Met welke auto naar wintersport???

Dit jaar met een 307 SW en een Fiesta.

Maar het meest relaxed lijkt me toch wel met een ®S4/6 of met iets als een Golf R32.

Met oud en nieuw op pad met de baby BMW met skibox.
Alleen nu wel met winterbandjes en niet zoals de foto de zomerbanden.

null

wij gaan dit jaar met 3 wagens(10 personen). 1 land rover defender 2 zit, zeer handig voor al het gerief en dan nog een nissan qashqai. alleen die derde wagen moeten we nog vinden :D

Dit jaar met de Renault Laguna op gas en met winterbanden. Maar wij zijn met heel veel verschillende auto’s naar de sneeuw geweest. Met z’n 4-en in een Peugeot 206 met de grootste dakkoffer die er volgens mij bestaat (dat ding was groter dan de auto zelf volgens mij), een Seat Leon, VW Golf, Fiat Punto, Renault Scenic, Renault 19 (die was ook grappig, mijn man dacht berg op in Duitsland wel even vrachtauto’s in te halen, viel dat even tegen, na jaren nieuwe leaseauto’s te hebben gereden)

Hyundai 130

Citroën berlingo. Veel ruimte voor bagage. En veel ruimte om zelf te kunnen slapen .

Mag ook niet klagen, ben vaneen Golf GT naar een Peugeot 508 SW gegaan. Ruimte in overvloed ;-)

null

Na een jaar geleden dit gepost te hebben:

De ideale wintersportauto? Ik denk dat de volgende punten belangrijk zij:

  • Zuinig (want je wil immers toch zo vaak mogelijk gaan)
  • Snel (genoeg), je moet toch een beetje mee kunnen op de autosnelweg.
  • voldoende ruim voor de gear en eventuele medereizigers.
  • goede stoelen en verwarming!
  • Bij voorkeur 4x4.
  • Winterbanden en kettingen.

Blijf ik nog steeds bij de genoemde standpunten. Inmiddels is mijn oude vertrouwde VW Bora diesel vervangen door een Volvo V50 2.0d. Voldoet ook aan bovengenoemde punten, met uitzonderding van de 4x4 (en echt zuinig is ie ook niet :( ). Mocht er zeer veel sneeuw verwacht worden tijdens de reis, dan kan ik ook nog beschikken over een 4x4, met winterbanden en een setje goede sneeuwkettingen.

Als je het toch al hebt, is AWD zeker veiliger en sneller maar het voegt niets toe zodra er in het rijtje voor je ook maar één automobilist zit die het niet heeft. (Waarschijnlijk is dat de voorste ;-) ) In omstandigheden dat je het nodig hebt is het nl. toch wel bloedlink om in te halen, AWD of niet. Daarnaast is AWD lang niet zo algemeen als winterbanden en kettingen, dus is de kans groter dat er een FWD-/RWD-slak voor je zit.

In de voorjaarsvakantie weer met twee auto’s richting Oostenrijk. We zijn met 6 man dus ruimte genoeg!

null

Wij gaan met de Dodge Ram 1500. Dus de oliebaronnen zullen wel in de handen wrijven.

Amai 71104 euro voor nen 2 liter diesel, ni normaal die autoprijzen in Nederland !

wij gaan dit jaar met mijn fiesta mk7 en mijn maat zijn ibiza. het liefst ging ik met mijn opel ascona 2.0 met webers maar dan moet ik alleen opdraaien voor de brandstof en dat gaat hem niet worden. voor 2 jaar terug hebben we een t5 gehuurd gaat ook prima

Gewoon met onze golf 4 uit 2001…
Geen nieuwe auto ofzo, maar rijdt nog heerlijk!!
Dagelijks leven rijden we nauwelijks auto, 3x in de week ofzo. Dus vind t best zo!

Een Lada Niva natuurlijk, de enige echt wintersportauto

Renault Laguna 1.8 16V uit 2004 en een Audi A3 Sportback 1.4 tfsi business

Renault Megane Estate (Bose Versie)

Wij met een vw polo van 2011, drie personen en een skirek op het dak. Is wat krap maar zal het wel redden.

Skoda Octavia 1.8tsi 4x4 met winterbanden en skiluik. Geen skibox nodig en je kunt gewoon met 4 personen en ski’s veilig naar de alpen rijden.

null

vw pheaton van ouders van een vriendin

VW Touran met 3 volwassenen en een kind, ruimte genoeg lijkt me.

VW Touran met 3 volwassenen en een kind, ruimte genoeg lijkt me.

Gast493 op 28 feb. 2013 09:20

Dit was ik, was nog niet ingelogd kwam ik achter.

Subaru Legacy 2.0 AWD uit 2000. Zuipt als een volleerde alcoholist, maar rijdt zo lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

When life gets too complicated.... SKI

Mercedes sprinter 319, alle spullen in de koffer en met luchtgeveerde zetel geen last om ver te rijden ;-)
ook handig om mee naar de piste te rijden :-)

Ongelooflijk. Zo’n non-ski onderwerp, en dan bijna 300 reacties !

(Ik ga het liefst met een oude Citroen 2 CV, dak open zodat ook de ski’s plaats hebben, en nooit last van kokende motor in de bergen !)

Volvo v70 d5 r- design
Ruimte snelheid en comfort!

Ongelooflijk. Zo’n non-ski onderwerp, en dan bijna 300 reacties !

(Ik ga het liefst met een oude Citroen 2 CV, dak open zodat ook de ski’s plaats hebben, en nooit last van kokende motor in de bergen !)

jaap2 op 28 feb. 2013 22:39

alleen wel sneeuw op je kop…

Vannacht gaan wij op pad in mijn Saab 900 turbo uit 1991. Snelle Zweed op winterbanden met heel veel bagageruimte. Het benzineverbruik zal niet meevallen, maar de oude dame is toe aan wat kilometers blazen op de autobahn.

Hierbij ons vervoermiddel en logement, 3x 8 dagen Alpen + nog enkele WE’tjes Sauerland :-)

null

De nieuwe 1 serie, sinds 2011 rij ik ermee, ideaal. Rustig met 4 personen + bagage. Skiës e.d. hebben wij altijd in Oostenrijk, dus betreft puur een sporttas p.p… Dan is het verder lekker doorrijden met de diesel, 1e keer tanken bij München. In januari;

null

null

Skiër | Völkl | Carven | Piste knaller

Plaats een reactie