaat neuzen in de collectie. Je hoeft uiteindelijk niets te kopen als er niets voor je tussen staat. Je bent nog beginner zie ik, dus het-nieuwste-van-het-nieuwste is overkill. Feit is wel dat je nog zit met die 2 paar bindingen. Misschien kan je bij de aankoop van de nieuwe bindingen een dealtje met de verkoper maken. Bij een Duijvenstein zijn ze daar bijv. niet misselijk van.

I even pee standing sideways...

Ik zou het niet weten, ik pas met mijn maat 36 keurig in mijn Rome strut bindingen. Maar ik zit dus altijd aan de onderkant van de maatrange. Maar ik kan me voorstellen dat damesbindingen idd smaller zijn dan herenbindingen. Damessportschoenen zijn namelijk altijd smaller dan de herenmodellen. Maar idd passen en proberen. En lekker belangrijk of het eigenlijk voor dames of heren bedoelt is :P

@Jack, goede tip! Wist niet dat shops ook ’ 2-hands’ bindingen aannamen :) goed om te weten. Maar meestal bestel ik online, en ga ik uit van de matentabel vandaar…
De bindingen die ik nu heb zijn van Union, en zijn op zich echt super fijn, zij het dat ze dus net iets te klein zijn, maar die verkopen ze in NL bijna nergens :( En de bindingen die ik nu op het oog heb verkopen ze in NL al helemaal nergens… Zijn van Endeavor, Color… volgens mij dus voor mannen, maar niet per se aan af te zien :) en volgens mij enigszins vergelijkbaar met de bindingen van mijn vriend waarvan ik dus zeker weet dat ze passen… Heb het idee dat dat bij vrouwenbindingen soms nog maar de vraag is.
Mijn oude bindingen zijn bijvoorbeeld van Burton, Stiletto, maat M/L geschikt tot maat 40 ongeveer, maar geloof nou niet bepaald dat iemand met maat 40 daarin past, of misschien alleen met Burton boots?
@Bien ja, met maat 36 pas je overal wel in denk ik :) heb jij geen interesse in een of twee paar bindingen? haha nee flauwekul, maar je hebt wel gelijk… uiteindelijk zie je het er op zich niet aan af, maannenbindingen zijn tegenwoordig ook rose, paars, knalgroen of whatever, hadden net zo goed voor vrouwen kunnen zijn :D

ik weet niet of je in de buurt van deventer woont?
daar zit burnside.die hebben ook 2e hands bindingen staan en nemen ze ook wel in denk.en die verkopen ook union.
als je bij hun spullen koopt is hun garantie dat als je er niet tevreden over bent dat je terug kunt gaan en voor het zelfde geld als waar je het voor gekocht heb kan ruilen voor andere.weet niet of dat ook voor 2e hands spullen is hoor.
ik koop alles bij hun echt een super shop!

Iris, ik heb zelf Vans Encore boots (maat 38) in een Burton Cartel M binding. Mijn boots zijn ook breder dan andere merken en passen niet altijd perfect in een binding. Ik heb daarom dus een kleine heren binding gekocht en dat gaat prima (al past de capstrap niet helemaal perfect op de brede neus van mijn boots).
Ik heb ook al eens mijn boots geprobeerd op een flowbinding, maar dat vond ik maar niets.
Maar het komt in ieder geval wel vaker voor dat een bepaald merk boot niet in een ander merk binding past. Dus neem je boots gewoon eens mee naar een shop en kijk dan of het past (dus niet te krap, maar ook niet te wijd én dat het ook overal prima aansluit).

@jefrem, ik woon niet echt in de buurt van deventer helaas … maar zal t in elk geval onthouden, als we daar een keer in de buurt zijn :)

En Jesse, ik ben nu inderdaad aan het overwegen om mannenbindingen in M te kopen of vrouwenbindingen in L ofzo dan maar

Plaats een reactie