Speciale snowboard kleding

Mijn zoon van 13 gaat dit jaar voor het eerst snowboarden. Heeft hij speciale bescherming nodig bijv. zo’n broek die je in je skibroek doet? En waar kan je dit kopen?

Hoi Margot,

zo een broekje kan erg fijn zijn! Snowboarden leer je vaak door vallen en opstaan, en dan is zo’n broekje wel erg fijn. Deze kan je bij de grotere wintersport zaken wel vinden.

Verder is een helm ook geen overbodige luxe, vooral als je na een paar dagen de pistes opgaat.

Procrastinating

Zoon heeft nu les op een indoorbaan en wil mee de pistes op. Als het niet gaat neemt hij ter plaatse nog les. We hebben al een broekje gezien bij Perry Sport en gaan zeker een helm huren.

Broekje heb je met boarden weinig tot niets aan. Beginnende boarders vallen nauwelijks, ze laten zich vallen/inzakken (omdat bijv. (af)remmen nog niet eigen is of de back-side-turn ‘eng’ is), voornamelijk op de knieën. Een setje (volleybal)kniebeschermers en een helm lijken me voldoende.

I even pee standing sideways...

zo’n broekje is echt wel lekker!tis wel fijn als je stuitje een beetje bescherm is.

Zo’n broekje zou ik juist wel aanraden! Toen ik jaren geleden voor het eerst snowboardde zou ik daar veel aan gehad hebben. Was helemaal blauw toen:P, Na een tijdje, en met wat meer ervaring en snelheid zou ik ook een backprotector overwegen!

Onze zoon board inmiddels vanaf zijn 8ste een helm is voor het eerst voldoende, als ie straks verder is en in het funpark plezier gaat maken kun je eens denken aan een broek of back protector.

Je kunt ze wel als Michelin poppetjes op pad sturen maar het moet ook leuk blijven. Binnenblijven is het veiligst.

Member of global cooling initiative

Een setje polsbeschermers is ook geen overbodige luxe. Onze dochter heeft tijdens het leren snowboarden op de tweede dag van de wintersport-week haar pols gebroken. Dat had met polsbeschermers misschien voorkomen kunnen worden.

Vergeet dan ook de integraalhelm niet! Mijn overbuur z’n gezicht ligt in puin door de vlijmscherpe kanten van een vallende skiër…

En een parachute; de afgronden liggen immers op de loer!

Beginnende snowboarder altijd knie beschermers laten dragen. Die volleybal dingen zijn perfect en bieden genoeg bescherming. Ook een broekje met heup en stuit protectie is geen overbodige luxe.

Polsbeschermers zou ik verre van blijven. Heb menig snowboarder zijn polsen zien breken op die dingen. De kans dat je zonder je polsen breekt is vrij klein als je in het begin goed leert vallen.

crash-pant is wel fijn, ook omdat je als beginner nogal eens even zit, en je dan een minder koude kont krijgt. Verder vallen beginnende snowboarders ook nog weleens op het stuitje, als je board opeens hapt terwijl je dat niet verwacht had. Het kan toch net het verschil maken tussen verder boarden met een blauwe plek, of de rest van de week op een ringkussentje zitten.

Running against the wind

Zeker een helm, want je valt wel degelijk af en toe achterover! Een crashpant is ook erg fijn, heb een volslagen beurs stuitje gehad toen ik het leerde. Het verschilt van boarder tot boarder of je veel voorover of achterover valt. Ik ging altijd achterwaarts… Kniebeschermers is vooral ook prettig tegen de optrekkende kou bij het vele op je knieen zitten in het begin. En ik heb wel altijd polsbeschermers om gehad, ze zijn wel degelijk nuttig. Dus ik kan het je allemaal aanraden…

to snow or not to snow?

Plaats een reactie