Tips gevraagd: Alleen op wintersport

Ik wil komende vrijdag graag op wintersport en ik heb geen reisgenootje kunnen vinden.

Nu zit ik er aan te denken om alleen te gaan. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil ook wel graag apresskien, maar zal ik dan de enige alleen zijn?

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen!

life is a beach, or a pile of snow

De nieuwe financiële situatie heb ik inmiddels al geaccepteerd;)

Het is een drempel waar je even over heen moet, maar ik kan je van harte aanraden om een reisgenoot hier (of op een ander forum) te gaan zoeken. Niet alleen scheelt het in de kosten, het is ook nog eens een stuk gezelliger.

Ik ben in een gekke bui (had twee weken vakantie zonder ook maar iets in de planning) ook eens op een aanbod van iemand op een ander forum ingegaan en heb een supertoffe week gehad. Daarbij heb ik ook het idee dat de kans dat je een ‘vervelend’ iemand treft erg klein is. Het zijn voornamelijk de open, relaxte en sociale types die erop ingaan of het zelf aanbieden.

Schroom niet en doe het gewoon!

Ligt natuurlijk aan jezelf. Als jij in een hoekje van de kroeg gaat staan toekijken zul je minder aanspraak krijgen dan als je actief deelneemt aan de apres ski.

Ik heb vaker alleen gereisd, niet alleen wintersport. Mijn ervaring is dat als je alleen reist, je sneller contact maakt met anderen dan dat je met een groep op vakantie gaat. Ik vind dat 1 van de leuke dingen van het alleen reizen.

Een topic openen met skioord en tijdstip en wat persoonlijke info en vragen wie er dan nog is…
Er zullen gegarandeerd reacties komen ( ten minste als het een bekend skigebied is) :)

Ik weet niet of je nog in de categorie student valt (alhoewel maakt eigenlijk niet zoveel uit). Ikzelf ben twee keer op indeling geweest naar Risoul en Les Menuires via Sportura. Heb het eigenlijk beide weken naar mijn zin gehad.

Ik was toen ook nog aan het lessen. Dus had overdag al snel ‘vriendjes’. Voor en na de les gingen we met elkaar boarden. Dat ging ook door in de apres-ski. 's Avonds vermaakte ik mij prima met mijn ‘huisgenoten’.

life is a beach, or a pile of snow

Dat is wel een goede ja…
Kennissenkringetje opbouwen;)

Dat is nu weer een voordeel als je met een reisagent ofzo gaat met de bus. Tegen dat je daar bent heb je al kennis gemaakt met verschillende mensen, tevens in het hotel bestaan er in de etenszaal geen tafels voor 1 persoon dus daar kan je ook weer kennis maken met iemand. Als ik met een groep ben en er is 1 persoon alleen bij dan zullen wij die opvangen en bij ons zetten of bij andere gezellige mensen en overal mee naar toe nemen. http://www.josk.be

RoCo

en heb je al een reismaatje gevonden?

ga in maart met een groep weg, maar wil eigenlijk misschien nog een 2de keer gaan.

ben geen feestbeest en gaat dus puur voor de snowboarden en lekker biertje in de zon

Hoop niet dat ze een jaar zit te wachten op een reismaatje haha

Oud topic.

MAND!

Plaats een reactie