Met welke auto naar wintersport???

Ik rijdt morgen gewoon lekker met mn RR Sport naar Val Gardena…en ga lekker weekje genieten van de sneeuw en hopelijk ook de zon…en moet ik tanken dan tank ik…period…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Ik rijdt morgen gewoon lekker met mn RR Sport naar Val Gardena…en ga lekker weekje genieten van de sneeuw en hopelijk ook de zon…en moet ik tanken dan tank ik…period…

Yuri op 21 mrt. 2013 09:55

Goh, heb je een RR Sport??
Was me nog niet opgevallen…

Haha Edwin…lol…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Als je moet tanken, dan heb je meestal weinig keus, dan is de enige optie om de tank weer vol te gooien :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Als iemand zo vaak zegt dat hij een RR Sport heeft zal het waarschijnlijkeen laguna van de zaak zijn…

Gast642,

Heb al paar x foto van willen posten maar krijg steeds foutmelding…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Joh zal ik anders een foto van een RR Sport posten ?

M’n Skoda is privé en afbetaald. :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Gast642,

Heb al paar x foto van willen posten maar krijg steeds foutmelding…

Yuri op 21 mrt. 2013 20:47

Die had je toch eerder als profielfoto?

Edwin11,

Idd maar als ik de foto gewoon wou psten zoals velen hier gedaan hebben kreeg ik foutmelding…anyway…ben nu aant inladen want zo vertrekken naar italie…eindelijk!!!

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Wat maakt iedereen zich druk om de auto die een ander heeft en het aantal pk’s, la gaan la gaan

Toch wel een PK of 500, Power-Shift automaat, tweevloers, airco, meerdere tv’s aan bord en soms zelfs een hostess. Oftewel met de bus :D 5 dagen vrij nemen en 8 dagen skien : D

@Gertenbol: auto met chauffeur dus :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Haha jup, ongelofelijk he ;)

Wat maakt iedereen zich druk om de auto die een ander heeft en het aantal pk’s, la gaan la gaan

Gast026 op 22 mrt. 2013 09:10

Dit is een openbaar forum dus komen hier ook lieden die zich druk maken om auto’s omdat het ze interesseert.
La gaan, la gaan

Begint meer op kift te lijken…

Morgen weer een ritje naar Saas-Fee, lekker veel bagage mee dankzij de ruime achterbak van m’n combi :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik heb een aygo en zelfs daarmee kom ik op de plaats van bestemming.
Een paar winterbandjes (sneeuwkettingen in kofferbakje) en gaan.
In februari naar zell am see geweest en geen problemen zelfs complete snowboard uitrusting past erin (2personen).
En brandstof maak ik me geen zorgen over (1:18 met stukken van 140-150 per uur).
Ik zou zeggen groot of klein maakt niet uit! Technische staat van de auto is veel belangrijker!
Veel plezier op wintersport en veel veilige km toegewenst met wat voor auto dan ook!

@Peter_38 gelijk hebbie! Auto maakt niet zoveel uit, als je maar van a naar b komt, kijk rijdt ie zuinig (én lekker) dan is het al mooi meegenomen :)

Wij gaan skiën, Après Skiën!!

Ik ga al jaren met de Mercedes Viano 2.2CDI. It doesn’t get any better than that. Ruimte zat, je zit ook wat hoger dus ideaal om het verkeer te overschouwen. Hij is voldoende krachtig…juist zien dat er winterbanden opzitten en dat de kettingen binnen bereik zijn want op sneeuw durf ie nogal wat vreemd te doen

null

Zo stond onze Mercedes E er bij in Zwitserland.
Aan 't eind van de week kregen we hem bijna niet meer van z’n plek. Lang leve de achterwielaandrijving… :(

Zie net een cool filmpje waar ik het 100% mee eens ben. Achterwiel aandrijving maakt wel iets uit, maar niet het verschil tussen kunnen doorrijden en kettingen.


@Eliza - tipje; zet altijd je auto neer in de richting hoe je wilt vertrekken. Nu staat het profiel van je banden verkeerd om omdat je eerst achteruit moet rijden. Daarnaast kan je altijd proberen je automatten even voor-/achter je wiel te leggen voor het eerste stukje tractie.

Ik heb nog nooit gehad dat ik, ondanks achterwiel aandrijvers, niet boven ben gekomen.

Skiër | Völkl | Carven | Piste knaller

Probleem met veel van die achterwielaandrijvers is :

  1. vanachter zijn de banden vaak breder
  2. Zijn meestal duurdere en krachtigere wagens met grotere wielen

En meestal nog een combinatie van beide. Het is niet de achterwieltractie am sich die het probleem is, maar meer de grotere en bredere wielen.

@ .Robin en het feit dat je jezelf vrij lastig uit een slip kunt trekken. Zelf jarenlang met een achterwiel aangedreven busje gereden…

Click. Click. Peace

Ik heb er totaal geen verstand van hoor, maar zou het ook nog meespelen dat het een automaat is? I
k heb al wat gemopperd tegen mijn man… Ik reed eerst in een hyundai Atos en daar kwam ik fatsoenlijk mee weg en met deze bak niet… Maar 't is idd alleen bij het achteruit wegrijden dat 'ie moeilijk gaat doen.

Probleem met veel van die achterwielaandrijvers is :

  1. vanachter zijn de banden vaak breder
.Robin op 28 mrt. 2013 22:18

Rijden met een breedset in de winter is inderdaad dan ook niet erg verstandig ;)

Kan het volledig beamen. Mijn vorige auto was een E91 325i met een aparte zomer (breedte)set (225 voor en 255 achter) en een aparte zomerset. De grip die je hebt met een breedteset is fenomenaal, niet meer normaal hoe hard je een bocht kon nemen. Maar bij ijs e/o sneeuw is de zomer(breedte)set niet bruikbaar!

Ik heb 215 in de winter voor en achter. Normaal 225. Dus dat valt wel mee dat verschil. Vooral met beleid rijden en af en toe durven slippen zonder in paniek te raken. Zet overigens altijd mijn TC uit, wordt je gek van.

Skiër | Völkl | Carven | Piste knaller

De trein. Lekker comfortabel, snel en relaxed

Snow Barry

Ik ben een aantal keren met mijn 1 serie op wintersport geweest op dunlop winterset in 205/55x16". Met achterwielaandrijving (zeker op een lichte auto als deze). Ben je altijd in het nadeel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik met vorige autos nooit bang ben geweest, maar met deze rijd ik een stuk voorzichtiger in sneeuw. Heb al van alles geprobeerd door te experimenteren met bandenspanning maar niks helpt. De dunlops doen het beter dan de vorige set van nokian. Daarmee werd het in regen al gevaarlijk. Met een beetje lomp gedrag kwam ik elke rotonde dwars af. Haha

Hoteleigenaar in Flachau vroeg me laatst op vertrekdag tijdens sneeuw. En bevalt het? Een bmw? Ik zeg ja, 2e vraag was, en in sneeuw? Hij reed zeld ook bmw dus kon er erover meepraten. Hij rijd in de winter met 100kilo zand in zijn kofferbak.

Op de autobahn is t wel erg fijn. Door de achterwielaandrijving merk je bij hoge snelheid niks van aandrijfkrachten in besturing. In tegenstelling tot vorige autos(golf, seat leon, passat)

Ik denk dat achterwielaandrijvers altijd in het nadeel zijn in sneeuw. Zeker een lichte auto als de 1 serie

Plaats een reactie