prijzen eten in gebieden

Wat een discussie over paar knaken. Als dat een echt pijnpunt is beter andere hobby zoeken.

Peter op 10 jan. 2012 21:46

Ah, daar is weer 'n gevalletje van de melk horen klotsen, maar de tepel niet kunnen vinden…

I even pee standing sideways...

En dan kost een lunch in A € 15 en in CH € 25 Euro. So what?
Op een week (6 dagen skiên) ben je dan in CH € 60 duurder uit.
Wat is € 60 op een so wie so dure wintersport vakantie?
Je kunt er ook voor kiezen om 's morgens een paar broodjes van het ontbijt mee te smokkelen, zie je hollanders wel vaker doen.

Ik zie wel, na volgende week weet heb ik een representatief beeld van wat eten op de piste in dat prachtland kost.

Ik denk dat Zwitserland niet mooier dan Oostenrijk is en dat het eten ook redelijk op elkaar lijkt, alleen in Oostenrijk is het wat goedkoper.

Jemig, wat een gezeik zeg over de prijzen van eten. Het enige wat voor mij telt is de kwaliteit van het eten. En hier hoor je bijna niemand over.

Ja, maar ik neem aan dat jij geen pizza van 400 euro neemt?

@ marlene zijn ook mensen die wel naar de prijzen kijken.

ik betaal niet graag elke dag 20 euro voor een bord eten wat in een ander gebied 15 euro is.

Dus als ik twijfel tussen 2 gebieden kunnen dit soort prijzen voor mij de doorslag betekenen.

Bertjan waar ga je heen?

En heb je kinderen die meegaan? Wat doe je daarmee?

Ik ga naar Italië. En op dit topic is al genoeg gezegd over de kwaliteit en de prijzen daar.

Zell am see.

en Nassfeld.

nee geen kinderen die mee gaan.
als dat wel zo was had ik gedaan wat in dat andere topic heb neergezet.

heb nog geen kinderen.
en anders wat ik eerder heb getypt in dat topic waar je een grote ‘‘discussie’’ hebt gehad.

Ik denk dat Zwitserland niet mooier dan Oostenrijk is en dat het eten ook redelijk op elkaar lijkt, alleen in Oostenrijk is het wat goedkoper.

Bodi op 11 jan. 2012 00:26

In Zwitserland krijg je veel voor je eten, het is er bijna altijd kwaliteit. Zwitserland is zonder twijfel het mooiste alpenland, aan je reactie te zien zou je er ook eens naartoe moeten gaan.

Als het kwaliteit zit je het best in italië en dan heb ik er gerust
10euro meer voor over als het maar lekker en genoeg is

Wat grappig om te lezen. Niemand die blijkbaar naar Italie gaat hier…Wij gaan al jaren naar de Dolomieten en daar betaal ik toch signifikant minder dan wat ik hierboven lees. En dan heb ik het niet over een standaard firet met schnitsel (daar ga ik niet voor op vakantie hoor!), maar de heerlijkste pastas, pizza’s, gnochi, wild en andere heerlijkheden waar italie om bekend staat. Maar niet al te hard roepen he dit…anders komen jullie allemaal in het mooie italie… sssstttt groeten wouter

Wouter op 4 jan. 2012 13:03

he date ??? wenkbrouwwiebel en hassan komt ook terroriseren in het hotel schat

Ooit wel eens een dagje Efteling met je gezin gedaan ? Daspas duur ! Wachttijden, slecht voedsel etcetc. Nee dan maar een lekkere berghut met kilometers piste aan je voeten. Alles in het perspektief zien !

ben zelf al enkele keren naar zwitzerland geweest, super duur koffie 5 euro tosti 6 euro bier 5 euro op het terras mischien boven in de bergen dat de prijs minder is maar op de meeste plekken gewoon duur en er zat 2 jaar geleden dus ook niemand op t terras te relaxen,eisje 7 euro enz, wie zegt dat t niet duur is zal wel in zo’n gat achteraf zitten,waar niks te doen is.

Ik vond Val Gardena toch niet heel goedkoop… betaalde 15 euro voor een bordje friet, een schnitzeltje en een drankje. Koffie en apfelstrudel samen 7 euro, dat vond ik aardig aan de prijs. Zillertal daarentegen was goed te doen, was je voor hetzelfde bord vlees en friet met een grote pot bier 10-12 euro kwijt.
Winterberg viel me qua prijzen ook heel erg mee.

Al met al is het leuk als het niet te duur is, maar het zal me uiteindelijk jeuken of het nou een paar euro meer of minder kost. Op het hele vakantiebudget maken die paar tientjes ook niets uit. Als je het daarvan moet hebben, kun je beter niet gaan ;).

Die ervaring heb ik niet met Val Gardena, hele goede prijzen daar (echte chocolademelk op de berg voor 2 - max. 2,50, pasta 6- 10 euro), misschien alleen bij de lokale cuisine (en moet je geen schnitzel gaan bestellen :P)?

Serfaus

Helaas is mij ervaring met Val Gardena toch een stuk minder. Gerechten als Schnitzel kosten toch al snel tegen de 15 euro, voor een simpele tosti betaalden we 5 euro (en dat had je echt een supereenvoudige tosti). Pasta iets goedkoper, maar daar moet je dan wel toevallig zin in hebben. En nogal grote kwaliteitsverschillen tussen de restaurants. Van heel goed tot echt verschrikkelijk slecht. En helaas voor ons pakte het een paar keer heel slecht uit.

Koploper in idiote prijzen: val thorens! 5 euro voor een plastic beker cola… Flesje water 3 eur… 8-9 euro voor een broodje. 1 dag gedaan en daarna lekker de rugzak gevuld.

Die ervaring heb ik niet met Val Gardena, hele goede prijzen daar (echte chocolademelk op de berg voor 2 - max. 2,50, pasta 6- 10 euro), misschien alleen bij de lokale cuisine (en moet je geen schnitzel gaan bestellen :P)?

Karlijn op 23 sep. 2013 21:58

Zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders is. Ik ben geen pasta-freak en dan ben je daar dus al snel ‘aan de beurt’. Maar ook koffie met gebak vond ik duur, net als een simpel belegd broodje. Enige dat niet duur was, was een eenvoudig worstje met een droog broodje erbij.

Komend seizoen gelukkig twee keer Oostenrijk, dus dat komt goed. Schnitzels und Bier, JA! :D

Gast943:
Ik kom zo goed als elk jaar in dat land, maar 5 Euro voor een kop koffie heb ik nog nooit ergens betaald.
Hooguit 5 FRANK, ofwel iets meer als 4 Euro…
Ook die lege terrasen herken ik niet, waar ik kom zitten die meestal goed vol.
En dan heb ik het over top gebieden als Jungfrau Region en Adelboden.
Ik heb dan ook de indruk dat je er zelf of nooit bent echt bent geweest of tot de groep Nederlanders behoort die 1 op 1 omrekent en klaagt dat het zo duur is.
Als organisator van verenigingsreizen ben ik behoorlijk op de hoogte van de prijzen in de diverse landen en durf dan ook te stellen dat het vooroordeel dat CH veel duurder is als A/I/F als achterhaald bestempeld kan worden, vooropgesteld dat je vergelijkbare gebieden/onderkomens vergelijkt en de juiste wisselkoers hanteerd.

Dat klopt niet Gast 060…

Ik werk in de winter in Franrkijk en in de zomer in Zwitserland… en merk wel degelijk een heeeel groot verschil in prijzen (omgerekend met de goede wisselkoers)… Qua onderkomen, supermarkten, brandstof, restaurants, skipas…

Daarentegen zullen de prijzen van de piste restaurants al iets dichter naar elkaar toekruipen al is zwitserland op dat gebied ook nog net wat duurder…

4-5 euro voor een kop koffie zijn dan ook achterlijke bedragen, hoe durf je dat te vragen…achja, men betaald toch wel.

Not all who wander are lost

Kom zelf ook al jaren in Zwitserland. Dat het duurder is als Oostenrijk is zeker zo, maar echt niet veel hoor. Komt er nog eens bij dat voor waar ik woon (Brussel) Zwitserland doorgaans veel dichter ligt, scheelt in de brandstof. In Zwitserland krijg je zeker nog kwaliteit, in Oostenrijk is het daarentegen vaak echt vreten.

Ooh ja, gebieden zoals Tignes, Val Thorens, Courchevel, Les Deux Alpes, Ischgl, Kitbuhel…zullen altijd geld kosten, zowel qua accomodatie als uitgaven terplekke. Wil je weinig uitgeven? Ga dan naar kleinere gebieden of neem zelf eten mee… Voor eendubbeltje zit niemand op de eerste rij.

Schnitzel met friet in mijn lievelingstentje in skigebied Obersaxen (Zwitserland): 20,50 CHF (= net geen 17 euro). In andere restaurants aan de piste daar niet wezenlijk anders. Koffie is meestal 4 CHF, halve liter flesje cola 5,50 CHF. Vooral dat laatste vind ik wel een heleboel geld, maar vergeleken met de €2,50 die je in Nederland gauw betaalt voor een bekertje aanleng-cola…
In Oostenrijk heb ik dat goedkoper gezien, maar echt enorm zijn de verschillen niet. Voorts kan je in Zwitserland ook in de schoolvakanties voor een redelijke prijs een vakantiewoning huren en heb je heel goedkope benzine. Boodschappen kunnen duur zijn (vooral vlees).
Dat de kwaliteit van het gebodene in Zwitserland standaard beter is, vind ik onzin: ook daar heb je in de skigebieden een prima kans op een liefdeloos geserveerde prak. Blijft een feit dat ik de afgelopen jaren nergens zo intens smerig heb gegeten als in een hotel in Oostenrijk.
Maar goed: ook ik kan er geen bezwaar tegen hebben dat mensen Zwitserland mijden :-D Het is inderdaad ook zo dat de Zwitsers zelf vaak kiezen voor een skivakantie in Oostenrijk omdat ze vinden dat het daar beter is. Op dit moment is de euro voor hen natuurlijk ook zo goedkoop.

In sankt anton heb je de mooserwirt, daar staat op de menukaart al aangegeven "saugut und zweinetuer" het hele gebied is aan de prijs voor zowel lunch als diner maar de mooserwirt spande wel de kroon. wel erg lekker overigens en das ook niet altijd overal het geval

Plaats een reactie