Snowboard handschoenen met protectie

Afgelopen week kwam ik erachter dat ik mijn wintersport handschoenen kwijt ben. Nu wil ik nieuwe handschoenen kopen, helaas is het me nog niet gelukt om goede handschoenen met ingebouwde pols protectie te vinden. Misschien is mijn budget het probleem. Nu vraag ik me af of iemand van jullie mij goede handschoenen kan
adviseren. mijn budget is rond de 60 euro, laat me ook even weten of ik te laag zit :D

Ik heb reeds twee jaar de burton impact gloves:

http://www.burton.com/mens-gloves-mitts-impact-glove/254381,…

Ik weet niet of ze ze nu nog ergens verkopen (ik vond ze nog op de site van burton, dus ik denk van wel), maar toendertijd heb ik ze 90 EUR betaald. Veel geld maar dat zijn ze zeker waard.

  • Super goede bescherming, comfort en zeer warm !!!

Die zien er goed uit ja. Zelf heb ik Dainese D-Impact 5 gevonden op de website van daka.

http://www.daka.nl/shop/artikel/dainese-d-impact-5-glove/333…

Toch vind ik ze vrij duur.

@ralph die heb ik 2 weken terug gekocht haha… Kreeg vanmiddag een kortingscode van ze in de nieuwsbrief (nb1220) voor dit weekend dus dat scheelt wel aardig dan! Ze zitten trouwens echt top met een maximale bescherming…

Ik had handschoenen van ziener met bescherming. Vorig jaar werden die nog gemaakt. Prijs weet ik niet meer precies maar uit mijn hoofd rond de 60 euro. Heb zelf nu losse beschermers moest ook nieuwe hebbem voo tijdens het skaten.

Ik zou een setje van Ziener willen aanraden, super handschoenen. http://www.ziener.com/de/winter-2011-2012/handschuhe/snowboa…

Bedankt voor de Tips :)
Maandag ga ik langs wat winkels kijken of ze een van de genoemde handschoenen hebben.

Ik ben een redelijk zeur (lees heb grote handen) en ben fan van Ziener geworden grote maten met redelijk nette pols beschermers erin. Ik heb mij laatste paar bij TopShelf gekocht voor een euro of 50. Bij far mijn meest favoriete en goedkoopste handschoen ooit.

Het eerste wat ik met die protectie doe is… toedeledokie de prullenbak in!

Als je valt nooit met je handen opvangen!

Schijn veiligheid noemen ze dat.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@Tum

Hoe wil je je anders opvangen? met je voorhoofd?

Het eerste wat ik met die protectie doe is… toedeledokie de prullenbak in!

Als je valt nooit met je handen opvangen!

Schijn veiligheid noemen ze dat.

tum op 17 dec. 2011 14:16

Sorry maar wat een domme opmerking… je sloopt ook bij aflevering je airbags uit de auto? Als je valt is je oerinstinct je handen voorruit steken. Je lichaam/instict zal altijd proberen je allerbelangrijkst delen (torso en hoofd) te beschermen.

Seriously snow addicted family!

Heb ook handschoenen van Burton, maar ben het toch met tum eens.
Super handschoenen maar de bescherming snel weggooien, ik vind het nl gewoon vervelend zitten.

Liever protectie dan de kans op gebroken/overbelasten polsen. Ik laat jullie maandag weten wat ik gekocht heb :)

Ik heb 2 jaar terug handschoenen van Barts gekocht. De impact versie, waren rond de 5 tientjes en voldoen prima!

Inderdaad, niet van de harde beschermers, schijn veiligheid. Als je ‘verkeerd’ valt op die dingen ben je alleen maar verder van huis, je kan dan sneller je arm breken. Zelf wel last van zwakke polsen, ik draag dan ook een soort elastische steunbanden om mijn polsen.
Gouden regel bij het vallen, niet je handen vooruit steken, maar vuisten maken en je onderarmen naar voor (of achter) steken (dus met gebogen arm zodat je op je onderarm en elleboog landt). Gewoon een kwestie van jezelf aan leren

Terug van de stad. Met nieuwe Handschoenen :)

http://tinypic.com/r/1z4wg3m/5

Dat zijn ze geworden. Level Clicker gloves

"…"

Sorry maar wat een domme opmerking… je sloopt ook bij aflevering je airbags uit de auto? Als je valt is je oerinstinct je handen voorruit steken. Je lichaam/instict zal altijd proberen je allerbelangrijkst delen (torso en hoofd) te beschermen.

Jeffrey op 17 dec. 2011 19:00

Sorry Jef maar wat Nic zegt is les 1 van het snowboarden. Je vuisten kunnen meer hebben dan uitgestrekte vingers. En door de klap ook met je onder armen op te vangen verdeel je de krachten die er op komen. Serieus minder kans op blessures.

Maar bij het naar achter vallen… ook je onderarmen gebruiken?? Dat zou ik maar niet doen. Dan is het kin op de borst en "door rollen" over je rug.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Hi Tum, ik doelde meer op de protectie eruit slopen. Hoe het vallen gaat op een snowboard geen idee. Maar je armen uitsteken als (voor over) valt gaat vanzelf. Door rollen klopt wel dat leren ze je ook met bijvoorbeeld judo…

Seriously snow addicted family!

Ik heb al een aantal jaar handschoen van Flexmeter met dubbele bescherming (tweezijdig)en ben er zeer over te spreken. Ze zijn goed slijtvast. Ik heb ze nu een jaar of 5 (ca 10 boardweken) en beginnen lichtjes te slijten en heb:
http://www.flexmeter.nl/snowboard-protectie-produkt.html#dou…

Ze zijn strak aan te ‘snallen’ en bieden dan ook volwaardige bescherming.
Waar ik zelf nu over aan het twisten ben is losse polsprotectie en goed geventileerde handschoenen die ook min of meer slijtvast zijn voor de ‘warme’ temperaturen. Bij temperaturen vanaf nipt rond het vriespunt vind ik deze handschoenen te warm.

Even dit topic een kick geven :). Sta op het punt om wristprotector handschoenen te halen voor komende jaren.
Ik las ergens iets over dat je vooral handschoenen moet kopen met flexible bescherming - niet TE stijve bescherming aangezien je dan de kans loopt je onderarm te breken aangezien het scharnierpunt dan hoger ligt.
Iemand hier ervaring mee?

Dan ga ik er ook maar even op in…ben mn Barts Impact Gloves kwijt, en blijkbaar worden deze tegenwoordig niet meer gemaakt. (wel in een nieuwe versie, maar die is ruim 80 ekkies, en dat is me toch wat te duur) Wat zijn de beste alternatieven voor impact gloves?

de protector in de Ziener handschoenen zijn gewoon buigzame stukjes plastic die een stuk van de impact voor zich nemen. Net zoiets als de kreukel zone van een auto.

Dus het verhaal over gebroken armen en dat het gevaarlijk is lijkt me schielijk overdreven

Te koop bij o.a. Topshelf

Ik zag dat Dakine wristguard gloves heeft, iemand hier ervaring mee?

Ik heb al bijna 6 jaar de Burton impact Glove in gebruik en wil echt niet meer anders. De bescherming aan binnen en buiten kant van je pols is echt super en heeft me een keer beschermd tegen een behoorlijke crash tijdens een nemen van een schans met m’n board. Ik ben toen met een flinke vaart met m’n hoofd richting grond geland en heb me daarbij opgevangen met m’n onderarmen. Ik heb evengoed een flinke klap gehad want ben bewusteloos geraakt en weet na 4 jaar nog steeds niet wat er de 30 minuten ervoor allemaal is gebeurd maar ik ben er zeker van dat ik anders was thuisgekomen zonder de bescherming van deze gloves. Voor mij dus geen andere meer :) Binnenkort ga ik de nieuwe impact gloves bestellen want na 6 jaar begint het leer toch te slijten…
http://www.burton.com/mens-impact-glove/275595,default,pd.ht…

Een maand en half geleden ging ik de eerste keer snowboarden naar landgraaf.
Ik was er meteen mee weg omdat ik ook aan kitesurfen en wakeboarden doe, dus dat is min of meer hetzelfde.

Na 5uur, net als ik wou afremmen, schuif ik onderuit op een ijsplek, heb me blijkbaar met mijn hand opgevangen en meteen voelde ik dat het niet goed zat.

150 km naar huis gereden, dan richting spoed. platen laten nemen.
Spaakbeen gebroken + barst in mijn arm door de klap.
Mijn gewricht was gebroken en langs da kant van mijn hand helemaal versplinterd waardoor het inwendig hard gebloeid had.
Nu is mijn plaaster er een week af, 2 weken vroeger dan normaal maar met de feestdagen enzo.
Ik moet nu wel nog een brace dragen maar dam, wat een pijn!
Ik kan hem al redelijk bewegen zonder pijn. maar geloof me, je besteed liever 100 euro, dan je pols te breken, dan ben je veel verder van huis!

Ik ga nu ook handschoenen met protectie kopen!
Ik heb er zien hangen van burton dacht ik van 90 euro in de snow and fun hier in de buurt.
Ik denk dat die het zullen worden.

Oei vervelend dat je je spaakbeen gebroken hebt, ben blij te horen dat je het snowboarden niet opgeeft en voor handschoenen met protectie kiest. Let er goed op dat de protectie ook goed past anders vangt hij de klap nog steeds niet goed op. Laatste keer in Snowworld had ik ook een flinke val gemaakt op een ijsplaat, ik was blij dat ik de protectie aanhad!

Ik heb al bijna 6 jaar de Burton impact Glove in gebruik en wil echt niet meer anders. De bescherming aan binnen en buiten kant van je pols is echt super en heeft me een keer beschermd tegen een behoorlijke crash tijdens een nemen van een schans met m’n board. Ik ben toen met een flinke vaart met m’n hoofd richting grond geland en heb me daarbij opgevangen met m’n onderarmen. Ik heb evengoed een flinke klap gehad want ben bewusteloos geraakt en weet na 4 jaar nog steeds niet wat er de 30 minuten ervoor allemaal is gebeurd maar ik ben er zeker van dat ik anders was thuisgekomen zonder de bescherming van deze gloves. Voor mij dus geen andere meer :) Binnenkort ga ik de nieuwe impact gloves bestellen want na 6 jaar begint het leer toch te slijten…
http://www.burton.com/mens-impact-glove/275595,default,pd.ht…

Gast193 op 26 dec. 2012 15:58

Apart om dit te lezen, aangezien in dezelfde link negatieve reviews staan. Ik heb ze wel even zelf gepast en zaten wel fijn. Maar als de duurzaamheid slecht is, dan twijfel ik wel.

Die zien er goed uit ja. Zelf heb ik Dainese D-Impact 5 gevonden op de website van daka.
http://www.daka.nl/shop/artikel/dainese-d-impact-5-glove/333…
Toch vind ik ze vrij duur.

Ralph Meertens op 16 dec. 2011 20:24

Deze lijken me zeker wat, helaas in geen een winkel hier in Eindhoven kunnen vinden.

Plaats een reactie