The making of ''Freeride at Altastenberg'

Ga je dan maar eerst inlezen/kijken Niels!

De film die gemaakt gaat worden is een upgrade van deze:


en deze:

waarbij ik deze keer ook prominent in beeld verschijn :)

Daar maak ik werk van in het weekend. :)
Wat is er trouwens nu weer met je sign gebeurt? Wat moet ik me erbij voorstellen?

Niels, ondanks herhaaldelijk verzoeken aan Martijnski om mee te gaan op sneeuwjacht, heeft Martijnski prioriteit verleend aan het ontmoeten van jou in Hasselt! Vandaar dat ik de ondertitel voorlopig maar vheb veranderd in:
De fantastische skiavonduren van Martijnski & Paul E

Martijnski heeft de stekker van zijn internetverbinding er uit getrokken en is nu op weg naar zijn nieuwe thuisland. Vaarwel Martijuski. Zie ik je morgen terug als Martijnbelgski???

Ho ho, m’n abonnement loopt pas rond 22u af. Ik wil nog even genieten van m’n digitale Nederlanderschap. Vanaf morgen zal alles anders zijn :( of :)

En dat ligt ook aan jou Niels. Help me een beetje inburgeren. Die Thaise schoonfamilie van me heeft ook nog maar weinig van de Belgische kaas gegeten.

En dat ligt ook aan jou Niels. Help me een beetje inburgeren. Die Thaise schoonfamilie van me heeft ook nog maar weinig van de Belgische kaas gegeten.

Martijnski op 15 dec. 2011 21:51

Dat komt helemaal goed ;)

Maar nu weer vol de focus op Paul E z’n Freeride movie.

We zijn hier op het forum al zolang bezig om iets van de grond te krijgen dat beter moet zijn dan Snowmagazine van R T L. Nu gaat Paul een eerste poging wagen en verdient hij volledige medewerking.

Heeft Frans … (connection failed)

"Martijnski via Iphone, 15/12/2011 22.04"

Damn, dat was de laatste K B die vanuit mijn I P adres verstuurd werd.

Wat ik wilde vragen:

Heeft Frans al gereageerd om met z’n GoPro camera eventueel opnames te komen maken?

Nee, nog niet. De vriendin van mijn dochter heeft echter een betere camera dan ik heb, dus ik denk dat daarmee de opnames worden geschoten.

Sta je nu op straat. Ben je op dit moment een Nederlandse dakloze? ;)

"Martijnski via Iphone 15/12/2011 22.25"

Nee, niet dakloos. Wel bijna verbindingsloos. De batterij van m’n Iphone heeft weer niet genoeg gegeten. Hasta manana!

Adios amigo, deze is speciaal voor jou:


(Spanje te vervangen door België!)

Ik ga je misse man!
Tot morruge dan
Als Martijn de Hasselaar!

Ik hoop dat je moeder het achternalopen van je geliefde goedkeurt, want:

De situatie in Altastenberg verbetert per minuut:

null

Op de site van Altastenberg
http://www.ski-altastenberg.de/
staat:

Saisonstart zum Wochenende?

Zum Wochende melden die Wetterdienste momentan stürmische Schneefälle, sodass ein Saisonstart zum Samstag oder Sonntag möglich erscheint. Klarheit, darüber wird allerdings erst der Freitag bringen.

Wir halten Sie auf dem Laufenden!

Aktuelle Infos wie immer hier auf unserer Website…

Dat betekent voor ons dat de titel van de film gewijzigd moet worden:

Freeride/ski at Altastenberg wordt dan:
Payride/ski at Altastenberg :)

En wat heeft dat voor consequenties voor het Pandalift plan? Je kunt zelfs geld verdienen als concurrent van de Altastenbergsche Liftmaatschappij. Laat mensen een euro afrekenen aan je raampje en sleep ze omhoog. Misschien haal je de benzinekosten eruit.

Is de panda trouwens een 4x4 uitvoering?

In dat geval zou je een aantal losgewaaide takken van de dennenbomen aldaar aan de trekhaak kunnen hangen, zodat de piste netjes gladgestreken wordt wanneer je met je pinda over de piste omhoog rijdt.
Een soort Pistebully… Maar dan wel heel groen en geen ribbels maar naalden als pistedeken… :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Is de panda trouwens een 4x4 uitvoering?
In dat geval zou je een aantal losgewaaide takken van de dennenbomen aldaar aan de trekhaak kunnen hangen, zodat de piste netjes gladgestreken wordt wanneer je met je pinda over de piste omhoog rijdt.
Een soort Pistebully… Maar dan wel heel groen en geen ribbels maar naalden als pistedeken… :)

Ferdinand op 16 dec. 2011 23:16

Pandabully? Ik zie business :)

Altastenberg is gedeeltelijk opengesteld vandaag:
Drie sleepliften met blauwe afdalingen. Ben benieuwd of morgen nog andere sleepliften gaan draaien?

Zo niet, dan kan er inderdaad nog wat geld met de Pinda worden verdiend. Maar het hoofddoel is de film:
Free/Payride at Altastenberg

Ik denk dat je uitgekozen filmmuziek erg toepasselijk wordt. Er ligt een flinke laag om doorheen te ploegen. Kun je een filmpje maken als je offpiste door het bos gaat? Dat vind ik altijd heerlijke beelden, vooral met de juiste muziek.

Ik denk dat het Freeride at Altastenberg wordt. De meiden (dochter + vriendin) hebben er wel zin in om the uncharted territory van Altastenberg te doorploegen. Waarschijnlijk zijn morgen ook alleen de blauwe pistes open. Maar wij gaan voor de rode en zwarte pistes.

Alleen oppassen met de pistepolitie (vooral na onze eerdere ervaringen met Val Tho ;) )

1 voordeel, de webcams staan al op wit. Die boete hoef je deze keer zeker niet te betalen.

Ik heb de webcams in de gaten gehouden en warempel, het eerste shot van "The making of Freeride at Altastenberg" is een feit.

Een actie foto van Paul E in z’n Fiat Panda op de Westfalenhang in Altastenberg. De sleepkabel is ook te zien, waar de 2 meiden zijn gebleven is me niet geheel duidelijk:

null

In de Panda?

mama on a mission in the snow

Die Panda bij de sleeplift is vermoedelijk een copycat.

Frans (de blogger) had me een tijd geleden het volgende geschreven: Als je op de snelweg (richting Brilon) de volgende keer voor Arnsberg naar rechts kijkt, dan kan je het huis zien waar ik woon. Aan de andere kant van het Ruhrdal.

Wat doe ik op de vroege ochtend. Beleefd, zoals ik ben opgevoed, ik zwaai naar Frans in de hoop dat hij alle Nederlanders en Belgen die langsrijden op zijn balkon plechtstatig toewuift. Helaas draaide het stuur ook zijn richting op en op de besneeuwde snelweg ramde ik de vangrail. Het gevolg: een kapot stuurhuis. Ik kon nog wel goed naar links draaien, maar naar rechts nog maar een klein stukje:(

De route naar Altastenberg (en dus ook de film) viel jammer genoeg af volgens de TomTom, vanwege de vele bochten naar rechts. Als enige optie bleef Willingen over. Met soms wat heen en weer steekwerk zijn we uiteindelijk op de skipistes beland:) En ik moet zeggen met fantastisch beeldmateriaal (meer dan 30 minuten) teruggekeerd.

Concluderend: Freeride Altastenberg wordt Freeride Willingen. Het bekt iets minder lekker maar de uiteindelijke film wordt een toppertje. De Fiat speelt helaas geen prominente rol (op de voorruit na). Maar de meiden daarentegen: The Rogierrettes are born. Ze hebben een puik staaltje freeride laten zien. Dwars de bossen, door diepe poeder, over beekjes, stekend achter boomtakken, niet te beroerd om af een toe een blooper te maken; werkelijk fenomenaal:)

Als voorproefje alvast wat ruw beeldmateriaal:

Wauw heftig! Leuk zo tussen de takken door :) niks meer aan doen.

Serfaus

Hoe noem je vrouwelijke lefgozertjes? Ik zie ze hier in beeld. Echt weer te gek :)

Ik had de run door het bos voor verkent en daarna hebben The Rogierrettes drie maal de afdaling gedaan. Nu is er zoveel beeldmateriaal geschoten dat de twee computers erop vastlopen.

Het wordt nog moeilijk om hier een film van te maken. De enige mogelijkheid die resteert is alles op YouTube te zetten en met YouTube de video’s te bewerken. Ik snap nu goed waarom GoPro beelden helemaal een aanslag op je computer zijn.

Dan voorlopig nog een NoPro voor mij. Met m’n Windows '98 en 512mb werkgeheugen kan ik dus het risico lopen hier het dorp op te blazen. Fireride at Altkortessem wordt de nieuwe subtitel van dit topic dan.

:D

@Martijn ;)

Een nieuwe computer kopen en twee weekenden skiën laten schieten is het ook niet voor mij. Misschien even langs wintersporters HQ langsgaan. Wellicht hebben zij een oplossing?

Met de huidige benzinekosten en afstand Deepdown België naar Rotterdam gaat het voor mij bijna wel lonen. Alleen om die computer dan weer volledig te gaan benutten en deze zever zin te geven moet ik ook weer een GoPro kopen. Mmm…

Volgens mij kun je, als wintersporters.be(lg) beter bij Kristof langsgaan ;)

Plaats een reactie