Met welke auto naar wintersport???

Wijs de Honda S2000 dat is gewoon afreizen in stijl! Toeren, janken en driften in de sneeuw…

De i20 heeft een oud-collega en vriend van mij die net als ik enorm veel km’s heeft gemaakt inmiddels deze i20 geleased voor zijn eigen rijschool. Ook daar heb ik dus eens een rondje in gereden. Hiervoor reed hij met een nieuwe Ford Fiesta diesel, nu de i20 benzine. Een hele andere auto en motor. Minder vermogen en trekkracht maar verder een erg leuk ogende auto, lijnenspel van nu en een hedendaags interieur.

Ook naar mijn mening stevig aan de prijs maar die garantieregeling van 7 jaar maakt een hoop goed voor je als particulier. Hij is ook enorm kritisch op zijn wagen maar ging ook voor Value for Money en heeft net zijn eerste beurt gehad. Tevreden is hij maar kent ook de beperkingen van zijn auto na 22.000km.

Wat ik iedere dag mis aan mijn eigen auto is een 6-bak. De Franse motoren zijn doorgaans van de hoge toeren. Grappig met het doortrekken naar hogere snelheden (de 5 is vrij vlotjes) maar het geluid boven de 140km/u niet in verhouding tot het segment auto en de mate van comfort. Het klopt ergens niet, daarom een dure geluidsinstallatie met een kleine actieve sub om het te compenseren.

De V60 is leuk maar zoals je zelf zegt krap. Ik heb vrienden die met een lelijke eend naar Portugal zijn gereden…met zijn 4-en. Die rare uitbouw of opbouw achterbak uitbreiden erop en gaan…mannenavontuur! ;-)

Ik ben in een Ford Fiesta naar Kroatië gereden in 13,5uur en kreeg een soort van ‘respect’ maar die auto reed gewoon top. Stoelen zeker te hard maar een goede zit.

Ik heb het dus voornamelijk over de prijs-comfort, prijs-ruimte, prijs-nut etc.

Zoveel mensen zoveel wensen.
Als je problemen ervaart met een Seat Altea en klaagt over de kosten is dat vervelend, sneu en tal van zaken meer. Ga je dan een tweedehands aanschaffen en denken jaren ‘goedkoop’ te rijden…ik denk dat het wishful thinking is. Voor mij persoonlijk is de wauwfactor er ook nooit geweest. De nieuwe generatie schijnt veel beter te zijn, zelf nog niet in gereden…

Mensen met bijvoorbeeld een auto zoals een Hummer, een Ford f150, Chrysler C en dat ‘soort’ bolides die naar mijn mening iets te veel Netflix hebben gekeken…leuk als je het zelf leuk vindt maar het zijn echt geen fijne auto’s. Misschien op een Amerikaanse snelweg maar niet hier.

Mooi mannenavontuur met 4man in een V60 maar ergens toch bijna lachwekkend en sneu als je beseft wat de auto kost tot verhouding wat hij dan jullie aan comfort heeft geboden.

Je komt aan…tuurlijk maar de mannen in de eend ook. Zonder dakkoffer dat past niet op het dak

Zeg @laagvlieger: zou je gewoon op willen houden met topicvervuiling?

Het gaat hier om met welke auto je op wintersport bent gegaan en niet om ellenlange epistels over jouw persoonlijke meninkjes over alles wat je op de weg en in de Autoweek tegenkomt.

Seat Leon ST afgelopen jaar, daarvoor met een Honda. Niks bijzonders eigenlijk.
Maar met 4 volwassenen in een auto hoeft het ook niet in stijl te zijn/gaan. Auto is dan toch te zwaar beladen. Ik ga wel in de stijl van de berg af op m’n boardje. :D

Zeg @laagvlieger: zou je gewoon op willen houden met topicvervuiling?

En niet alleen laagvlieger, maar ook de anderen die steeds op hem ingaan en daarmee bijdragen aan de vervuiling.

@DSvier: man x 3…

Ik vermaak me kostelijk! :-) Verder is er toch weinig activiteit hier op het forum.

Ik vermaak me kostelijk! :-) Verder is er toch weinig activiteit hier op het forum.

joepiedepoepie op 19 jun 2016 11:57

Prima. Laat @laagvlieger een ‘opa vertelt’ topic openen en daar al zijn hersenspinselen in posten. Iedereen gelukkig.

Hahaha , da’s een goeie! @DSvier maar het kan dan ook wel weer saai worden omdat er dan misschien niemand meer reageert op die man.

Hahaha , da’s een goeie! @DSvier maar het kan dan ook wel weer saai worden omdat er dan misschien niemand meer reageert op die man.

joepiedepoepie op 19 jun 2016 12:39

Dat was toch juist de opzet?

Dat het saai wordt lijkt me jammer @GiGi maar dat men beter niet kan reageren, daar heb je gelijk in. Daarom lees ik ook alleen maar mee.

Ik denk dat dat risico vrij minimaal is, inmiddels.

Bovendien is een Tesla voor sommigen een economische keuze, en niet een van de beste auto voor een X bedrag. IN dat opzicht is de Tesla wel een mooie optie, zeker als je het vergelijkt met andere sport-coupés (of hoe die klasse ook heet) voor hetzelfde aanschafbedrag. Dus netto kosten onderaan de streep (aanschaf, belasting, gebruikskosten) is het wellicht even voordelig als een Nissan Leaf of andere ‘schone’ auto, zoals indertijd de Toyota Prius. Maar dan krijg je wel een stuk interessantere auto.

Misschien een gechargeerd punt, maar dat kan je wel waarderen, denk ik.[post] GiGi op 17 jun 2016 23:10

@GiGi, sorry over je post heen gelezen maar sluit mij hier volledig bij aan en dan is de Tesla natuurlijk by far het leukste alternatief. Maar hoe je het wilt wenden de Tesla dient uiteindelijk te worden betaald. Dus een hoog Leasebedrag, de rekenaars onder ons hadden dus het voordeel al zeer snel berekend en dan heb je een hele snelle auto en alles aspecten die een Tesla leuk maken. De discussie van de eerste generatie met zijn stoelen en voornamelijk de achterbank, tsja…als je echt wilt volhouden dat het comfortabel is dan zeg ik dan ben je echt niets gewend.

null

‘Lekker’…voor de medepassagiers.

Het nieuwe Model X heeft nog vertraging, Musk wees erop dat hij de achterbank “nog steeds niet helemaal juist krijgt”.

Dus ook met de introductie van de X waren er problemen voor wat betreft het comfort achterin zegt de grote man zelf.

Voor wat betreft een gelijkwaardig alternatief, op volledig elektrisch gebied is die er niet. De deels elektrische, dus de hybride auto’s zijn leuk maar je levert er enorm op in qua kofferbakruimte het elektrische component is ook vaak teleurstellend. De C350e rijdt ontzettend fijn en is qua comfort echt goed maar volledig opgeladen in de winter 21km volledig elektrisch in de zomer 23-24km. Het schakelen tussen brandstof en elektrisch voel je niet tot nauwelijks zelfs het starten van de motor is super opgevangen. Maar een kofferbak, iets wat wij als wintersporters volgens mij doorgaans allemaal wel nodig hebben lijkt mij…het neemt enorm af.
@RFKANGOO: zonder te spammen, les bij paul invoeren in de adresbalk ;-) zie je zijn bolide en die vind ik leuk.
@DSvier: wellicht dat je ons nog eens kan vermaken met circuitfoto’s, boxjes voor in de auto en op de ski om ons te overtuigen hoe zuiver qua snelheid je rijdt. ;-) vond ik namelijk ook leuk maar dat ben je blijkbaar nog niet vergeten. Is die box voor op je ski’s al af om ons jouw zuivere snelheden te tonen. Dat is namelijk echt iets wat mij enorm boeit

@RFKANGOO: zonder te spammen, les bij paul invoeren in de adresbalk ;-) zie je zijn bolide en die vind ik leuk.

Laagvlieger op 19 jun 2016 12:58

???

Übung macht den meister!!!

Lesbijpaul met een .nl erachter dan zie je zijn les i20. Aangezien jij er ook 1 hebt.

Tesla, als zelfs Dhr. Musk een opmerking plaatst over de nieuwe X voor wat betreft de achterbank met zelfs hierdoor een introductievertraging, vind ik dat netjes en zeker luisterend naar de eindgebruikers.

Nextgen stoelen voor de Tesla S en zijn opvolger uitstellen vanwege de achterbank het behoeft voorts weinig betoog. Wat de gevestigde wintersporter-orde er ook van vindt. (genoeg onderbouwing voor wat betreft mijn mening)

@DSvier: ik moest even graven maar dan toch de foto’s gevonden van de bolide waar ik inmiddels een 120.000km in heb gereden sinds 28-11-2013. Catalogusprijs € 109100… (koopje)

null

null

null

null

null

Onderstaand voor op de wintersport lijkt mij iets voor Sneeuwbaard, waarom geen idee… gewoon een gevoel…dak open baard vol sneeuw:

null

Helaas niet meer de beschikking over de sleutel maar wel een ideale auto om mee naar de wintersport te Laagvliegen:

null

null

Het waren mooie maar hele dure km’s qua afschrijving €10,-- per km… ;-)
Wel top, een start/stop systeem op een M5…helemaal geen milieugekte :-)

Onderstaand voor op de wintersport lijkt mij iets voor Sneeuwbaard, waarom geen idee… gewoon een gevoel…dak open baard vol sneeuw:

null

Laagvlieger op 19 jun 2016 16:39

Nee… Bah… Doe me dan maar een Tesla of een Landrover.

Zoals ik hiervoor al eens heb genoemd heb ik wel een autootje met open dak. Er zullen weinig auto’s zijn die kunnen tippen aan het pure rijplezier van een 15 jaar oude Honda S2000. Alleen dan niet voor de wintersport…:)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sneeuwbaard: :-) bedankt voor je reactie.

Lees eerst even: http://www.ad.nl/auto/range-rover-minst-betrouwbaar-honda-he…
:-) ;-) maar ik heb het mogelijk verkeerd…nare ervaringen van mensen.

Toeval of ?? een artikeltje op maat…

Mooie contrasten:
De S2000 is zoals ik al eerder opmerkte een prachtige kar qua rijderseigenschappen met dito motorgeluid. Het contrast om ipv met 9000toeren te janken dan te verkiezen om je wintersportreis suizend en ladend af te moeten leggen… ;-)

De Range Rover, voor jou ook een contrast. In plaats van met gevoel te rijden heb je nu een stuur in je handen en waan je je Henk Wijngaard. Dicht bij de grond wordt een etage hoger doorbrengen met een stuur in je hand met weinig gevoel…https://www.google.nl/search?sourceid=chrome-psyapi2&ion…

Sneu voor al die mensen die finaal over de toeren zijn voor wat betreft hun dure reparaties aan hun auto.

Overigens bleek in 101 Dalmatiërs bovenstaande auto van Cruella niet de beste keuze om mee in de sneeuw te rijden. Mogelijk lag het aan de bestuurster.

Zullen we lekker on topic blijven?

mama on a mission in the snow

Lijkt me een goed idee!

Manlief moest weer zo nodig een andere auto hebben. Apart detail! Hij gebruikt hem maar 1x in de week voor de boodschappen en ik moet er elke dag mee naar mijn werk(à 75 km per dag). We zullen de volgende wintersport met een Citroën ds3 gaan. Van mij had het nog niet gehoeven want ik was super tevreden met mijn Mazda 2.
Zelf ben ik eigenlijk een verstokte Subaru fan en heb lang geleden ook een Impreza(vier wiel aangedreven) gehad. Rijdt heerlijk, zeker in de winter in de bergen…en ik hou van dat geluid van die boxer motoren! Helaas nu financieel niet meer haalbaar. Zowel de Mazda als de Citroën zijn zéker geen ultieme wintersport autootjes maar ik ben al lang blij dat ik rij én dat ik op wintersport kan.

Zullen we lekker on topic blijven?

Rachel-P op 1 jul 2016 11:29

Graag!

@joepiedepoepie: gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop, alhoewel jij kennelijk nog erg moet wennen aan de nieuwe Fransman in jullie leven. ;-)

Ik moet eerlijk bekennen dames in een DS3 hebben toch altijd even mijn aandacht, de Mini is weer zo afgezaagd aan het worden. Ik vind de uitstraling van een DS3 in de juiste kleur en uitvoering gewoon mooi ogen. Het design vind ik leuk en voor het gevoel tijdloos. Ik begrijp dus je man wel, die wilt natuurlijk dat zijn dame in een stoer ogend autootje rondrijdt. ;-) Of zoiets maar het had leuk geweest als jij ook was meegenomen in het besluitproces maar goed, soms is nieuw even wennen.

Veel veilige en comfortabele km’s toegewenst.

Op Snappcar kun je er wellicht eens eentje huren voor een dag.

Ook nog grappig om te lezen, de Forester komt hierin voor:
https://blog.snappcar.nl/2016/01/26/de-blauwe-rode-en-zwarte…

@Laagvlieger
De besluitprocedure… het is geven en nemen. Hij gaat altijd mee op wintersport terwijl hij er niet om geeft.
Tja, wat is de juiste kleur? Hij is zwart en ik vermoed zomaar dat jij dat wel eens een juiste kleur zou kunnen vinden. Zelf heb ik een hekel aan zwart, dus dat is ook wennen als je dat onder je carport hebt staan. De auto is 2 jaar oud, als ik nieuw had kunnen betalen was het zéker een andere kleur geworden.
De uitvoering zal je, denk ik, niet zo de juiste vinden. Het is namelijk maar een 1.2 met 3 cilindertjes. Ik vind het maar pruttelmotortje. Niet mijn ding maar wel zuinig. Hij heeft wel iets meer PKtjes dan de Mazda, een stuk luxer uitgerust en automaat(vindt mijn man erg interessant). Daar moet ik ook erg aan wennen. Ik hou niet zo van al die zichtbare poespas. Geef mij maar een auto met een lekker motorgeluid :-)

@joepiedepoepie: Dus geen joepiedepoepie voor jou toen de DS3 in het zwart voor kwam rijden.

Een 3-pittertje kan best een leuk roffeltje geven. Laatst een Aygootje voor een uurtje gereden en dat roffeltje tot 80km/u is echt wel grappig, vond ik. Jammer dat, zoals op te merken valt uit je stukjes dat je echt niet betrokken bent geweest bij de besluitvorming tot aankoop.

Een Impreza is er te verkrijgen in de ingetogen versie of de brulversie ;-) de oude had zelfs gouden velgen het zijn allemaal keuzes die je kan maken. Ik heb daar niet zoveel mee, stickers, luchthappers etc los van het feit dat het een fantastische auto schijnt te zijn, geen ervaring mee.

Met de juiste kleur…doel ik meer op het volgende. Je hebt auto’s die in een juiste kleur, velg een soort -X-factor hebben. Dat je denkt, hey mooie auto zonder direct te oordelen over merk/motor etc. Ik vind dus een DS3 in de juiste kleur echt wel een leuke auto en dan niet in het geel…of wit met dat lichtgroenige of babyblauwe dakje.

Ik ben ooit 2x afgereisd in een Ford Fiësta 1.3 8v met 60pk naar Kroatië, dat ging ook prima dus ben echt wel wat gewend. Ook ik geniet van mijn simpele 1.8-tje. Als je er maar komt en met een glimlach is het helemaal leuk.

Op Snappcar stond een mooi wintersportlijstje vond ik en toepasselijk voor het topic. Bedankt voor je reactie joepiedepoepie.

‘Ik zie dat de haters, steeds meer haten…’ minnetjes blijven drukken mogelijk ligt het aan het weer 1 juli en nog altijd bewolking en zoveel regen die junimaand als natste maand ooit.

null

Hier ook nog eens mee op wintersport geweest als chauffeur en bijrijder.

Gelukkig heb ik wel een proefrit mogen maken en bij de aankoop betrokken geweest. Ik wist dus wel wat er ging gebeuren maar idd geen “joepiedepoepie”. Ach…komt misschien nog wel.

Ik had een ingetogen versie van de Impreza maar die ging ook als een malle. Hou niet van toeters en bellen.
Ook wel eens in een 555 gereden(van mijn broertje) maar dan móet je gewoon knallen, voor gewoon woon-/werkverkeer niet super.

Voorlopig moet ik maar eens serieus het instructieboekje gaan bestuderen om er achter te komen wat er allemaal voor (on)nodige luxe aan de DS3 zit en of ik er iets mee wil gaan doen.

Mijn eerste autootje was een Subaru MiniJumbo. Ik reed toen op zomerbandjes(was toen nog normaal) gewoon naar Obergurgl om te gaan skiën en dat ging ook prima. Wel een lachwekkend gezicht hoor tussen al die grote dure bakken daar!

(Ik druk trouwens nooit bij iemand op minnetjes …en plusjes, daar ben ik spaarzaam mee.)

We moeten maar weer on-topic, denk ik.

@joepiedepoepie: bedankt voor je reactie en jammer dat je dan, als het toch een DS3 moest worden niet nog even bent gaan verder neuzen naar een ander kleurtje o.i.d. zodat je op vlak van aanzicht al een glimlach kon krijgen.

Ooit een enorm topic gehad over winterbanden maar ook ik ben bekend met je ervaringen v.w.b. de winterbanden maar dat staat in het andere topic.
Ruimte voor slechts plaatjes lijkt mij ook zo wat. Daarnaast is mijn voorgaande post een mooie Kia Sportage (met een voor mij -X- factor, de wintervelgen niet de mooiste maar het kan vele malen slechter.)

Knopjes…en soms overbodige luxe het schijnt een stuk veiliger te zijn ;-)

null

null

Hier ook knopjes… ;-) ik weet gelukkig allemaal waar ze voor zijn.
null

Knopjes knopjes…
null

null

Succes!

@Laagvlieger
Ach…heb een goede inruil gekregen met nog wat extra’s. Ds3 dakdragers+rails voor de dakkoffer, setje winterbanden met velgen, waxoylbehandeling en een lage kilometerstand. Daarom is het deze geworden.
Het komt wel goed.

@joepiedepoepie: gelukkig! ;-) en een gevoel van een fijne deal is dan weer wel prettig.

@laagvlieger, ga je nu echt blijven lullen? Lees de titel van dit onderwerp even en hou je er aan.

WGSM

Om het topic weer on-topic te krijgen (lange discussies samen liever via PM). Hier de auto waarmee ik vanaf september zal rijden en komende winters dus in de sneeuw zal zijden.

Natuurlijk met de dakkoffer erop voor de ski’s, goede winterbanden, en onder de motor laat ik wat ze Frankrijk ski’s noemen monteren. Om de motor te beschermen tegen hoge stenen of schrapen over ijs / sneeuw.

null

Click. Click. Peace

@Rogier je hebt een goede keuze gemaakt! Dacia blijft een “No-nonsence” auto waar je veel voor je geld krijgt. We zijn (velen van ons hier) doorgeschoten met honderden pk’s en kapitalen aan extra’s. Zelfs ik, af en toe mis ik de eenvoud van mijn (oer)oude Land Rover.
Trouwens, ik ga er wel vanuit dat dit een 4WD is!?

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Plaats een reactie