Met welke auto naar wintersport???

Nee, afgelopen weekend kreeg ik één nieuwe schokdemper. Vooral de prijs was schokkend, maar dat even terzijde.

Hoe dan ook: dat kan niet die van mij geweest zijn, of ik moet een hartig woordje gaan praten met de audigarage… ;)

@DSvier Hoezo, ze nemen het ‘testritje’ gewoon erg serieus… ;-)

Click. Click. Peace

Heb je niet een foto van je voiture @dsvier? :)

Heb je niet een foto van je voiture @dsvier? :)

Connaisseur op 16 feb 2016 18:42

Heb ik, maar dat zou ik later moeten posten… Ik ben nog op de terugweg vanuit Winterberg. ;)

Dit is mijn vervoersmiddel naar de wintersport:

null

Nou ik rij niet zelf, ik laat me rijden. ;-) Ga mee op gehandicapten vakantie als vrijwilliger/reisleider.

Nog niet met eigen auto’s op wintersport geweest, Peugeot 206+ ['11] & Citroën Jumper rolstoelbus ['01].
Wel met mijn ouders in onder andere Citroën CX Break, Peugeot J5, Land Rover Discovery.

Wensen: Mercedes Sprinter, Peugeot Partner, Citroen Jumper, Volkswagen Crafter in Rolstoel uitvoering.
Kunnen we met het hele gezin in 1 auto!

Nog af te leveren BMW 320i touring zwart, hij wordt op 2 maart afgeleverd en op 4 maart wordt hij ingereden (helaas 1ste 2000km rustig aan) maar het zal wel aangenaam vertoeven zijn. Jaren daarvoor immer met de Audi A3 sportback 1.4 tfsi daarvoor Alfa Guilietta 170 pk (rotauto) en daarvoor Golf 5. De 19de vertrek ik voor een tweede maal met mijn trouwe Laguna.

null

Dit is mijn vervoersmiddel naar de wintersport:

null

Nou ik rij niet zelf, ik laat me rijden. ;-) Ga mee op gehandicapten vakantie als vrijwilliger/reisleider.

Nog niet met eigen auto’s op wintersport geweest, Peugeot 206+ ['11] & Citroën Jumper rolstoelbus ['01].
Wel met mijn ouders in onder andere Citroën CX Break, Peugeot J5, Land Rover Discovery.

Wensen: Mercedes Sprinter, Peugeot Partner, Citroen Jumper, Volkswagen Crafter in Rolstoel uitvoering.
Kunnen we met het hele gezin in 1 auto!

NachtBroeder op 16 feb 2016 22:20

Met zo’n grote bus ben ik ook mee geweest (wel een andere bus)
Dan als deelnemer, en het ws weer schitterend

Vorige week met mijn ‘nieuwe’ Clio naar Feldberg geweest. Koffer er op, vier man erin en afgeladen met baggage… Stevig voor een 900 cc drie cilindertje… Bijna de hele weg 130 km/u gereden. Verbruik bijna 1 op 15. Over vier weken naar Brand :-) Met mijn vorige auto zou in in dezelfde situatie amper 1 op 8 halen… (oude Nissan Almera Tino)

null

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

null

Ford Mondeo 3.0 V6 ST220

Ski or Die

@Connaisseur: bij deze een tweetal foto’s.

Op de Nordschleife met de station Porsche’s en geprepareerde BMW’s narren:

null

De enige wintersportgerelateerde foto die ik kon vinden:

null

@DSvier mooie kleurstelling van het blauw met bruin leer interieur!

Ah je hebt de v10! Leuk speelgoed :)

@DSvier Mooi speelgoed, zo te zien heb je een mooi budged en hou je van leuk speelgoed, misschien kan ik je nog wel ergens aan helpen ;) wij maken hier namelijk mooi speelgoed voor rijke mensen :P

Born to Ride

Vergeet ook niet dat sommige mensen bepaalde beroepen, of andere ingangen hebben zodat ze mooi materiaal mogen lenen/ gebruiken/tot hun beschikking hebben etc. Daarvoor hoef je zelf dus niet rijk of vermogend (in geld) te zijn.

In sommige gevallen is het soms mooier als wat het lijkt, ik maak doorgaans graag gebruik van het spul van een ander zonder zelf vermogend te zijn.

Ik vind hier persoonlijk de foto’s van de Nederlandse auto’s in bergen/sneeuw etc. leuker en geloofwaardiger als slechts een ‘plaatje’ van een racemonster met een geclaimde (hier ga ik mee op vakantie). Niet dat ik zeg dat er wordt gelogen of misbruik wordt gemaakt van echter ik vind hier bij enkele auto’s het tamelijk ongeloofwaardig. Je neemt niet zo snel een gekoesterde auto mee op wintersport (pekel, kans op schade, verbruik etc., smerige schoenen in en uit als je naar Oostenrijk gaat en iedere dag je auto moet starten of van en naar het parkeerterrein te rijden om je skidag te beginnen)

Hieronder slechts enkel auto’s die niet in mijn bezit zijn maar waarmee ik veel km’s maak. Dan zou ik kunnen neerzetten, hiermee ga ik op wintersport…

Zoals gesteld ik ga dit jaar met een nog af te leveren BMW 320i touring 8-traps automaat. Hij zal nog moeten worden ingereden op het moment van vakantie (4 maart weg en 2 maart wordt deze opgehaald) en 18 maart vertrek ik in de nacht met mijn oude trouwe Laguna.

null

null

null

null

null

null

null

null

null

null

Misschien wat veel foto’s maar ik zet bij enkele mensen hier mijn vraagtekens of het echt de auto is waarmee zij op wintersport gaan. Geen aanval voor hier maar wel even een kritische opmerking…
De Audi RS6 is TOP en genomen in de sneeuw, MOOI!

Vraagje in dit auto-topic: Sinds een maandje heb ik een nieuwe Mazda 6 met elektronische handrem.
Kan een elektronische handrem(kabel) ook bevriezen?
Ik geef toe, de handleiding nog niet uit het dashboardkastje gehaald…

Ik zou je auto gewoon in de eerste versnelling zetten, of in P, dat is echt genoeg. Gebruik nooit de elektrische handrem in mijn auto.

ik ga dit jaar voor het eerst met mijn bmw e90 320i op wintersport.

laatst met de ijzel en zomerbandjes was het wel feest, hoop met de winterbandjes op wat meer grip:)

null

foto’tje voor de liefhebbers…

Vraagje in dit auto-topic: Sinds een maandje heb ik een nieuwe Mazda 6 met elektronische handrem.
Kan een elektronische handrem(kabel) ook bevriezen?
Ik geef toe, de handleiding nog niet uit het dashboardkastje gehaald…

Ronald16 op 17 feb 2016 18:17

Zoals hierboven geschreven staat zou ik de handrem zo min mogelijk gebruiken. Hij kan namelijk ook bevriezen.
In de versnelling of in P zetten is voldoende.

Ontopic; Afgelopen jaren met allerlei verschillende auto’s richting de sneeuw gegaan. 2015 met een BMW X5 M50D naar Ehrwald, 2014 met een BMW E30 touring naar Sankt Anton, 2013 met een Mitsubishi ASX naar Gerlos.

En dit jaar wederom naar Gerlos maar nu met een Honda Civic Tourer 1.6D. Dit is een ideale cruizer. Afgelopen zomer met de hatchback Civic 1.6D naar Italië afgereist en hier had de auto 0,0 moeite mee incl. vouwwagen en 4 volwassenen!

@DSvier Mooi speelgoed, zo te zien heb je een mooi budged en hou je van leuk speelgoed, misschien kan ik je nog wel ergens aan helpen ;) wij maken hier namelijk mooi speelgoed voor rijke mensen :P

Matthias123 op 17 feb 2016 14:17

Ik zal happen: wat dan precies?

Misschien wat veel foto’s maar ik zet bij enkele mensen hier mijn vraagtekens of het echt de auto is waarmee zij op wintersport gaan. Geen aanval voor hier maar wel even een kritische opmerking…

Laagvlieger op 17 feb 2016 16:04

Tsja, ik ga er altijd maar vanuit dat men de waarheid spreekt. Meer omdat ik persoonlijk niet de meerwaarde zie van je anders voordoen op internet. Het enige wat je daarmee kan winnen is een online status en een online status heeft geen enkele waarde, want zodra je de PC uit zet is het klaar.

Ik snap wel dat iemand denkt dat een 911 GT2 een wat vreemde keuze is voor de wintersport overigens (als je even terug bladert zie je ook een foto daarvan in de sneeuw, sterker nog, als je goed kijkt zie je dat het dezelfde parkeerplaats is als waar de RS6 staat), maar je hebt nu eenmaal gekken. Kennelijk voldoende voor Ferrari om de FF te ontwikkelen. Wat ik dan ook meteen de meest begeerlijke Ferrari vind, want geschikt voor iedere dag. Zo zonde om een mooie auto steeds in de garage achter te moeten laten en dan maar met een ook best aardige, maar daarbij schril afstekende auto moeten rijden.

En inderdaad: zo denken veel eigenaren van exoten niet. Maar gelukkig zijn er ook mensen die deze auto’s gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn. Dus gewoon lekker mee racen, lekker meenemen op wintersport en alles daar tussenin. ;)

@DSvier dat vind ik ook. Ik heb het geld er niet voor maar mocht ik dat wel hebben, zou ik 'm zeker niet in de garage laten staan of alleen op zondag gebruiken. Gewoon elke dag er lekker van genieten! Daar heb je 'm toch voor! :-)

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de auto op wintersport, naar Montafon. Het enige probleem was dat we geen auto hadden en ook geen behoefte (financieel) om er een aan te schaffen. Dus we hebben besloten een auto te kopen om deze na de wintersportweek ook weer te verkopen.
En het is geworden: Een hele degelijke Renault Megane Scenic!

Dus volgende week vrijdag naar de Alpen en er daarna zo snel mogelijk weer vanaf, haha.

Liefhebber van de heerlijke alpengerechten, strakke pistes en prachtige panorama's

2x geplaatst

Liefhebber van de heerlijke alpengerechten, strakke pistes en prachtige panorama's

Waarom niet huren?

En een degelijke Renault… Dat is een flinke zoektocht geweest lijkt mij zo. ;)

Had je dan niet beter kunnen huren?

al geplaatst

Liefhebber van de heerlijke alpengerechten, strakke pistes en prachtige panorama's

@keesgrooteman: De tweede keer was het kwartje al gevallen hoor… ;)

Met de Audi A6 Limousine (dat laatste klinkt groter dan ie is hoor!). Net een paar maanden oud, rijdt lekker stabiel vanwege de brede wielbasis, rustige motor. Ben benieuwd!

een electronische hickup bij @keesgrooteman, kan hij vast wennen voor zijn trip met zijn Renault :)

een electronische hickup bij @keesgrooteman, kan hij vast wennen voor zijn trip met zijn Renault :)

franksplinter op 18 feb 2016 10:16

Dat is ook weer waar… ;)

Plaats een reactie